2010-10-06, 16:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Bra frukost när man har ont om tid ?
Undrar om det är någon som har något tips på en bra frukost när man har väldigt ont om tid på morgonen ?
Gärna något som går att förbereda kvällen innan. Kanske måltidsersättare om det funkar ? Kom med förslag.
Otroligt tacksam för svar!
|
|
|
2010-10-06, 16:22
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Valfri mat som du förberett kvällen innan. Pannkakor? Ägg? Ost? En köttbit?
Frukost behöver inte vara fil/gröt/mackor.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-10-06, 16:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2010
|
Kvarg med funlight och havregryn/cornflakes!
|
|
|
2010-10-06, 16:37
|
|
Registered User
|
Pannkakor låter som en bra ide, vore perfekt om man kan äta dom kalla på väg till jobbet. Men är inte pannkakor ganska onyttigt ?
Kvarg har jag bara kört efter träning men ska absolut prova det!
|
|
|
2010-10-06, 16:38
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Pannkakor är guld att käka på morgonen om man orkar steka dem kvällen innan
Vad skulle vara onyttigt med pannkakor?
Det är mjöl, mjölk och ägg. 3 bra källor till Protein mm.
Senast redigerad av robertcop den 2010-10-06 klockan 16:39.
|
|
|
2010-10-06, 16:41
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cribba_86
Men är inte pannkakor ganska onyttigt ?
|
Nej, mjöl, mjölk, ägg och smör är inte onyttigt.
|
|
|
2010-10-06, 16:45
|
|
Registered User
|
Någon har sagt det till mig iaf. Sorry då har jag fått fel uppfattning 
Ska lätt prova de!
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Nej, mjöl, mjölk, ägg och smör är inte onyttigt.
|
|
|
|
2010-10-06, 17:29
|
|
Registred User
Reg.datum: May 2005
|
Det är vad man har på pannkakorna som kan vara onyttigt.
|
|
2010-10-06, 17:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Sen, hur definierar man "onyttigt"? Cancerogent? Metabola nackdelar? Energitätt? Brännbart? Om något är onyttigt eller inte baseras väl nästan runt hur resten av kosten ser ut. Att ta ett enskilt livsmedel och peka ut det som onyttigt... onyttigt i förhållande till vad? Visst om man har ett metabolt syndrom eller liknande... Men att säga att en [insert random "onyttig" maträtt] är onyttig i en redan genomtänkt kost, känns lite fel. Känns som att folk fått en liten snedvriden uppfattning om allt det här, nu med allt snack om "cleana" kilokalorier m.m.
|
|
|
2010-10-06, 18:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
En burk tonfisk i olja/vatten, eller en burk kvarg med lite hemmagjord müsli och fun light  Eller några kokta ägg du förberett dagen innan du slänger i dig med lite kaviar
Senast redigerad av Tvärarg den 2010-10-06 klockan 18:01.
Anledning: stavfel
|
|
|
2010-10-06, 18:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av a-johansson
Sen, hur definierar man "onyttigt"? Cancerogent? Metabola nackdelar? Energitätt? Brännbart? Om något är onyttigt eller inte baseras väl nästan runt hur resten av kosten ser ut. Att ta ett enskilt livsmedel och peka ut det som onyttigt... onyttigt i förhållande till vad? Visst om man har ett metabolt syndrom eller liknande... Men att säga att en [insert random "onyttig" maträtt] är onyttig i en redan genomtänkt kost, känns lite fel. Känns som att folk fått en liten snedvriden uppfattning om allt det här, nu med allt snack om "cleana" kilokalorier m.m.
|
+1
tycker det känns fel när folk på träningsforum nästan skriker ut att pannkakor är nyttigt till folk som inte är så insatta i kost och näring..
|
|
|
2010-10-06, 18:25
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lepras
+1
tycker det känns fel när folk på träningsforum nästan skriker ut att pannkakor är nyttigt till folk som inte är så insatta i kost och näring..
|
Nu tolkade du nog det du citerade på motsatt sätt till vad som egentligen står där.
|
|
|
2010-10-06, 19:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
Kvarg, Whey Gold (choklad), 1 banan, kakao (egen mängd)
Blanda allt, ställ in i frysen under natten ta ut på morgonen vänta 10min så det smälter lite sen är det bara att mumsa.
|
2010-10-06, 19:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Nu tolkade du nog det du citerade på motsatt sätt till vad som egentligen står där.
|
Lepras har fortfarande en poäng här.
Om en "känd" karaktär på forumet, så som dig själv, kläcker att pannkakor är nyttigt så finns det alltid dem som tar det till de extrema och går o berättar för alla att grub minsann förespråkar pannkakor och därför ska man basera hela sin kost på just det.
Men den risken har man ju med allt, idioter finns överallt som man säger.
|
|
|
2010-10-06, 19:19
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen
Lepras har fortfarande en poäng här.
Om en "känd" karaktär på forumet, så som dig själv, kläcker att pannkakor är nyttigt så finns det alltid dem som tar det till de extrema och går o berättar för alla att grub minsann förespråkar pannkakor och därför ska man basera hela sin kost på just det.
Men den risken har man ju med allt, idioter finns överallt som man säger.
|
Inte onyttigt betyder inte nyttigt.
Sedan ser jag i och för sig faktiskt inte varför man inte skulle kunna låta pannkakor utgöra en större del av ens matintag? Modulo lite grönsaker och någon fisk, så har du det mesta du behöver.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.
|

|