2008-11-21, 11:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Är Damtoaletter(TM) existensberättigade?
Låt oss anta att det på en arbetsplats helt plötsligt dyker upp en skylt på två toalettdörrar, av 6 stycken totalt, med texten "Women". Ingen motsvarande skyltar med "Gentlemen" finnes på någon dörr.
Vilka är de rationella argumenten för detta?
Jag behöver er hjälp att innan jag väcker frågan, om denna hypotes skulle råka vara en ickefiktiv karaktär, höra vad som kan anföras och jag måste bemöta.
|
|
|
|
2008-11-21, 11:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
På mina arbetsplatser är det oftast bara WC men på en del ställen uppdelat. Det roliga är att det då oftast är ganska jämt fördelat och det speglar verkligen inte den reella könsfördelningen.
|
|
|
2008-11-21, 11:28
|
|
|
User. Registered.
Reg.datum: Jan 2007
|
Dear Berit!
Antingen antar du att "Women" betyder att toaletten i fråga endast är avsedd för damer. Det är ju vanligast att det betyder det... Annars kan du ju tolka det som ett löfte, att det finns kvinnor därinne, ungefär som när det står "sylt" på en burk.
En sådan tolkning ger dig givetvis också rätt att vistas därinne - för att bedriva studier i huruvida så råkar vara fallet.
|
2008-11-21, 11:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Sätt upp två motsvarande skyltar med "Gentlemen" och se vad som händer.
Ursprungligen postat av Pansartax
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
|
|
|
|
2008-11-21, 11:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
På mina arbetsplatser är det oftast bara WC men på en del ställen uppdelat. Det roliga är att det då oftast är ganska jämt fördelat och det speglar verkligen inte den reella könsfördelningen.
|
Men då står det alltså Gentlemen på vissa, för som det är nu står kvinnor inför ett helt smörgåsbord av sex olika toaletter medan män ser två av dessa som en förbjuden zon för allt annat än att duscha två tryck med jordgubbsdoftsprutan.
|
|
|
|
2008-11-21, 11:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Löfström
Dear Berit!
Antingen antar du att "Women" betyder att toaletten i fråga endast är avsedd för damer. Det är ju vanligast att det betyder det... Annars kan du ju tolka det som ett löfte, att det finns kvinnor därinne, ungefär som när det står "sylt" på en burk.
En sådan tolkning ger dig givetvis också rätt att vistas därinne - för att bedriva studier i huruvida så råkar vara fallet.
|
Ha! Jag funderar på att ställa den senare frågan på eftermiddagens måndasmöte.
|
|
|
|
2008-11-21, 11:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS
Sätt upp två motsvarande skyltar med "Gentlemen" och se vad som händer.
|
En god idé. Får se om jag har tvättnötter för en sådan militant aktion.
|
|
|
|
2008-11-21, 11:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Men då står det alltså Gentlemen på vissa, för som det är nu står kvinnor inför ett helt smörgåsbord av sex olika toaletter medan män ser två av dessa som en förbjuden zon för allt annat än att duscha två tryck med jordgubbsdoftsprutan.
|
För att inte krångla till det för mycket används symboler hos oss. Utländska kan bli för svårt.
Jag tycker att du ska göra som Linda säger. Det är inte mer än rätt.
|
|
|
2008-11-21, 11:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Du kan väl skriva ihop lite fakta om de olika könens toalettbesök. Typ:
"Endast för herrar då kvinnor har en tendens till att kissa lite överallt, inte fälla ner locket samt struntar i att tvätta händerna."
|
|
|
2008-11-21, 11:37
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Dear Berit!
|
Jag gillar ditt sätt att tänka!
|
|
|
2008-11-21, 11:45
|
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
För att inte krångla till det för mycket används symboler hos oss. Utländska kan bli för svårt.
|
Skriver man "Gentlemen" krävs det också en utredning om vilka som uppfyller de kraven.
|
|
2008-11-21, 11:47
|
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Dear Berit!
|
Haha helt underbart.
|
|
|
2008-11-21, 13:28
|
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Det borde naturligtvis delas upp i "sittkissare" och "stänkare".
|
|
|
2008-11-21, 14:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Jag förstår din farhåga, att kvinnorna skulle använda sig av de toaletter som bör vara avsedda för männen. Vi ska inte behöva ta skit bara för att dom inte kan fälla upp båda locken efter sig. Därför föreslår jag att du i preventivt syfte pissar på sittringen. Skita kan man göra hemma.
|
|
|
2008-11-21, 14:19
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
Det borde naturligtvis delas upp i "sittkissare" och "stänkare".
|
Man kan ha avancerat och vara en hybrid också. Å jo, det finns.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:21.
|

|