Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-07, 21:47   #1
ryssen
Banned User

ryssens avatar

Reg.datum: Jul 2002
Sverige på väg att bli U-land enligt FN

FN förutspår att Sverige kommer ha sämre HDI än tex Libyen, Mexico och Lettland år 2030.

Enligt FNs prognoser kommer Sverige att bli ett mycket sämre land till 2030. HDI (human development index) förutspås minska radikalt medan våra nordiska grannar ökar.

I år hittas Sverige på plats 15. Enligt HDI-prognosen för 2030 har Sverige halkat efter rejält och beräknas inneha plats 45 – bakom länder som Kuba, Mexico, Bulgarien, Kuwait och Libyen.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...jections_of_UN

rapporten
http://hdr.undp.org/en/reports/globa...RP_2010_40.pdf

http://www.friatider.se/sverige-pa-v...land-enligt-fn

http://politisktinkorrekt.info/2010/...ramtidsvision/

känns inte bra det här,hur löser vi det?

Senast redigerad av ryssen den 2010-11-07 klockan 21:49.
ryssen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:50   #2
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
jag har det på tungan men vågar inte skriva det.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:51   #3
ryssen
Banned User

ryssens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
jag har det på tungan men vågar inte skriva det.
jo snälla
Gammal 2010-11-07, 21:56   #4
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Ett stort problem som vi talar om ganska mycket på ekonomin, och som man läser relativt ofta om i utländska medier är att många västeuropiska länder är inte tillräckligt nyfikna på världen, och speciellt Sverige tycker jag har fått lite extra utrymme när det kommer just till att inte riktigt anpassa sig till utvecklingarna som sker, både ekonomiskt och tekniskt.

Missförstå mig inte, det skrivs inte att vi är totalt värdelösa. Däremot är vi inte alls i samma utvecklingsfas som vi var tidigare, och det oroar nog väldigt många. Vår entreprenörsanda får ta en del smällar, speciellt i amerikanska artiklar kring den industriella revolutionen, och det säger faktiskt en hel del.

Sen kan man nog hitta väldigt många olika faktorer som tillsammans bildar en hel boll med orsaker till att det blir så här, jag tror knappast att vi kan ta ett fält och säga "Här är problemet" för det kommer från flera håll.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:59   #5
Matte_Maiden
Registered User

Matte_Maidens avatar

Reg.datum: Aug 2003
Lycka till att förutsäga 20 års utveckling.
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:11   #6
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007

Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:13   #7
grandios83
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Anledningen är enkel och det är att Sverige släpper in för mycket invandrare. De människor som kommer hit tillför inget utan bara tär på finanserna vilket blir ohållbart i längden. Jag har alltid undrat om det finns någon tanke med denna massinvandringspolitk som sverige för? Och varför väljer man just att ta in en viss typ av människor? Denna katerogi av människor kan närmast liknas vid genetiskt avfall enligt min mening. Har personligen inget emot invandring överhuvudtaget, tvärtom tycker jag att det är något bra men det beror på vilken grupp av människor man tar in.

Dessa människor som väller in i Sverige stoppas i princip av alla andra länder som de försöker ta sig in i, men i Sverige får de komma in och då undrar jag varför? Vad är tanken med att låta detta mänskliga avfall välla in över gränserna egentligen? Det är alltså oftast grupper av människor som är avvisade, fördömda och förpassade som odugliga i sina egna hemländer och deras grannländer men till Sverige välkomnas de med öppna armar. Varför?

Är det någon tanke bakom det hela från politikernas sida? Man kanske vill ha en stor massa människor som kan fungera som konsumenter och därmed skapa intänkter för storföretagen eller liknande?
grandios83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:16   #8
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Haha, ja men självklart är det ju så, allt är invandrarnas fel, det konstateras alltid i kollos trådar så då måste det vara så

Tröttnar ni inte?
Gammal 2010-11-07, 22:16   #9
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
...
Hörru, nu sitter vi faktiskt på internet, stället där få kan uppbåda den koncentrationsförmåga som krävs för att kolla på ett klipp som varar längre än två minuter och till och med under ett sådant snabbspolas det nog ganska friskt runtom i stugorna.

