Trodde först du mena att du skulle bygga ett gym till dig själv. Men du menar att öppna ett gym dit folk kommer och tränar?
Och isf:
Mycket fria vikter
PT är inget viktigt för mig, men troligtvis för många andra, så det kan man ha om ekonomin tillåter.
Cardio och vanlig styrkelyft ska vara skilda
Rent och fint, mycket luftigt och bra lukt.
Ljust och trevligt.
Närheten är rätt viktigt till ett gym om man vill få dit mycket folk tror ja.
Kosttillskott kan säljas sålänge det är vettiga priset.
Musik ska det vara, vet inte riktigt vilket. Är det ös gillar nog inte tanter om det kommer såna dit. Men man kan ha i olika rum, så kan man ha olika musik i varje rum.
Bastu e alltid trevligt. TV framför cariomaskinerna har jag sätt på många ställen.
Relax, bubbelpool och sånt e ju alltid najs.
Öppet så ofta som möjligt.
Tror jag skulle bli ett bra gym, inte allting som e opti för mig men om du vill ha många besökare tror jag det skulle passa bra.
perfa: ett antal burar. ett antal plattformar. ett antal bänkar. många skivstänger. också bra uppsättning kettlebells (speciellt storlekar 24-60, både DD- och GS-style) , lite 400m-banor för diverse former av löpning.
Varför jag tycker så här? Det lockar till sig gemytlig klientel, och ger mig tillfälle för bra träning och interaktion med folk som säkerligen knows a lot of good shit som jag kan ha nytta av.
Ljust och luftigt föredrar jag.
magnesium everywhere. För magnesium är vackert.
ingen tv. ingen cardio. gorgoroth och aqua på oändlig repeat i ljudsystemet. Cardio finns det hopprep till.
bastu är ju trevligt. jacuzzi med för den delen.
Ungefär exakt det där hade fått mig till att röra mig längre än jag gör nu.
Tror spegel i taket vid bänk kan bli märkligt. Sneda linjer i taket är också jäkligt märkligt när man kör, annars vet jag inte. Ett böjrack, en bänk och en SL-stång med upp till 200 kg räcker för mig iaf
Sätt upp posters på fitnessdamer i taket, så man får extra pump när man kör bänk!
Optimalt är om minst 10 pers kan köra bänk samtidigt, även minst 10 barbells, så folk kan köra the Bread and Butter excercise for big arms, standing barbell curl.
Minst 4 Hacksquat-stattioner skall det också vara!
På väggarna har du speglar varvat med posters på Arnold och andra kända byggare för att motivera.
Cardio för sig, Gym för sig.
Luftigt och bra luft, fläkt är MYCKET viktigt.
Solarium (måste), Bastu, Jacuzzi = Drar mer folk dit.
Gym är svårt, börja med att leta bra läge och prisvärda lokaler sen får du se lite vad du kan göra av ytan...
Sen räkna med att det tar nåt år innan du ens går plus minus noll.
Alternativt ta över nåt befintligt som redan har en kundstock och utöka verksamheten
Sen är det vilket klientel vill du locka ?
Hur är omgivningen är det en större eller mindre stad finns det konkurrenter vad inriktar sig dom på..
Viktigaste på gymmen är inte vad som står där utan det är folket.
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
-Ett par lyftarflak, böjställningar, bänkpresställning, hel drös med fria vikter, chins, dipsställningar. Ett gäng hammerstrengthmaskiner om man vill variera träningen.
-Gymrestaurang med hyfsade priser och kosttillskott.
-Soft Lounge med TV-spel, tidningar, brädspel
-Avdelning för rörlighetsträning
-Cardiopark
-Utsikt mot havet
-Luftigt och ljust
-Musik önskelista
-Speglar
-Riktig bastu där man får kasta vatten på aggregatet
Typ ett lyftargym med massa motivationsposters. Folket är det allra viktigaste egentligen skulle jag säga. Sen en sak som jag skulle tycka vore kul vore möjlighet till alternativa styrketräningsmetoder såsom t ex strongman, eller träning från andra kulturer, t ex liknande redskap som dessa herrar har
Det skulle säkert fungera bra om du skulle etablera gymmet i ett område med mycket invandrare för vad jag vet så finns det inget gym i Sverige som har liknande träning så det kommer ge stark konkurrenskraft.
-Ett par lyftarflak, böjställningar, bänkpresställning, hel drös med fria vikter, chins, dipsställningar. Ett gäng hammerstrengthmaskiner om man vill variera träningen.
-Gymrestaurang med hyfsade priser och kosttillskott.
-Soft Lounge med TV-spel, tidningar, brädspel
-Avdelning för rörlighetsträning
-Cardiopark
-Utsikt mot havet
-Luftigt och ljust
-Musik önskelista
-Speglar
-Riktig bastu där man får kasta vatten på aggregatet
Lol. Där jag tränar har det tydligen funnits individer som tar sig dessa friheter ändå.
Många powerracks och gott om stänger röstar jag på.