2008-12-03, 18:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Stort flickvän problem!
Hallå kolo..
jag har ett jävla stort problem.. Jag och flickvännen har varit tillsammans i 6 mån.. vi är båda 19 år.. Hon har bestämt sig för att dra till USA i April och vara Au Pair i ett år..
Hon fråga mig om jag tror att det kommer funka att vi är tillsammans under tiden och jag har svarat att jag inte vet.. Hon är skit ledsen och har gråtit i timmar, men ärligt talat så vet jag inte om det kommer funka, när jag tänker på det liksom ett helt jävla år, livet förändras mycket på ett år speciellt i våran ålder t.ex. just att hon drar iväg.. klart jag älskar henne, men vet inte om jag kommer klara ett helt år att vänta på henne..
|
2008-12-03, 18:52
|
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Så du vet att du älskar henne redan? Då vet du ju att du måste vänta..
|
|
|
2008-12-03, 18:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Det är ju ett val som du gör men det skadar inte att prova. Det GÅR helt klart att få det att fungera, en vän till mig hade sin pojkvän i Arizona som utbytesstudent i ett år och de klarade sig utmärkt. Hon var över och hälsade på osv.
|
2008-12-03, 18:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Det skadar väll inte att försöka? Och OM det spricker efter ett par månader så kommer du iallafall inte ångra dig för inte ha försökt
|
|
|
2008-12-03, 18:55
|
|
|
Girevik
Reg.datum: Aug 2007
|
Min förra flickvän reste runt rätt ofta, var hemma 2-3 dagar varje månad eller så och det funkade skitbra (gjorde slut då hon permanent fick jobb i Asien/Afrika som reseledare). Det är rätt jobbigt då tiden alltid verkar stå still, men glädjen du känner när man träffas igen slår allt på denna jord.
Älskar du henne så pröva, tror nog det ska gå bra.
|
|
|
2008-12-03, 18:56
|
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Hade aldrig pallat och absolut inte om förhållandet är såpass nytt. Dock är jag en pessimist när det gäller det mesta.
|
2008-12-03, 19:04
|
|
|
Registered User
|
alltså den känns redan som vi har rubbad den där sköna känslan att vara tillsammans med varandra när vi vet att hon ska dra i april.. känns som man kommer gå o vara olyckligt kär eller vad man ska säga.. jag säger till henne att 1 år är väldigt lång tid, och eftersom jag tog studenten i somras vet jag inte alls hur mitt liv kommer se ut, det tar en ny fart nu..
|
2008-12-03, 19:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Svaret är enkelt: Ni är tillsammans (för båda tycker om varandra) men ni/du erkänner att det helt klart kan bli problem med avståndet under så lång tid.
Självklart kan du inte veta Om ni ska hålla ihop livet ut (få par vet), men Du vet väl vad du Vill just Nu? Du skriver att du älskar henne? Dåså.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag brukar alltid tänka eller säga "äntligen" när jag är klar. Så roligt är det inte :p
|
|
|
|
2008-12-03, 19:05
|
|
|
Tränar inga zoner!
Reg.datum: Jan 2003
|
Om ni verkligen tycker om varandra så finns ju inte alternativet att göra slut pga en sådan grej. Å andra sidan kanske man inte skulle dra iväg bara sådär, utan sin partner, om man planerat en framtid tillsammans.
|
|
|
2008-12-03, 19:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Är problemet att din flickvän är stor?
|
2008-12-03, 19:11
|
|
|
Tränar inga zoner!
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
|
Nej, då hade rubriken varit "Stor flickvän problem".
Skärpning!
|
|
|
2008-12-03, 19:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av ante
Om ni verkligen tycker om varandra så finns ju inte alternativet att göra slut pga en sådan grej. Å andra sidan kanske man inte skulle dra iväg bara sådär, utan sin partner, om man planerat en framtid tillsammans.
|
Det sistnämnda tänkte jag med på. Visst, man kan ju snacka om att åka iväg om man får värsta jobbet, men au pair...?
|
|
|
2008-12-03, 19:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
|
nej glömde särskrivning i rubriken.. Stort flickvännsproblem så?
|
2008-12-03, 20:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Får intrycket av att hon verkar vara jävligt egoistiskt genom att ta ett så stort beslut utan att ens diskutera det med dig (?). Till råga på allt har hon mage att ge dig skuldkänslor genom att leka drama-queen.
Dumpa.
|
2008-12-03, 20:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Jag va i New York hela förra året och hade en del svenska vänner som hade förhållande på hemmaplan. De hade för avsikt att stanna i staterna en längre period också. De hade förvisso några år bakom sig i deras förhållanden till skillnad från dig, men känslorna ni känner för varandra kan säkert vara lika starka!? Alla lockelser hon kommer ställas inför får du ju bara hoppas att hon klarar av..
Mitt råd är väl att ni ger det ett försök. Det viktigaste är då att ni är ärliga och berättar för varandra om det skulle börja brinna i knutarna.
Du får se de positiva i det hela också.. gratis kost och logi vid eventuellt besök (?)
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.
|

|