![]() |
Inte äta direkt efter träning?
Denna mannen säger att man inte ska inta något direkt efter, däremot ska man inta 20g före. MEN man ska vänta 1h för att sedan inta 20-40, annars slösar man bort aminosyrorna..
Sedan ska man äta ett till mål. I mina öron låter det som BS att man inte kan inta EAA eller protein direkt efter och att mer än 40g är onödigt. Vad har jag missat? |
Citat:
|
Du har missat ungefär allt i ditt inlägg. Äta vad? Aminosyror? Är det aminosyrorna du menar är det första målet?
|
Mer än 20g är onödigt för direkt muskeluppbyggnad.
|
Ju snabbare aminosreintaget sker, desto bättre.
Citat:
|
Äre så att det ska vara så snabbt som mögligt? Jag har hört ryktesväg att 10 minuter efter tungt pass är bättre än direkt efter.
|
Citat:
|
Utan att riktigt förstå din fråga, så tycker jag det är bekvämt att vänta nån timme att käka tillagad komplex mat. Min egna teori för varför det är nice är för att musklerna är uppumpade och blodfyllda pulsen är förhöjd och kroppen är varm och uppe i varv. Jag tror magen är mer redo att ta emot mat någon timme efteråt. Det känns dessutom bekvämare att vara lite nere i varv och lugn när man käkar. Proteindrinkar/EAA är däremot nice att ta direkt efter.
|
Citat:
|
Som du sa, han JOBBAR för kosttillskotttillverkar-företag.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26. |