QUOTE=Niklas Sjöö;3784854]Ät fetare mat. Det behöver inte betyda snabbtmat men mer energitäta livsmedel. Vispgrädde i matlagningen, riktigt smör på smörgåsen, en oljebaserad dressing på salladen, osv. Sen får du givetvis reglera storlekarna efter behov, men detta kommer definitivt ge mer smak till vardags och förhoppningsvis en liten viktökning på köpet![/QUOTE]
tack för tipsen, jag äter ju väldigt mycket pasta och älskar ost,
jag äter rätt mycket fett också. och kött varje dag, så kosten tror jag är ok
men av någon anledning så har jag tappat vikt trots att jag äter som likadant. har inte dragit ner på något,
men jag har försig bytt proteintillskott, från doublepro till hypro, men bägge två är ju kaseinprotein
Citat:
Ursprungligen postat av WorkOutBuddy
2kg under hur lång tid? Du borde köra på en långsam bulk istället för att försöka gå upp så mycket vikt som möjligt på så kort tid som möjligt. Det brukar inte behövas mycket för att man ska börja gå upp i vikt men har du ett väldigt aktivt liv så får du nog äta ganska ordentligt. Det kommer nog inte vara några problem så ta det lugnt, du behöver inte stressa dig igenom det, låt det ta sin tid.
Lycka till!
|
jag har gått upp de 2 kilona nu under juli, men jag tappade ca 8kg under maj/juni

så jag hade hoppats på att jag iaf skulle gå upp minst 4kg/månad eftersom det var det jag tappade
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
För att kunna ge ett bra svar måste i alla fall jag veta varför du ofrivilligt gått ner i två månader men lite kan jag kanske bidra med utan att veta det.
Om du har legat väldigt lågt i kroppsvikt/matintag kan det ta ett bra tag för kroppen att komma ifatt även om du har höjt kaloriintaget markant. Kroppen prioriterar först att "starta om" funktioner som dras ner eller t o m stängs av vid låg kroppsvikt/lågt kaloriintag men när det sen är utfört så reagerar kroppen på ökat kaloriintag precis som vanligt. I extremfall så ökar en del ett kilo första dygnet och sen ligger de stilla i en månad.
Har du "bara" gått ner i vikt men fortfarande ligger på en hälsosam kroppsvikt så kan det vara så enkelt att du rör dig mer ju mer du äter.
|
Jag vet själv inte vad som hänt, min pojkvän svarade att det måste varit pga stress, det har varit väldigt mycket att göra under början på sommaren
men jag tar absolut inte slarvat med maten under den tiden, utan förmodligen t.o.m ätit mer, och kanske lite mer glass och choklad mellan måltiderna, eftersom jag har fått för mig att det lugnar stressen hehe