2012-02-14, 18:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Träna bröst med bröstimplantat!
Finns det någon kvinna, eller någon kille med flickvän/fru som tränar bröst och har implantat?
Upplever ni smärta/obehag och har brösten ändrat form p.g.a träningen?
|
|
|
2012-02-14, 18:32
|
|
Knäböj under vattnet?
Reg.datum: Nov 2010
|
En väninna har implantat, hon säger att hon har lite problem med att utveckla ordentlig kraft med bröstmusklerna.
|
|
|
2012-02-14, 18:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Det känner jag igen. Vet du hur länge sen det var hon gjorde implantaten?
|
|
|
2012-02-14, 18:59
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
utav de få tjejer som jag har/har haft kontakt med och som har implantat och som tränat ett tag och fått resultat, så kan jag summera det så här:
nej, obehag och ont har de aldrig fått, javisst, lite ovant i början var det väl enligt nån, men inget som störde själva träningen.
dock så ändrades brösten deras ju mer muskler de byggde, brösten som förut satt där de ville att de skulle sitta "gled"(eller vad man nu ska säga) utåt och hamnade lite mer åt sidan, har dock aldrig sett bilder, bara fått det förklarat för mig.
formen på dem ändrades till och från då de gick ner till rippad nivå och bulkade upp sig, rippad= fasta "bollar" typ, bulkad= "mjuka" och mer "lösa".
ja inte vet jag, har som sagt aldrig sett bilder eller känt på dem, så jag vet inte, men det är vad jag fått höra från dessa tjejer iaf.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
Senast redigerad av mangemani den 2012-02-14 klockan 19:01.
|
|
|
2012-02-14, 19:59
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
[Inlägg raderade.]
Sluta tramsa i tråden, tack.
On topic: Jag har för mig att ämnet varit uppe förr; testa att söka här eller i träningsdelen. Hur länge är det sedan tjejen det gäller gjorde sin operation? Man rotar ju trots allt runt en hel del i kroppen; det kan nog ta ett bra tag innan allt är ordentligt läkt och återfått full funktion.
|
|
|
2012-02-14, 21:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Sambon kör väldigt sällan bröst. Dels för att hon inte vill belasta brösten för mycket (även om läkaren säger/sa att det ska gå bra) sen har hon även lite problem med en axel.
Kan be skriva lite mer imorgon när jag pratat med henne, om hur hon mer specifikt upplever att träna bröst.
|
|
|
2012-02-14, 21:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Jag har läst att det kan vara olika om man har implantatet under eller över muskeln. Att ha det över muskeln ska då vara bättre ur träningssynpunkt, eftersom inget ändras för själva muskeln. Sedan kan jag föreställa mig att huden kommer strama, åtminstone i början.
|
|
|
2012-02-14, 21:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Min träningskompis har ganska nya implantat (bakom bröstmuskeln). Hon märker ingen skillnad!
|
|
|
2012-02-14, 21:50
|
|
Guest
|
Jag vilade helt ifrån bröstträning i ett halvår och tappade enormt mycket styrka.
Har mina implantat under bröstmuskeln vilket gör att man kan "spänna" dom precis som en kille kan spänna bröstmusklerna, de rör på sig när man tränar och man känner av dom.
Dock aldrig upplevt det som det minsta obehagligt men det är en ny känsla som man får vänja sig vid.
|
|
|
2012-02-14, 22:20
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Har ovanpå bröstmuskeln = precis som att ha olika mängd fett ovanpå, påverkar inte öht eftersom muskeln inte är involverad. Har man under så har man ju antingen skurit i muskeln el så ligger den ovanpå implantatet och då trycks det ju på implantatet när muskeln jobbar. Beroende på mängd kroppsfett mm så kan detta vara olika tydligt visuellt. Vad jag förstått är det väldigt stor variation hur man upplever detta, man kan se det på video om man googlar "muskelpåverkan".
|
|
|
2012-02-15, 00:14
|
|
Knäböj under vattnet?
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av JoHannibal
Det känner jag igen. Vet du hur länge sen det var hon gjorde implantaten?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
[Inlägg raderade.]
Sluta tramsa i tråden, tack.
On topic: Jag har för mig att ämnet varit uppe förr; testa att söka här eller i träningsdelen. Hur länge är det sedan tjejen det gäller gjorde sin operation? Man rotar ju trots allt runt en hel del i kroppen; det kan nog ta ett bra tag innan allt är ordentligt läkt och återfått full funktion.
|
Hon gjorde sina 350ml implantat för 2 år sedan, pga ganska obefintliga bröst. Aldrig smärta, obehag osv men som sagt svårt med kraftutveckling med bröstmusklerna. Det gör iofs inget för hon tar aldrig i när hon tränar ändå.
Implantaten ligger förövrigt under bröstmuskeln, tror de är inploppade genom armhålan.
|
|
|
2012-02-15, 00:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Lellan. Är det inte lite hyckleri av dig att fixa bröstimplantat, när du i andra trådar förespråkat att man inte ska få göra vad man vill med sin egna kropp.
|
|
|
2012-02-15, 03:04
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av askmehow
Lellan. Är det inte lite hyckleri av dig att fixa bröstimplantat, när du i andra trådar förespråkat att man inte ska få göra vad man vill med sin egna kropp.
|
Vet inte vad du syftar på, kanske något inlägg om drukbrukets vara el inte vara, en del koloiter provoceras av detta. Jag har svårt att se kopplingen till bröstimplantat, men fine.
För övrigt är mina bröstimplantat skattebetalda, eftersom jag föddes med en missbildning där som jag fick åtgärdat. Visserligen kunde jag välja proteser istället, men nu gillar jag tuttar, och tog implantat när jag blev erbjuden det (tackade även ja till morfin under op, dubbelmoral där med?  ).
(Om din upprördhet nu stammar från ngn gammal drogdebatt). Handlar det om rätten att sälja sin kropp sexuellt, så har jag avhandlat mina skäl till varför jag tycker att ett samhälle inte ska tillåta folk att köpa sex av andra människor i de trådarna och i den här tråden - så diskuteras implantat o deras funktion el icke funktion vad gäller träning.)
|
|
|
2012-02-15, 04:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Har för mig att Nina L skrivit om detta förut.
|
|
|
2012-02-15, 05:11
|
|
Liten & Snäll...
Reg.datum: Jun 2010
|
Ovan bröstmuskeln, ingång genom bröstvecket nedan.
300, 400, 400, 600, 800 (storlekar på implantaten bekanta har) inga problem med bröstträningen.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:00.
|

|