Som en del av er vet så känner jag starkt för HBT (Homo-, Bi-,Transexuella) och brukar ha en rant eller två i diverse trådar om religion eller politiska agendor.
Vi har inte hört om det så mycket i nyheterna här i Sverige, men i USA och till viss del England så har det blivit lite mer diskussion kring ökningen av självmord som skett till följd av mobbning och våld mot unga HBT-personer som antingen kommit ut eller blivit antagna att vara homo, bi eller trans (Det finns mer, men jag ska försöka hålla det "enkelt" vilket det inte är ändå, men ni förstår).
Detta kan bero på att fler vågar komma ut, men samtidigt så har ju de som antagits av mobbarna/våldspersonerna att vara HBT-personer inte kommit ut, men ändå attackerats på samma sätt, och det slutar allt för ofta i självmord som blir mobbarnas/våldspersonernas ansvar.
Och med det sagt så kommer vi till trådens kärna - Klippet här nedan.
Joel Burns pratar om en del av de offer som skett under senare tid, samt att de unga idag ska hålla sig kvar, för att det kommer bli bättre, och klippet är väldigt emotionellt och jag rekommenderar det, även om man inte har en aktiv HBT-agenda av något slag.
Väldigt bra tal som dessutom kan överföras på de barn som blir mobbade i allmänhet, utan att vara HBT.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Jag tror att många hbt-personer mår sämre än heterosexuella för att hela "hbt-livstilen" är så uppskruvad, de lever livet i alldeles för hög fart. Det skall festas, dansas, k*****s, knarkas, gråtas, bytas partner på löpande band.
Visst mobbas det och hbt-personer är utsatta, men jag tror att den absolut största boven bakom det faktum att hbt-personer mår sämre än heterosexuella människor är hela hbt-livsstilen i sig och inte samhället.
Jag tror att hbt-personer borde försöka sig på att leva mer "heteronormativt" och söka sig till stabila partners med heteronormativa värderingar och heterosexuella vänner.
HBT-personer i 12-16-årsåldern (som Joel tar upp) lever inte riktigt som du beskriver, filmjölk.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Jag tror det är en ganska liten procent av vuxna HBT-personer som lever som filmjölk beskriver.
ja. de flesta är nog lika "tråkiga" som övriga svenssons. att säga att alla inom HBT är likadana är faktiskt en av de största fördomar som cirkulerar idag.
jag fick så ont i hjärtat när jag såg klippet. att människor kan vara så vidriga att de driver medmänniskor till självmord bara för att de inte passar in i någon jävla mall.
tänk känslan hos barnen som tar sitt eget liv för att de inte orkar mer. att de tappat allt hopp om att någonsin få vara i fred.
Borde man inte starta ett program på mtv där man erbjuder mobbade ungdomar (HBT eller hetero) benhård träning på gym och i kampsport och sedan låta dem slåss med sina plågoandar i en mma eller boxningsmatch. Ungefär som Bully beatdown fast att man liksom hjälper dom att göra det själva. Helt ärligt talat så tror jag att det skulle vara bra.
Väldigt bra tal som dessutom kan överföras på de barn som blir mobbade i allmänhet, utan att vara HBT.
Ja, det stämmer in på väldigt många mobboffer. Finns väldigt många olika sorters anledningar till mobbing men alla viktiga.
Citat:
Ursprungligen postat av Control_61
Jag tror det är en ganska liten procent av vuxna HBT-personer som lever som filmjölk beskriver.
Filmjölk saknar troligtvis samma referensram för just HBT-personer, och har man inte sett så mycket annat än "All the party and rainbows" så blir det väl lätt att man misstolkar deras situation.
Kan dock säga, Filmjölk, om du har uppfattningen av att majoriteten vuxna HBT-personer lever i den kulturen 24/7, eller ens 1/52 så har du inte rätt.
Edit:
Däremot ger Filmjölks post en intressant poäng, jag kan tänka mig att i och med att samhället/media presenterar mycket om HBT som extremt flamboyant och en väldigt speciell livsstil, så blir nog många som märker att de är Homo,bi eller trans lite förvirrade över det först, i och med att deras syn och livsstil inte överensstämmer med medias bild. Men som vi vet, så är det sällan något faktiskt gör det rakt av.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade