2009-03-18, 22:31
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2008
|
Hur många timmar per dag jobbar ni?
Hur många timmar arbetar ni per dag? Skriv gärna också vad ni jobbar med, även om tråden företrädesvis handlar om antalet arbetstimmar per dag i genomsnitt.
|
|
|
2009-03-18, 22:32
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Studerar
mellan 2-7h per dag
|
|
|
2009-03-18, 22:34
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
11timmar 2 dagar och 3,5timme 1 dag i veckan.
Industriarbetare.
*edit*
Alltså 3,6428571428571428571428571428571 timmar i snitt per dag.
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2009-03-18, 22:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
0 timmar
|
2009-03-18, 22:36
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Jobbar 90%, men mkt sovande jour, så helt ärligt vet jag inte...
Nytt jobb och det känns som om jag jobbar otroligt lite iaf, dessutom får jag träna på jobbet och ta promenader när det är tillfälle. Eller sitta på en solig balkong, eller se på tv, prata i min telefon, surfa...
Visst finns det arbetsuppgifter, men när man betat av dem och det är lugnt så har man fritt fram att göra typ allt. Inte porrsurfa dock.
Egentligen borde jag leta efter ett mer stimulerande jobb som jag är kvalificerad för, men känner mig för tillfället lite för bekväm..
|
|
|
2009-03-18, 22:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Nytt jobb och det känns som om jag jobbar otroligt lite iaf, dessutom får jag träna på jobbet och ta promenader när det är tillfälle. Eller sitta på en solig balkong, eller se på tv, prata i min telefon, surfa...
Visst finns det arbetsuppgifter, men när man betat av dem och det är lugnt så har man fritt fram att göra typ allt. Inte porrsurfa dock.
Egentligen borde jag leta efter ett mer stimulerande jobb som jag är kvalificerad för, men känner mig för tillfället lite för bekväm.. 
|
Bekväm är bra, byt när du börjar känna dig obekväm
|
|
|
2009-03-18, 22:38
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
|
 Jag skulle då aldrig ta ett jobb där jag inte fick! (vilket förmodligen filtrerar bort 99.9999% av alla jobb  )
Vad gör du btw?
|
|
|
2009-03-18, 22:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
13h / arbetspass, dock bara 12-13 pass / månad
|
|
|
2009-03-18, 22:41
|
|
Lyfter tunga pixlar
Reg.datum: Oct 2008
|
Sitter och knattrar på tangentbordet...
Brukar bli mellan 10 timmar och 6 timmar varje dag. Snittar väl på runt 45 timmar i veckan...
|
|
|
2009-03-18, 22:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
7,5 - 18 beroende på vädret och ifall jag är sugen på jobba/pengar
EDIT: som mest har jag haft 320 timmar i månaden i två månader i rad.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2009-03-18, 22:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Jobbar som Controller och det blir väl ca 8h per dag, 5 dagar i veckan, i snitt.
Har flextid och nu är väl snittet 10h per dag när det är mycket att göra. Till sommaren så är det åt andra hållet och nästan för lugnt, då är det bra med massa flextid som man kan plocka ut.
|
|
|
2009-03-18, 22:46
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Brukar jobba mellan typ 8-18 men ibland jobbar jag halva dagar eller tar några timmar paus mitt på dagen. Speciellt nu på vintern har jag tagit paus mitt på dagen ibland om vädret varit fint. Sjukt gött att kunna jobba precis när jag vill och det enda som påverkas är hur mycket pengar jag tjänar.
Jobbar som Daytrader (även om jag nu börjat anpassa mig till lite andra former av handel).
|
2009-03-18, 22:46
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av JMRA
Bekväm är bra, byt när du börjar känna dig obekväm 
|
Är dock lite rädd för förslappning, min gamla chef var på mig lite (slösar bort min potential, kompetens å sånt fint prat). Hon glömde att jag av naturen är lat och självständig.
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
 Jag skulle då aldrig ta ett jobb där jag inte fick! (vilket förmodligen filtrerar bort 99.9999% av alla jobb  )
Vad gör du btw?
|
Hm, är ngn slags skötare på ett boende, pga "krisen" lades mitt förra jobb ner och tja.. det fanns inte så många jobb hos min arbetsgivare och så jag fick detta med bibehållen lön. Känner dock att jag gör själva jobbet bra, menar inte att förringa arbetet i sig. Tex när man sover jour så gör man ju ett bra jobb även när det är lugnt, eftersom man förhoppningsvis bidragit till lugnet innan sovdags. Lägger upp dagen själv med hänsyn till medicintider och boenden såklart, men fritt och självständigt, utrymme för personliga intressen osv.
|
|
|
2009-03-18, 22:48
|
|
WTF?
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag jobbar 6-skift som tekniker på ett kraftverk. Om man slår ut ett snitt på hela skiftcykeln jobbar jag 34,33h/v, fast det känns jävligt tungt när man är inne i den mest intensiva perioden.
|
|
2009-03-18, 22:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Är dock lite rädd för förslappning, min gamla chef var på mig lite (slösar bort min potential, kompetens å sånt fint prat). Hon glömde att jag av naturen är lat och självständig.
|
Potential och kompetens går utmärkt att använda sig av under fritiden också
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:41.
|

|