Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-02, 18:04   #1
jikajd
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Glömmer kreatinet hela tiden

Vad jag förstått ska kreatin intas varje dag för att hålla nivån uppe (för att sedan ta en paus efter ~8-12v). Blir kreatintillskottet verkningslöst/väldigt onödigt om jag jämt glömmer inta det? Ett par dagar i veckan kommer jag på mig själv att jag glömt gårdagens "kur"..

Senast redigerad av jikajd den 2010-02-02 klockan 18:05. Anledning: Detta skulle skapats i kosttillskottsdelen så klart.
jikajd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 18:28   #2
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Närå. Så snabbt töms inte förråden. Jag brukar bara ta träningsdagar och jag tycker att jag får effekt ändå.
Gammal 2010-02-02, 18:29   #3
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Få in rutinen. Säg att du alltid tar efter frukost eller någon annan måltid. Struktur på käkandet mao Jag har också ganska stora problem om jag inte får in vanan att inta det vissa tider - då är det inga problem alls. Spontant funkar inte.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 19:04   #4
jikajd
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Jo man försöker, brukar ställa fram påsen så att jag måste flytta på den när jag ska laga mat. Men likt förbannat lyckas man flytta på den och glömma den ändå
jikajd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 19:23   #5
Ungrim
Registered User

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av jikajd Visa inlägg
Jo man försöker, brukar ställa fram påsen så att jag måste flytta på den när jag ska laga mat. Men likt förbannat lyckas man flytta på den och glömma den ändå
Dela upp påsen i mindre påsar, en i bilen, en på toa, en i köket osv, Då borde du stöta på nån av påsarna så du lyckas komma ihåg det
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 12:58   #6
Pillert
Registered User

Reg.datum: Dec 2009
Har försökt på mig kreatin två gånger. Ger mig inte på att köpa det igen..
Glömmer också bort det.. Efter ett tag när det inte är "nytt och häftigt" så glömmer jag helt enkelt att ta det.
Står två halvfulla påsar hemma, gamla som gatan.
Pillert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 13:09   #7
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Att bara ta det på träningsdagar funkar bra.
Om man är ännu slöare och magen tål det så dela upp det på två givor och ta det två gånger i veckan dvs 15-20 g per gång.
Glömmer man en vecka så behöver man inte heller ta mer veckan efter då det jämnar ut sig ganska så snabbt.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 13:13   #8
Kauppi
Registered User

Reg.datum: Feb 2009
är denna såkallade uppladdningsfas ett måste? ger de mer effekt utav att använda sig av uppladdningsfas kontra inte?
låt säga jag börjar på kreatinkuren idag. kan jag köra på att käka 5g EN gång om dagen eller bör jag käka 5g FYRA ggr om dagen?
Kauppi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 13:22   #9
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Kauppi Visa inlägg
är denna såkallade uppladdningsfas ett måste? ger de mer effekt utav att använda sig av uppladdningsfas kontra inte?
låt säga jag börjar på kreatinkuren idag. kan jag köra på att käka 5g EN gång om dagen eller bör jag käka 5g FYRA ggr om dagen?
Du fyller förråden snabbare (på en vecka istället för på tre/fyra) men annars är det ingen fördel och med tanke på hur länge man brukar köra kreatin i sträck så spelar några veckor ingen större roll. Om man får problem med magen av kreatin så brukar det inträffa under laddningsfasen så jag tror en hel del skulle tåla kreatin betydligt bättre om de struntat i att ladda.
Sen kan man självklart köra 10 g per dag och på sätt i alla fall ladda snabbare men undvika de högsta doserna.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 17:10   #10
eskiil
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Kanske ställa fram ett glas med pulver i redan innan du går och sover/när du tar ena dosen?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:30.