Ja, ni har säkert sett sådana här trådar förut och tänker att det bara handlar om att vilja så går allt. Vilket säkert stämmer. Ändå klarar jag inte av det :|
Grejen är väl att jag tidigare åt riktigt dåligt och var sockerberoende utan tvekan. Det är jag inte längre åtminstone och jag äter inte jättedåligt längre likaså. I jämförelse med förr i tiden, jag äter fortfarande dåligt på helger:
Något går snett varannan eller varje vecka när ett "återfall" sker vilket förstör min träning och motivation att gå ned i vikt.
I princip kan jag äta bra från mån-fre då jag har saker att göra såsom att jobba och så vidare, men på helgen när jag inte har något att göra så har jag så väldigt svårt att vara "glad". Glad är väl kanske fel ord, men jag tänker snarare på hur kvällen skulle se ut med en film och lite chips och godis än en kväll med bara en film. Det känns som om dagen blir så mycket bättre då.
Vet att det kanske låter konstigt, men rent psykiskt känns det som det hjälper mig. Nu kommer ni kanske säga att man kan unna sig lite, men att man bör tänka på mängden. Vilket är nästa problem. Jag köper för mycket saker för att jag inte vill att saker ska ta slut och att det ska bli "tråkigt" igen.
Jag vet inte huruvida detta låter sjukt eller inte, men jag vill gärna göra något åt det. Det sätter stora resultat i min viktnedgång som inte är bra för mitt självförtroende eller livsglädje heller!
Denna vecka ska jag verkligen göra allt jag kan för att hålla mig borta från återfall och försöka hålla på detta på riktigt i flera månader, med undantag från någon chokladbit på julafton och så vidare. Jag har lyckats förut i kanske 2-3 veckor max, men till slut går det bara inte för det kommer alltid en helg jag alltid är ensam och där livet vore bättre med dåliga godsaker :/
Vad är det för fel på mig? Vad bör jag tänka på för att lyckas med mitt mål? Vill verkligen köra hårt så att jag i sommar till exempel kan gå och bada, vilket jag inte gjort på flera år