Jo, också mest känt mig tveksam där med marklyften, fast jag är dock ganska klen så blir inte en så enorm påfrestning tror jag reppar bara med strax över 100kg.
Med tungt/lätt menade jag snarare hur nära fail jag kommer köra än låg/hög reps...dvs jag kör mark, bänk och latsdrag till åtminstone rätt nära fail. Knäböjen kommer jag köra rätt låg vikt på och försöka få lite bättre djup än vad jag har i normala fall (lite problem med knäna när jag gått djupt förut men ska se om jag kan träna bort det), samma sak med militär pressarna kommer jag kanske bara köra med en 40kg då jag har varit lite sliten i axlarna pga överträning/för snabb progression.
Faktiskt funderat lite på en 2splitt också, bara det att jag egentligen är nöjd med 3splitten jag hade har haft riktigt bra muskelutveckling sett ur ett byggarperspektiv.
största anledningen jag vill ha ett helkropps pass är att jag vill förbättra mig prestationsmässigt i dessa. Har ett kortsiktigt mål på 200/300/400/500 pounds i militärpress/bänk/mark/böj
Antar att jag helt enkelt får balansera helkropps passet mellan ett intensitet/teknik pass beroende på hur kroppen känns