2012-02-06, 09:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Fjantigt ålderskomplex som förstör mitt liv
Jag har ett grovt ålderskomplex som stoppar mig ifrån att tänka på någonting annat, Hur bra självförtroende & självkänsla jag än har så blir jag låg när jag tänker på årtalet Jag är född, då jag känner mig äldre till mognaden. Som en person född i fel kropp (kön) fast i mitt fall är det fel årtal.
Jag är född tidigt på året, endast några dagar in på januari. Jag har försökt hitta vägar till att se mig själv som ''äldre'' men året jag är född är tidigt 1995, dvs att när jag ska göra det så tänker jag på att jag ''hör'' till den övre delen av decenniumet, vilket jag inte skulle gjort om Jag var född ett par dagar tidigare. Det här är ju riktigt vrickat.. Vadå hör till den övre delen liksom? dessutom är det ju bara ett par dagar! Så det är enbart jag som plågar mig själv...
Hur kommer jag ifrån det här sjuka tänkandet? jag är medveten om att åldern endast är ett TAL och ingenting annat och det är vad mina medmänniskor fortsätter att säga till mig, ingen fattar hur jag kan göra en sådan big deal av det här. ''Det är ju bara ett jävla tal, vad spelar det för roll?!''
Det här tär på mig som fan och jag måste göra någonting åt det, då det endast är Jag själv som ställer till det psykist för mig själv.
Det skulle definitivt vara en bit på vägen om jag började fokusera på min Ålder (siffran) framför årtalet jag råkade bli född, eftersom att jag blir äldre till siffran än årtalet då jag är född så pass tidigt.
Måste ta tag i detta en gång för alla nu så det inte blir ännu värre, hjälp mig!
|
|
|
2012-02-06, 09:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
WTF, jag är -77'a och känner inte ett skit för de.
Har ju inte kommit in i mitt "prime" än, så sluta nojja nu
M
|
2012-02-06, 09:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Komplex brukar gå över med tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte95
Jag har försökt hitta vägar till att se mig själv som ''äldre'' men året jag är född är tidigt 1995, dvs att när jag ska göra det så tänker jag på att jag ''hör'' till den övre delen av decenniumet, vilket jag inte skulle gjort om Jag var född ett par dagar tidigare.
|
Kan du förklara om detta stycke, det är totalt osammanhängande för mej och så blir jag helförvirrad av ditt "dvs" och varför stavar du "jag" med stor bokstav? =)
|
|
|
2012-02-06, 09:27
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Jag är född -89. Mår riktigt dåligt över det ibland. Man vet liksom inte vart man hör hemma, som att man lika gärna kan vara en sen 80-talist som en tidig 90-talist. Sjukt jobbigt.
|
|
|
2012-02-06, 09:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fru_Flisa
Komplex brukar gå över med tiden.
Kan du förklara om detta stycke, det är totalt osammanhängande för mej och så blir jag helförvirrad av ditt "dvs" och varför stavar du "jag" med stor bokstav? =)
|
Haha det är så sjukt så det blir obegripligt...
Jag menar att.. om man delar upp 1990 talet i två delar. Så hamnar jag i den övre delen pg.a att jag är född 18 dagar efter hälften har gått. Men vad är 18 dagar liksom? och vad är det för jävla grej att haka upp sig på? Obefintligt ju
Jo, jag stavar jag med stort J ibland (dålig vana).
|
|
|
2012-02-06, 09:54
|
|
|
Gammelsmalfetsvag
Reg.datum: Sep 2009
|
Varför är det ett problem att höra till den senare delen då? Alla är ju födda nån gång, och det går alltid att göra uppdelningar som kan visa på olika tillhörigheter... Det innebär ju inte att de tillhörigheten betyder ett jota dock?
/76a om det nu skulle betyda något
:P
|
|
|
|
|
|
W för Vendetta
|
Vad blir effekterna av att vara född på ena halvan 90-talet, kontra den andra halvan?
/Genuint nyfiken
Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Och ändå valde du ett användarnamn med årtalet i?
Tänk i stället på alla verkliga problem som folk har här i världen, så kanske du kan få lite perspektiv och inse att ditt "problem" i själva verket bara är någon tillfällig fix idé som du kommer växa ifrån på ett par månader. Så brukar jag göra när mesproblem uppstår, som att kaffet är slut eller bussen är fem minuter sen.
|
2012-02-06, 10:02
|
|
|
Registered User
|
Eller, det finns ju inte ''två delar'' av 90 talet, då kan jag dela in det i 13 delar lika gärna. Gud måste skjutit heroin i pungen när han konstruerade min hjärna alltså...
Det är det där årtalet som stör mig.. men jag hör inte hemma där någonstans, jag vet inte vad jag fått det ifrån? det är ju bara ett nytt år för att man tog något random datum för att få någon slags rutin/kontroll.
Alright, nästa gång så tänker jag ''Jag är 17 år, jag är nöjd med min ålder. (PUNKT). Sedan tänker jag inte mer på det, så lär det gå över.
Jag är 17.
|
|
|
2012-02-06, 10:02
|
|
|
Registered User
|
Är ju närmare född 1994 egentligen, 18 dagar är ju ingenting. äh fuck it, 17 år.
|
|
|
2012-02-06, 10:05
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Och ändå valde du ett användarnamn med årtalet i?
|
|
2012-02-06, 10:07
|
|
|
W för Vendetta
|
Det spelar ingen roll när på 90-talet man är född. TMNT togs av tv 94, ni är alla för unga för att minnas/upplevt turtles iaf. Hoppas ni hade kul under eran uppväxt, pokemon generationen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2012-02-06, 10:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Det spelar ingen roll när på 90-talet man är född. TMNT togs av tv 94, ni är alla för unga för att minnas/upplevt turtles iaf. Hoppas ni hade kul under eran uppväxt, pokemon generationen.
|
Njae, jag är 96a och kommer ihåg att TMNT visats på tv.
|
|
|
2012-02-06, 10:14
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianP
Njae, jag är 96a och kommer ihåg att TMNT visats på tv.
|
Och då är den här killen 1,5 - 2 år yngre än jag och minns det.
Trasdockor och alfonsåberg, inte pokemon.
|
|
|
2012-02-06, 10:18
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Du tycker din födsel är dåligt tajmad? Jag är född 15 augusti, vilket alltid varit 1-4 dagar in i första terminen efter sommarlovet.
Jag brukar skälla på mina föräldrar för att de inte hade sex 5 dagar tidigare. Det brukar kännas lite bättre då, så det kan du pröva.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:29.
|

|