Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-21, 10:58   #1
Larsson92
Registered User

Larsson92s avatar

Reg.datum: Dec 2009
Moderna Fondvalet

Hej,

Fick ett samtal från moderna fondvalet, de ville sälja en tjänst om rådgivning för min pension. Jag ville inte ha det och sa att jag kan hyffsat mycket om fonder men hon sa att jag kunde ta hem och läsa. Om jag inte ville ha det så skulle jag skicka tillbaka den. Jag skickade tillbaka brevet men fick ändå en faktura på 600 kr..
Har ringt till deras kundtjänst, men fick bara vänta, inget kö nummer. Har även mailat dem men inte fått något riktigt svar..

Hur ska jag göra? Kan jag polisanmäla företaget? Känner någon till företaget?

Mvh
Gammal 2011-03-21, 11:03   #2
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Börja med att bestrida fakturan skriftligt till företag. Ta kontakt med konsumentombudsmannen i din kommun, h*n kan säkert hjälpa dig.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 14:25   #3
jontet
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
Du fick ingenting till det facila priset av 600kr. Nu lär vi oss av detta och trycker på röda knappen på telefonen nästa gång telefonförsäljarna hör av sig. Hade alla gjort så och inte som du hade vi alla blivit av med en del onödiga telefonsamtal.

Fondrådgivning?
-Du hänvisar till studier, jag hänvisar till evolutionensargumentet. När det kommer studier (t.ex. den om att rött kött är cancerframkallande) så gör jag en bedömning av studien utifrån evolutionsargumentet.
jontet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 14:34   #4
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Det finns dussintals fondrådgivningsföretag just nu, så att det skulle förtjäna ett -smiley håller jag inte med om.

Däremot så ska man aldrig köpa något över telefon, någonsin, alla som har jobbat inom tele marketing vet att ett fulsälj är bättre än inget sälj, så du kan aldrig lita på vad dom säger till dig.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.