Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-01, 11:44   #1
Gislason
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 1 299
Unhappy Varför hugger folk så mycket på kolo?

Jag måste säga att jag tänker mig för väldigt nogrann innan jag postar frågor på kolo. Det känns som att vissa bara väntar på att få bita. Ställt frågor ett par gånger för att jag varit nyfiken men om det inte handlar om något väldigt viktigt känns det som att man blir kritiserad och får dryga och sarkastiska svar, man borde väl få fråga saker bara för att man är nyfiken ibland?

Tycker det är lite tråkigt med den grundinställning en del har, onödigt att brösta upp sig istället för att komma med något konstruktivt.

Vissa frågar saker som besvarats tusen gånger och nöjer sig inte med svaret, då kan jag förstå att man blir lite putt på att folk inte orkar söka, men det är inte bara då.

Postade ett par bilder på dagsformen för några veckor sedan och bad om kritik, det svar jag fick var "Vad vill du att vi ska kritisera? Du är lönnig."

Startade senare en tråd då jag undrade lite över mina lats som inte är helt symmetriska och fick höra "Det här är ju larvigt", för att jag inte tränat länge nog. Man känner sig ju lite exponerad och sårbar när man lägger ut bilder på sin kropp tycker jag och det känns inte kul att få såna kommentarer.

Varför trampa på nybörjare istället för att uppmuntra? Det känns nästan som att folk tycker man slösar deras tid genom att skapa trådar ibland, tråkigt.
__________________
Min journal
Gislason är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:47   #2
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Som jag säger om mina kunder i Helsingborg - Folk mår inte bra.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:50   #3
regus
Regustered Abuser
 
reguss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 3 350
Det är internet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Men vad fan, ersätt fet med klen era jävla sopor och berätta för oss alla varför er existens är värd mer än de fetas.
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:51   #4
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Haha, ja, det är helt otroligt när folk går in i ens tråd och får det att låta som att man förstörde deras dag genom att starta den. Som om någon kräver att de ska läsa det man skriver.

Och varför? Därför att kollo är ett stort forum med en rätt liberal modereringspolicy. Det är rätt svårt att slippa den här typen av attityder.

När jag började läsa här tyckte jag annars att kollo var rätt bra just för att man fick starta trådar med dumma frågor som ställts många gånger förr utan att folk hackade på en. Men attityden har faktiskt förändrats rätt ordentligt sen dess.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:52   #5
Gislason
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av regus Visa inlägg
Det är internet
Det är väl tyvärr så, men jag har märkt att alla forum har olika stämning, och den stämningen sätter sig ganska hårt.

Gitarrforumet jag hänger på har en massa internskämt och alla har en väldig självdistans, sällan folk tar saker på allvar om det inte diskuteras politik eller nåt sånt, då kan det bli hetsigt. Men där om någon frågar om nybörjargrejer så är alla jätteivriga om att få förklara allt, det brukar jag också göra, man vill hjälpa till liksom. Här känns det som att goda råd är väldigt dyra.
__________________
Min journal
Gislason är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:54   #6
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Många av "ur-koloiterna" är dryga vilket sedan nya medlemmar vill leva upp til.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:55   #7
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Detta är verkligen ett kolo-fenomen. Jag hänger på många olika forum och stämningen är inte alls så där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:56   #8
Osten80
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 367
Citat:
Ursprungligen postat av Gislason Visa inlägg
Det är väl tyvärr så, men jag har märkt att alla forum har olika stämning, och den stämningen sätter sig ganska hårt.

Gitarrforumet jag hänger på har en massa internskämt och alla har en väldig självdistans, sällan folk tar saker på allvar om det inte diskuteras politik eller nåt sånt, då kan det bli hetsigt. Men där om någon frågar om nybörjargrejer så är alla jätteivriga om att få förklara allt, det brukar jag också göra, man vill hjälpa till liksom. Här känns det som att goda råd är väldigt dyra.
Lite offtopic, men vilken gitarrforum pratar du om? Jag har inte lyckats hitta något med något vidare hög aktivitet, så tips mottages tacksamt.
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:56   #9
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag har fått för mig att det är lite såhär...

För fyra-fem år sedan så fanns det där gänget med folk som var "stammisar", "de stora namnen" här och de hade en viss gargong. Mot varandra var de ofta rätt bitska, men det var också oftast för att de skämtade och var på samma plan.

Sedan runt 05,06, tog det hus ur helvete då alla ville var med i de här gängen, för alla, inklusive rätt många nykomlingar, försökte köra exakt samma attityd mot alla. Detta spred sig och sen blev det rätt så mycket som internet är idag.


Det var i alla fall vad jag tänkte när jag bevittnade det. Jag hade gärna sett att folk skärpte sig (inklusive jag själv) och faktiskt bara var trevliga med ordentliga svar.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:56   #10
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Folk är deprimerade och har dåligt självkänsla vilket speglar av sig i posterna.
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:56   #11
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Många av "ur-koloiterna" är dryga vilket sedan nya medlemmar vill leva upp til.
Kanske det.

Annars upplever jag som har sagts ovan att stämningen var mer kamratlig/trevlig när forumet hade färre medlemmar.

Med fler/nya medlemmar har en jobbigare attityd tillkommit.

Fler fjortisar kanske?

Edit: Stoltz! Huvvet på spiken!
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:57   #12
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Detta är verkligen ett kolo-fenomen. Jag hänger på många olika forum och stämningen är inte alls så där.
Jag vet inte om du var ironisk....men detta är verkligen INTE något som enbart sker här skulle jag säga.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 11:58   #13
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Kanske det.

Annars upplever jag som har sagts ovan att stämningen var mer kamratlig/trevlig när forumet hade färre medlemmar.

Med fler/nya medlemmar har en jobbigare attityd tillkommit.

Fler fjortisar kanske?
Kullen 03 är har ju den skönaste gruppen av människor, eller va säger du?
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 12:00   #14
regus
Regustered Abuser
 
reguss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 3 350
Citat:
Ursprungligen postat av Gislason Visa inlägg
Det är väl tyvärr så, men jag har märkt att alla forum har olika stämning, och den stämningen sätter sig ganska hårt.

Gitarrforumet jag hänger på har en massa internskämt och alla har en väldig självdistans, sällan folk tar saker på allvar om det inte diskuteras politik eller nåt sånt, då kan det bli hetsigt. Men där om någon frågar om nybörjargrejer så är alla jätteivriga om att få förklara allt, det brukar jag också göra, man vill hjälpa till liksom. Här känns det som att goda råd är väldigt dyra.
Jag har en teori om att koloiter generellt sätt är töntar i "vanliga livet" och tar ut sig frustration här.

Töntar blir aggresiva på internet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Men vad fan, ersätt fet med klen era jävla sopor och berätta för oss alla varför er existens är värd mer än de fetas.
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 12:02   #15
Gislason
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Lite offtopic, men vilken gitarrforum pratar du om? Jag har inte lyckats hitta något med något vidare hög aktivitet, så tips mottages tacksamt.
http://www.diskantforum.se

Du är varmt välkommen! =)

Många av oss hängde tidigare på planket på gmf.se men det blev nedlagt, detta är bättre modererat, finns mycket annonser och så också.

Sedan finns även:
http://www.ljudbojen.se

men det är mindre aktivt och lite gubbigare.
__________________
Min journal
Gislason är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)