Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-07, 14:35   #1
darthvader
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Ska börja träna från och med idag.

Tjenare.

Är 181 cm lång och väger 82 kg och tänker fan ta tag i detta nu så att jag kan må bra, äntligen.

Här är bilder hur min överkropp ser ut nu.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/hejfetto1.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman02/hejfetto2.JPG

Jag hade tänkt att träna tre gånger i veckan och springa två eller tre gånger i veckan samtidigt.

Nu undrar jag, någon som har ett träningsschema jag kan köra på eller vad jag kan börja med idag?

MVH
darthvader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 14:48   #2
Tabbe
James Bond

Tabbes avatar

Reg.datum: Nov 2005
Bra att du tar tag i det

Kolla längst upp i träningsdelen efter z_bumbis nybörjar schema.

Ang. konditionen så öka långsamt.

Living is an art.

Grub om kost
Tabbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 17:14   #3
darthvader
Registered User

Då var första träningspasset avklarat. Jag funderar på om man ska beställa hem något från *************. När jag vill bli smalare och tighta till min överkropp ska jag ta proteinpulver då eller ska jag beställa hem något annat?
Gammal 2011-09-07, 17:53   #4
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader Visa inlägg
Då var första träningspasset avklarat. Jag funderar på om man ska beställa hem något från *************. När jag vill bli smalare och tighta till min överkropp ska jag ta proteinpulver då eller ska jag beställa hem något annat?
Beror på hur mycket protein du får från maten och hur många kalorier. Fixa kosten först, tänk på tillskott sen.
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 18:09   #5
darthvader
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Beror på hur mycket protein du får från maten och hur många kalorier. Fixa kosten först, tänk på tillskott sen.
Jag äter faktiskt inte så mycket. Blir slut med läsk och godis nu fast åt inte mycket av det innan heller. Ska man köpa några förbränningspiller?
Gammal 2011-09-07, 18:30   #6
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Jag äter faktiskt inte så mycket. Blir slut med läsk och godis nu fast åt inte mycket av det innan heller. Ska man köpa några förbränningspiller?
Nej, pengar i sjön. Ett vassleprotein att ta direkt efter styrketräningen kan vara bra. http://shop.kolozzeum.com/sv/protein...hey-900gr.html
Gammal 2011-09-07, 18:33   #7
Hreidmar
Registered User

Hreidmars avatar

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Jag upplevde att jag blev mer peppad att faktiskt ta promenader eller en springtur när jag körde på förbränningspiller, om det var placebo eller ej vet jag inte
Hreidmar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 20:20   #8
darthvader
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Nej, pengar i sjön. Ett vassleprotein att ta direkt efter styrketräningen kan vara bra. http://shop.kolozzeum.com/sv/protein...hey-900gr.html
Vad gör vassleproteinet?
Gammal 2011-09-07, 20:30   #9
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
y0 TS. När du väl är igång och ska reda upp saker (diet + träning).. fixa då din hållning samtidigt.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 20:30   #10
Lychgate
Deff Incarnate

Lychgates avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Hreidmar Visa inlägg
Jag upplevde att jag blev mer peppad att faktiskt ta promenader eller en springtur när jag körde på förbränningspiller, om det var placebo eller ej vet jag inte
Placebo + en massiv dos koffein som vissa av dom pillerna innehåller, antagligen.

Vassleprotein hjälper muskelåterhämtningen efter träning. Det gör allt protein. Vassle är dock enkelt och det "vanliga" man köper.
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
Lychgate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 20:35   #11
darthvader
Registered User

Någon skrev på ett forum. "82 kg på 181cm är ju inte så mycket, nån skrev att du skulle gå ner 15 kg, tycker det är för mycket. Tycker du ser "smalfet" ut, köp hem proteinpulver och gymma ist, spring typ 2 ggr i veckan, annars kommer du bli enbart smal och utan muskler (Om du enbart springer)."

Ska jag köra på det eller?
Gammal 2011-09-07, 20:39   #12
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Någon skrev på ett forum. "82 kg på 181cm är ju inte så mycket, nån skrev att du skulle gå ner 15 kg, tycker det är för mycket. Tycker du ser "smalfet" ut, köp hem proteinpulver och gymma ist, spring typ 2 ggr i veckan, annars kommer du bli enbart smal och utan muskler (Om du enbart springer)."

Du behöver inte proteinpulvret. Men någon form av träning för att utveckla muskelmassa är helt klart att rekommendera. Sen om du gymmar eller inte är upp till dig.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 20:40   #13
Lychgate
Deff Incarnate

Lychgates avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:

Funkar säkert. Prioritera styrketräningen över kondition/förbränningsträning för att bygga massa underifrån. Just nu ser det inte ut att vara någon nämnvärd muskelmassa. Förutsatt att ditt mål inte är att bli sticksmal, det vill säga.

Proteinpulver är vilket som, får du i dig tillräckligt genom övrig kost är det onödigt.
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
Lychgate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 20:44   #14
Magganyo
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Härligt att du tar tag i det! Lycka till! Glöm inte att det finns inga tillskott som kommer göra särskilt stor skillnad, det finns inga genvägar. Du kan likväl ha något lätt (ej tillskott) att dricka/äta efter träning. Glöm inte heller att det är motivationen som är 110%, ett tips är att skära ner på kolhydraterna (börja med hälften) och byta ut mackorna.
Bestäm dig för att det är nu det är dags. Sätt delmål!
Magganyo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 07:52   #15
darthvader
Registered User

Nu undrar jag, vilket proteinpulver ska jag köpa? Jag vill ju inte ha någon viktökning utan vill bara att det ska hjälpa till att återhämta musklerna lite för lite muskler vill jag ha.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:59.