Senast redigerad av Osten80 den 2010-11-07 klockan 22:18.
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:17   #10
Flygplan
Registered User

Flygplans avatar

Reg.datum: Nov 2002
FN, är dom också dödsnazister nu eller? Dom vinklar sina siffror hit och dit. Jag tror på kärlek. Kan vi inte kasta lite tegelstenar på facisternas kontor där borta i amerikat? So what om vår levnadsstandard försämras, medan resten av västvärlden fortsätter att utvecklas.

...

Seriöst, när ska folk vakna upp och inse att Sverige är ett fattigt västland med extremt hög kriminalitet. Vi måste se över våra egna intressen innan vi ger bort vår välfärd. Ren och skär logik. Bara det faktum att vi nu ligger på 15:e plats i FN:s välfärdsindex borde få folk att tänka till. Hur många OK I-länder finns det egentligen, 18-19 någonting enligt mig. Att vi inom några år inte ens kommer platsa där är fan skrämmande.
Flygplan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:25   #11
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Ett stort problem som vi talar om ganska mycket på ekonomin, och som man läser relativt ofta om i utländska medier är att många västeuropiska länder är inte tillräckligt nyfikna på världen, och speciellt Sverige tycker jag har fått lite extra utrymme när det kommer just till att inte riktigt anpassa sig till utvecklingarna som sker, både ekonomiskt och tekniskt.

Missförstå mig inte, det skrivs inte att vi är totalt värdelösa. Däremot är vi inte alls i samma utvecklingsfas som vi var tidigare, och det oroar nog väldigt många. Vår entreprenörsanda får ta en del smällar, speciellt i amerikanska artiklar kring den industriella revolutionen, och det säger faktiskt en hel del.

Sen kan man nog hitta väldigt många olika faktorer som tillsammans bildar en hel boll med orsaker till att det blir så här, jag tror knappast att vi kan ta ett fält och säga "Här är problemet" för det kommer från flera håll.
Sverige,Norges ekonomi är väl europas ljus ang. ekonomi?
Gammal 2010-11-07, 22:27   #12
Jorpa
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
Är det för att sverige blivit sämre eller de andra bättre?

Om sverige var 1a förut men 15 nu och är precis likadant så ser jag inget negativt?

Sverige är fortfarande ett riktigt bra och rikt land. Och någon nämnde att vår entreprenörsanda var försämrad? Jag såg någon ranking på just det på e24 för en vecka sedan. Där låg Sverige 2a.
Jorpa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:28   #13
Andy.da.wohoo

Andy.da.wohoos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Hörru, nu sitter vi faktiskt på internet, stället där få kan uppbåda den koncentrationsförmåga som krävs för att kolla på ett klipp som varar längre än två minuter och till och med under ett sådant snabbspolas det nog ganska friskt runtom i stugorna.
*fniss*
Gammal 2010-11-07, 22:31   #14
Andy.da.wohoo

Andy.da.wohoos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jorpa Visa inlägg
Är det för att sverige blivit sämre eller de andra bättre?

Om sverige var 1a förut men 15 nu och är precis likadant så ser jag inget negativt?

Sverige är fortfarande ett riktigt bra och rikt land. Och någon nämnde att vår entreprenörsanda var försämrad? Jag såg någon ranking på just det på e24 för en vecka sedan. Där låg Sverige 2a.
Men att jobba för att få det så bra som möjligt i säg, 70 år, och set titta runtomkring sig och konstatera "ja, här har vi det bra. alla är glada och alla andra ser upp till oss, här nöjer vi oss" för att sen luta sig tillbaka är idiotiskt. Man bör alltid sträva efter att vara högst upp på listan.

Utveckling är det som driver mänskligheten framåt.
Gammal 2010-11-07, 22:32   #15
ryssen
Banned User

ryssens avatar

kan det bero på detta

http://www.friatider.se/sveket-mot-europa

jag menar att finns det nått muslimskt land som går framåt?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:03.