2009-03-03, 23:45
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Alkohol och DU!
Jag sitter här glad i hågen och tänker på helgens festiviteter. Jag frågar mig själv hur mina alkoholvanor stämmer gentemot den generelle svenskens. Tycker ni det är ok med vardagsdrickande? Ett par glas vin på "lill fredagen"? Eller tycker ni att det att vardagsdrickade är förkastligt? Eller är ni rentav riktiga alkoholmotståndare som ogillar allt bruk? Jag ska gå närmare in på mina egna åsikter i frågan när ni kickat igång tråden lite.  Men tills vidare, jag väntar på era svar med hög förväntan! Hoppas era svar visar på stora skillnader mellan forummedlemmarna, blir så mycket intressantare då!
|
|
|
2009-03-03, 23:49
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Dricker öl/vin till maten alla dagar jag inte planerat att köra vilket i snitt borde hamna runt 3-4 gånger i veckan. Jag dricker mig berusad för att jag tycker jag mår bättre med alkohol i kroppen.
|
2009-03-03, 23:51
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Jag dricker absolut inte under vardagarna, dricker endast i berusningssyfte, ett fåtal ggr kanske för att det är gott.
Tycker alla droger är skit, men dricker för att jag gillar att vara social och gemenskapen man får osv, Dubbelmoral men men.
|
|
|
2009-03-03, 23:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
|
|
|
2009-03-03, 23:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Dricker när jag känner för det, ibland är det party med polarna, oftast helger, men kan även vara mitt i veckan då mitt/polarnas arbetsschema inte är 7-4 på vardagarna.
Kan även ta ett par öl på kvällen för att det är gött, ingen skillnad på vardag/helg.
|
|
|
|
2009-03-03, 23:59
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Det var kul en gång i tiden, men det passar inte mig längre helt enkelt. Bättre liv utan och träningen och allt annat går mycket bättre. Kan förstå dock varför vissa dricker.
|
|
|
2009-03-04, 00:12
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Sällan. Nu det senaste har det blivit "ofta", typ två gånger på tre månader. Annars blir det kanske en gång per kvartalet, eller ännu mer sällan.
... fast när jag väl dricker blir jag som en rysk byggarbetare.
|
|
2009-03-04, 00:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Om det är OK för någon annan att dricka tänker jag inte moralisera i, men bland mina kursare är det minst hälften som dricker minst en kväll i veckan och utöver det i stort sett varje helg, så ovanligt är det ju definitivt inte, det är nog snarare lite udda att inte dricka på onsdagskvällar åtminstone då och då.
Själv har jag nästintill gått och blivit nykterist på senare år. De tre senaste åren har jag druckit mig packad 2-3 gånger, och tagit en starköl högst var tredje månad. När jag slutade att dricka i syfte att bli berusad fanns det liksom ingen anledning att dricka öht. Precis som salami så märker jag också att allt annat går bättre när jag inte dricker regelbundet. Som mest drack jag rejält i alla fall varannan- var tredje vecka. Det går att ha roligt nykter också.
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2009-03-04, 00:29
|
|
Guest
|
Har aldrig druckit mej full, smakat nån gång när jag bodde hemma men det är inge vidare gott. Och ju mer jag hör människor snacka om fyllan och vad de gör då osvosv så tycker jag bara att det verkar mer och mer idiotiskt och onödigt för varje dag. Förstår ej vad man ska med det till, livet är mycket roligt utan :-D
|
|
|
2009-03-04, 00:31
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av saab900
Det går att ha roligt nykter också.
|
Det beror väl på, tror jag. Att gå ut på krogen nykter är nog det tråkigaste som finns. Att umgås med fulla människor nykter är inte heller kul. Däremot kan man såklart göra andra aktiviteter som är roliga, men då finns inte alkohol i bilden alls.
Sen kommer ju såklart den stora frågan; om man håller på med något som bara är roligt när man dricker, är det då ens värt att hålla på med det? Det handlar ju om att lura sig själv.
|
|
2009-03-04, 00:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Jag dricker väl alkohol 2-4ggr per vecka nu för tiden. Fredagar och lördagar i rent berusningssyfte till fest/grabbhäng, och vardagar blir det ett par gånger per vecka. Några öl efter jobbet eller framför datorn/tv med lite tilltugg, eller till maten.
|
|
|
2009-03-04, 00:38
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Dricker oerhört sparsamt, jag var i Thailand i en månad nyligen och var full två gånger. Ser ingen tjusning i att supa bort mig själv, det ser jag bara som ett slöseri av min egen charm, intelligens och potential. Sen om man ogillar sig själv och inte riktigt vill ta tag i det så förstår jag att det är en trevlig tillflykt att bedöva medvetandet lite då och då.
|
|
|
2009-03-04, 00:39
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Sen kommer ju såklart den stora frågan; om man håller på med något som bara är roligt när man dricker, är det då ens värt att hålla på med det? Det handlar ju om att lura sig själv.
|
Bara för att man behöver vara påverkad så betyder det inte att upplevelsen är bortkastad efteråt. Så på vilket sätt lurar man sig själv?
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2009-03-04, 00:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Det beror väl på, tror jag. Att gå ut på krogen nykter är nog det tråkigaste som finns. Att umgås med fulla människor nykter är inte heller kul. Däremot kan man såklart göra andra aktiviteter som är roliga, men då finns inte alkohol i bilden alls.
|
Jag går på fester, men sällan krogen. Krogen är som du säger en plats för de onyktra. För hög musik för att prata, och oftast för dålig för att man ska palla nykter  Tacka vet jag privatfester, där fungerar det lika bra att vara nykter eftersom dräggfyllefaktorn brukar vara betydligt lägre, i alla fall i min krets. Kan ju nämna att mina närmaste vänner dricker ganska måttligt de med.
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2009-03-04, 00:55
|
|
Välhängd medlem
Reg.datum: Oct 2002
|
Dricker extremt mycket just nu.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.
|

|