2011-04-29, 22:41
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Inte äta direkt efter träning?
Denna mannen säger att man inte ska inta något direkt efter, däremot ska man inta 20g före. MEN man ska vänta 1h för att sedan inta 20-40, annars slösar man bort aminosyrorna..
Sedan ska man äta ett till mål.
I mina öron låter det som BS att man inte kan inta EAA eller protein direkt efter och att mer än 40g är onödigt.
Vad har jag missat?
|
|
|
2011-04-29, 22:52
|
|
Pissening, no homo.
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av apagul
Denna mannen säger att man inte ska inta något direkt efter, däremot ska man inta 20g före. MEN man ska vänta 1h för att sedan inta 20-40, annars slösar man bort aminosyrorna..
Sedan ska man äta ett till mål.
I mina öron låter det som BS att man inte kan inta EAA eller protein direkt efter och att mer än 40g är onödigt.
Vad har jag missat?
|
Att berätta vem denna man är.
Skulle kännas som en liten seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
|
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2011-04-29, 23:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Du har missat ungefär allt i ditt inlägg. Äta vad? Aminosyror? Är det aminosyrorna du menar är det första målet?
|
|
|
2011-04-29, 23:21
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Mer än 20g är onödigt för direkt muskeluppbyggnad.
|
2011-04-30, 08:01
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ju snabbare aminosreintaget sker, desto bättre.
Citat:
Our results imply that protein intake immediately after exercise may be more anabolic than when ingested at some later time.
|
Am J Physiol. 1997 Jul;273(1 Pt 1):E122-9.
|
|
|
2011-04-30, 08:18
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Äre så att det ska vara så snabbt som mögligt? Jag har hört ryktesväg att 10 minuter efter tungt pass är bättre än direkt efter.
|
|
|
2011-04-30, 08:19
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden
Äre så att det ska vara så snabbt som mögligt? Jag har hört ryktesväg att 10 minuter efter tungt pass är bättre än direkt efter.
|
|
|
|
2011-04-30, 08:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Utan att riktigt förstå din fråga, så tycker jag det är bekvämt att vänta nån timme att käka tillagad komplex mat. Min egna teori för varför det är nice är för att musklerna är uppumpade och blodfyllda pulsen är förhöjd och kroppen är varm och uppe i varv. Jag tror magen är mer redo att ta emot mat någon timme efteråt. Det känns dessutom bekvämare att vara lite nere i varv och lugn när man käkar. Proteindrinkar/EAA är däremot nice att ta direkt efter.
|
2011-04-30, 08:24
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
|
Jepp. Det var någon som jobbar på ett kosttillskotttillverkar-företag tillåmed. Han menade på att upptaget var sämre direkt efter och gick markant upp 10 minuter efter passet. Tycker väl själv att det låter lite könstigt.
|
|
|
2011-04-30, 09:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Som du sa, han JOBBAR för kosttillskotttillverkar-företag.
|
|
|
2011-04-30, 09:32
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spridis
Som du sa, han JOBBAR för kosttillskotttillverkar-företag.
|
Right. Och han säger att man ska dunka proteinshejken, som de tillverkar, 10 minuter efter träningspasset och inte direkt efter.
|
|
|
2011-04-30, 11:49
|
|
Registered BAWS!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S
Utan att riktigt förstå din fråga, så tycker jag det är bekvämt att vänta nån timme att käka tillagad komplex mat. Min egna teori för varför det är nice är för att musklerna är uppumpade och blodfyllda pulsen är förhöjd och kroppen är varm och uppe i varv. Jag tror magen är mer redo att ta emot mat någon timme efteråt. Det känns dessutom bekvämare att vara lite nere i varv och lugn när man käkar. Proteindrinkar/EAA är däremot nice att ta direkt efter.
|
Håller med lite grann, jag mår även bättre att vänta ett tag efter träning. Någon som kan bekräfta/avfärda?
|
2011-04-30, 11:55
|
|
OLare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S
|
På vilket sätt skulle proteinpulver/EAA bättre tas upp än vanlig mat?
|
2011-04-30, 11:55
|
|
Registered BAWS!
|
Citat:
Ursprungligen postat av limenka
|
Jag tror inte han menar att det tas upp bättre. Utan att man mår/käner sig bättre. Jag gör det iaf.
|
2011-04-30, 12:00
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av limenka
|
Om inte annat så slipper du ju ödsla tid/energi på att bryta ner det lika mycket som du behöver göra med mat.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.
|

|