2011-01-16, 20:48
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Las Vegas hotell
Någon som har lite koll och varit /bott där?
Just nu har jag 2 bokningar gjorda. Den ena är på Luxor http://www.luxor.com/, den andra är på The Mirage http://www.mirage.com/. Det senare har jag fått rekommenderat av en kompis. Det första är lite billigare.
Någon som vet något om dessa hotell eller om något annat hotell. Jag vill bo på eller i direkt anslutning till Stripen.
I NY har jag just nu 5 bokningar. Nu ska jag fundera lite över dom.
|
|
2011-01-16, 20:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Båda dom är helt okej men Caesars Palace är helt klart bäst mitt på stripen
|
|
|
2011-01-16, 20:55
|
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av linnart
Båda dom är helt okej men Caesars Palace är helt klart bäst mitt på stripen 
|
Jag har kollat på det med och läst typ alla gästrecensioner. Det ligger inte i top det gör däremot Mandarin. Har funderat på det med men undrar om det verkligen är värt priset. Jag kan få det för $675, Luxor kostar $ 286
|
|
2011-01-16, 21:01
|
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Luxor ligger mer åt söder (utkanten av strippen). The Mirage lite mer centralt på strippen. De centrala hotellen kostar mer, det är väl där det "mesta" finns.
Vad vill du ha utav ditt hotellbesök? Jag tyckte Tropicana var hyfsat, bra buffé, rum, poolområde och gym för det priset jag betalade. Låg åt det södra hållet. Fanns säkert mer fancy hotels, men tyckte det var bra där  Kostade 300kr natt under vardagarna.
Senast redigerad av L-Sami den 2011-01-16 klockan 21:05.
|
|
|
2011-01-16, 21:09
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Luxor ligger mer åt söder (utkanten av strippen). The Mirage lite mer centralt på strippen. De centrala hotellen kostar mer, det är väl där det "mesta" finns.
Vad vill du ha utav ditt hotellbesök? Jag tyckte Tropicana var hyfsat, bra buffé, rum, poolområde och gym för det priset jag betalade. Låg åt det södra hållet. Fanns säkert mer fancy hotels, men tyckte det var bra där  Kostade 300kr natt under vardagarna.
|
Det kostar lika mycket som Luxor för den period jag är där.
|
|
2011-01-16, 21:16
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Nu har jag en bokning på Ceasar också. Det kostar som The Mirage.
|
|
2011-01-16, 21:18
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Finns Bellagio fortfarande kvar?
|
|
|
2011-01-16, 21:20
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Finns Bellagio fortfarande kvar? 
|
Det finns kvar.
|
|
|
2011-01-16, 21:23
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av linnart
Det finns kvar.
|
Då så.
|
|
|
2011-01-16, 21:25
|
|
|
Registered User
|
på Bellagio käkade jag den bästa buffen
|
|
|
2011-01-16, 21:34
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Mandarin är det hotell som får absolut bäst kritik, betydligt bättre än Bellagio. De ligger i ungefär samma prisklas.
|
|
2011-01-16, 21:40
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Vad är viktigt för dig Cilia? När på året ska du vara där? Jag har bott på Mandalay Bay, New York New York och Hilton.
Mandalay Bay har trevligaste pool-området t.ex, det finns även en nice sky-bar på "The Hotell" som tillhör Mandalay, typ sådär 60 våningar upp.
Bodde första natten på Hilton, va i princip gratis att bo där, betalade typ $50 för ett rum. Brunchen där på lördagen är nog den bästa brunch jag ätit i hela mitt liv. Fick inget i Vegas som var i närheten lika gott på något annat hotell.
New York New York var absolut sämst av dom tre.
Senast redigerad av The_RobRoy den 2011-01-16 klockan 21:41.
|
|
|
2011-01-16, 21:46
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
OK, de va inte riktigt 60, våningar men högt i alla fall
"THEhotel is home to a Michelin-starred restaurant called "MiX" at the top of the hotel. It is an Alain Ducasse restaurant famous for its French and American dishes as well as a spectacular view of most of the Las Vegas Strip."
|
2011-01-16, 21:54
|
|
|
Schteeek
Reg.datum: May 2005
|
Jag har också bott på Mandalay Bay. Spelar mindre roll vart på stripen du bor, välj det hotell som ger dig bäst pris. Det skiljer rejält i pris på vissa dagar jämfört med långhelger och dyl.
|
|
|
2011-01-16, 21:54
|
|
|
Kolos egen surtant
|
Ett bra poolområde eftersom det är sommar. Tänkte att vi tar stan på kvällarna. Rent och fräscht men det behöver inte vara jättelyxigt. Lite festligt eftersom det ändå är Las Vegas. Det var därför jag bokade Luxor. Få lite av den där galna känslan även i boendet. Sen tänkte jag att jag kanske inte skulle spendera så mycket på hotellet. Men det brukar ändå dra iväg när jag sen bestämmer mig.
Mandalay Bay ligger lite i mitten av prisklassen men har stora rum. Det gillar jag.
Senast redigerad av Cilia den 2011-01-16 klockan 21:57.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.
|

|