2011-10-19, 15:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Vad menas med lite protein ökar risk för muskelproteinnedbrytning?
För lite protein omöjliggör muskeltillväxt och/eller ökar risken för muskelproteinnedbrytning som det står i deff-guiden?
|
|
|
2011-10-19, 15:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Det betyder ungefär att om du inte får i dig tillräckligt med protein så bygger du inga muskler och löper större risk att kroppen bryter ner även muskler istället för att man förbränner bara fett vid kaloriunderskott.
EDIT: Rättelse! att man bryter ner mer muskler än vad man bygger.
Senast redigerad av aijou den 2011-10-19 klockan 15:44.
|
|
|
2011-10-19, 15:42
|
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Protein är som kroppens byggstenar. Utan byggstenar är det rätt svårt att bygga, därav utebliven muskeltillväxt vid underskott av protein.
|
|
|
2011-10-19, 15:43
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Nedbrytningen och uppbyggnaden av muskelprotein är två processor som pågår konstant i kroppen. Tillför man inte tillräckligt med protein så blir nedbrytningen större än uppbyggnaden.
|
|
|
|
2011-10-19, 15:54
|
|
|
Registered User
|
Okej, tack. Rättelse. Jag menar vad betyder det som ni säger lite mer ordagrant? Om jag tränar 6 dar i veckan och mina muskler gör ont, är det bättre att inte träna så hårt då?
Vad menas med "bryter ner muskler" har hört frasen 1000 gånger? Vad händer med muskeln?
|
|
|
2011-10-19, 15:56
|
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Är det vanlig träningsvärk så är det ingen fara. Det går över med antingen vila eller träning.
Kroppen behöver protein för att fungera och tillför du inget protein så börjar kroppen "äta" upp musklerna (bryta ner) eftersom det finns protein i dom. Du blir alltså svagare eftersom muskeln blir mindre. Enkel beskrivning.
|
|
|
2011-10-19, 15:57
|
|
|
Visa mig ditt anal.
Reg.datum: Dec 2010
|
Den blir mindre.
Har du ont som i träningsvärk?
|
|
|
2011-10-19, 16:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fugly
Den blir mindre.
|
Så om man vill ha mindre muskler och mindre fett samtidigt så är det bra att bryta ner de?
|
|
|
2011-10-19, 16:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av puman83
Så om man vill ha mindre muskler och mindre fett samtidigt så är det bra att bryta ner de?
|
Om du vill ha mindre muskler och mindre fett är det bara att äta så lite som du kan.
|
|
|
2011-10-19, 16:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fugly
Den blir mindre.
|
Varken träningsverk eller annat. Kroppen är trött bara.
|
|
|
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Väldigt konstig fråga måste jag säga.  Annars om man vill ha mindre muskler och mindre fett så kan man ju bara sluta träna och lägga sig på kaloriunderskott. Varför man nu skulle vilja det har jag ingen aning om.
EDIT: Någon annan hann visst före.
|
|
|
|
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
|
Det är bättre att ta kontakt med en psykolog.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2011-10-19, 16:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
Väldigt konstig fråga måste jag säga.  Annars om man vill ha mindre muskler och mindre fett så kan man ju bara sluta träna och lägga sig på kaloriunderskott. Varför man nu skulle vilja det har jag ingen aning om.
EDIT: Någon annan hann visst före.
|
Nej det tycker jag verkligen inte. Varför skulle man sluta träna? Måste man vilja ha STORA muskler?
|
|
|
2011-10-19, 16:14
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Det är bättre att ta kontakt med en psykolog.
|
Är bara intresserad. Vill veta om folk vet vad de pratar om. Jag kan också säga: Ät proteiner det är bra för dina muskler, träna, vila, ät, sov ordentligt, osv. Det är fraser som cirkulerar runt. Det är skillnad på att veta vad man pratar om än att bara veta vad man ska göra!
|
|
|
2011-10-19, 16:23
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Nej det tycker jag verkligen inte. Varför skulle man sluta träna? Måste man vilja ha STORA muskler?
|
Nej det är självklart inget tvång att man måste sikta på att få STORA muskler. Men man har garanterat inte STORA muskler om man inte redan har tränat någon form av styrka. Men jag kan omformulera om du tycker att det känns bättre.
Om du vill ha mindre fett och mindre muskler (av någon anledning) så är det bara att sluta STYRKEträna. Konditions och rörlighetsträning kan man fortsätta med. Känns dock ganska efterblivet att styrketräna för att bryta ner muskler.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.
|

|