2011-04-18, 15:13
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Bussbråk. Busschaufförer i slasmål på buss på Autobahn.
http://hd.se/skane/2011/04/18/slagsm...usschaufforer/
Fyllechaufförer?
Citat:
Enligt utredningen började bråket med att helsingborgaren satt på sätet bredvid föraren och snackade skit om en kollega. Kollegan hörde alltihop och gick ner från andra våningen och konfronterade honom. Enligt både offret och vittnen utdelade då helsingborgaren ett slag rätt i ansiktet. Chauffören bakom ratten reagerade kraftigt eftersom han just då körde i 100 kilometer i timmen på tyska autobahn. Tumultet ska sedan ha fortsatt med att helsingborgaren tog strupgrepp på offret. Andra gick sedan emellan och avbröt vidare våldsamheter.
|
Citat:
Ett par timmar senare när bussen befann sig vid Kastrup var det dags igen. En annan kollega blev då utsatt för två slag i ansiktet och helsingborgaren är även misstänkt för att ha försökt slå honom med en flaska i huvudet. Men slaget träffade inte sedan andra ingripit. Offret har berättat i förhör att han har svårt att minnas det som hände. Han var liksom angriparen berusad och fick även hjärnskakning.
|
Man har ju hört talas om bussmongon, men nu verkar chaufförerna vara farliga också.
|
|
|
2011-04-18, 15:16
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Bild på den ena chauffören
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2011-04-18, 15:22
|
|
-Frank-
Reg.datum: May 2006
|
Sätt dom på Anta-buss!
|
Balkantrappan
|
|
|
2011-04-18, 17:45
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Fast du har missuppfattat bussmongon. Dom är aldrig farliga bara enerverande eller underhållande.
|
|
2011-04-18, 17:49
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Fast du har missuppfattat bussmongon. Dom är aldrig farliga bara enerverande eller underhållande.
|
Nja, har du sett ett berusat bussmongo som blivit provocerad? Det kan vara som att brottas med en ilsken bulldog.
|
|
|
2011-04-18, 17:54
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Nja, har du sett ett berusat bussmongo som blivit provocerad? Det kan vara som att brottas med en ilsken bulldog.
|
nej, i Stockholm har vi inga berusade sånna. Här sitter dom längst fram och är alldeles för sociala.
|
|
2011-04-18, 18:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
nej, i Stockholm har vi inga berusade sånna. Här sitter dom längst fram och är alldeles för sociala.
|
Bussmongon sitter alltid längst fram. Prova att gå fram till det fredliga och sociala lilla mongot och prata illa om bussar i största allmänhet. Bara tre olika saker kan hända då.
1. Han bryter ihop som en liten flicka.
2. Du får dig en tredagars föreläsning om bussfordonets förträfflighet och suveränitet.
3. Du får stryk, och det på ett sätt som skulle få förbudsnissarna här på forumet att sätta kvargen i halsen och verka för att lagstifta mot dessa bussmongon som förpestar samhället.
|
|
|
2011-04-18, 18:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Cilia har inte sett den mörka sidan. Det är som Joelbitar möter Exorcisten.
Eller så är det så att jag sitter här och ljuger. Undviker helst att åka buss i möjligaste mån.
|
|
|
2011-04-18, 18:49
|
|
resU deretsigeR
Reg.datum: Mar 2009
|
Man skall passa sig för bussförare från Helsingborg med andra ord.
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
|
|
|
|
2011-04-19, 04:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Sätt dom på Azkaban!
|
|
|
2011-04-19, 04:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Bussmongon? Vad fan är ett "bussmongo"?
|
2011-04-19, 06:28
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
|
Du besitter alltså inte denna grundläggande kunskap om sociala grupperingar i världen?
Ett bussmongo är en lindrigt begåvad person som tycker om bussar, att åka buss och allt som har med bussar att göra. De sitter alltid längst fram. I vissa fall pratar de med chauffören.
Det förekommer säkert att bussmongon blir busschaufförer, men jag har inte sett det än.
|
|
|
2011-04-19, 14:21
|
|
Hissen går inte alls
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Du besitter alltså inte denna grundläggande kunskap om sociala grupperingar i världen?
|
För helskotta Nitro! Styr upp här nu och banna honom!
|
|
|
2011-04-19, 14:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Ett bussmongo är en lindrigt begåvad person som tycker om bussar, att åka buss och allt som har med bussar att göra. De sitter alltid längst fram. I vissa fall pratar de med chauffören.
Det förekommer säkert att bussmongon blir busschaufförer, men jag har inte sett det än.
|
Detta gjorde min och min kollegas dag, tack nitrometan vi avgudar dig nu! Bussmongon FTW!
|
2011-04-19, 14:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Av någon konstig anledning kunde jag hitta Lellan när jag googlade bussmongon!!
[IMG]  Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.
|

|