2008-06-09, 11:18
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Vad gjorde BBB egentligen?
Jag har varit en trogen kund av BBB ADSL i ungefär 8 åtta eller så.
Det har funkat väldigt stabilt, det har varit bra ping till andra länder, och aldrig har jag suttit utan internet.
Jag vet inte när det hände, men jag och mina vänner som har BBB har fått en ping runt 25-30 till svenska leverantörer, medan det tidigare var runt 10-15. Detta kan tyckas vara en skitsak, och det är det egentligen. Men det pekar på vad som har hänt...
När det gäller Europeiska länder så är det ospelbart. Framförallt till Tyskland.
Jag brukar spela DotA på ett invitecommunity och det är folk från hela världen, mycket tyskar bla. Och polaren som bor granne här med comhem sitter och kör felfritt på en tysk host medan jag spikar sönder, det handlar alltså om 3-4 sek långa spikar, varje sekund, och delay på 4-5 sekunder, helt sjukt alltså.
Kompisen sa till mig att BBB routade om allting förut, och det skulle ju förklara varför det är dåligt nu, någon som vet mer om detta? Det måste ju vara århundradets sämsta idiot routing de gjort!
Jag funderar därför på att byta till Telia, eftersom jag vet att deras routing funkar bra i Europa. Men hur funkar de annars med stabilitet etc?
|
Senast redigerad av shut teh face den 2008-06-09 klockan 11:20.
|
|
|
2008-06-09, 11:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
så har mina kompisar med, men dom fick tipset att ringa till BBB och säga åt dom att ta bort pingfiltret. Då fick dom bra ping igen och dom kunde spela vidare. Själv har jag haft telia nu i snart 4 år och det har legat nere max 1h på dom åren, och så har jag bra ping och tankar hyffsat snabbt
|
|
|
2008-06-09, 11:30
|
|
Mother love bone
|
Joo att ta bort pingfiltret vet jag man kunde göra. Det funkade. Men nu är det skit igen.
Det är routingen som är problemet. Jag har hört att BBB valde förmånliga alternativ för sig själva, men som resulterat i att vi bbb kunder har skit till europaländer.
|
|
|
|
2008-06-09, 11:30
|
|
Fortfarande ofyndig
Reg.datum: May 2004
|
BBB har alltid haft problem med tyskland, hade aldrig några problem inom sverige under alla de år jag hade fiberuppkoppling från dem.
|
|
|
2008-06-09, 11:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Ingen märkbar skillnad på min BBB 100/10 lina iallafall  Spelar iofs inte DotA, men lite annat smått och gott.
|
|
|
2008-06-09, 12:23
|
|
king of fools
Reg.datum: Aug 2003
|
Kör du dota med tyskar och inte kör med LC/DC/GGC så kvittar det vilken leverantör du har..du är doooooomed
|
|
|
2008-06-09, 12:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
BBB har routat om via Tyskland, bara så du vet.
|
Citat:
Röven säger:
jävla svartrockaren kör dc
Röven säger:
vilken bög
Röven säger:
ska aldrig mer köra dc
|
|
|
|
2008-06-09, 12:37
|
|
Gymmar inte damn it!
Reg.datum: Feb 2006
|
Att spela utan DC/LC/GGC med svenskar är ospelbart, iaf om man spelar cw och är väldigt beroende på timing. Helt fantastiskt vad dåligt det är utan.
Jag har BBB 1/8 dock, men det är inte bara jag utan vänner med telia 1/24 osv som upplever samma sak. Jag går från 17ms till 50+ - 70ms när någon lägger upp utan. 40ms har jag om en med telia lägger upp utan, man kan tycka att 0,04s är en struntsak men för den som spelar blir det ca 0,5s i fördröjning.
|
|
|
2008-06-09, 12:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
BBB blev uppköpta av telenor. En stor vinst och anledning till uppköp är att man kan sammordna viss verksamhet, där har du nog ditt svar...
|
|
|
2008-06-09, 12:53
|
|
Chest&CO
Reg.datum: May 2004
|
Jag spelar wow på Tarren Mill och jag har märkt en stor skillnad av latency senaste 2 månaderna, har typ 200ms nu, mot 90 förr typ, och det gör en jäkla skillnad i arenan som melee, och inte verkar det vara nån fix på g heller, för de skyllde bara på blizz när jag ringde till dom.
|
|
|
2008-06-09, 13:31
|
|
Mother love bone
|
Citat:
Ursprungligen postat av Daniiiel
Kör du dota med tyskar och inte kör med LC/DC/GGC så kvittar det vilken leverantör du har..du är doooooomed
|
De använder LC och det är bara BBB som det är problem med. Det finns många svenskar med Telia och Comhem som hostar games på pickup. De har grym respons mot i princip alla länder i Europa och runtom i världen.
|
|
|
|
2008-06-09, 13:33
|
|
Mother love bone
|
Citat:
Ursprungligen postat av bullis
BBB har routat om via Tyskland, bara så du vet.
|
När gjorde dem det, källa?
Allmän edit:
Jo, att hosta utan LC etc är skit, det förstår jag. Även om man sitter på Telia eller liknande.
Men nu är det så att vi kör med LC och alla med Telia hostar och har sig. Men vi med BBB är det svarta fåret..
|
|
|
|
2008-06-09, 13:36
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
Jag har varit en trogen kund av BBB ADSL i ungefär 8 åtta eller så.
|
|
|
|
2008-06-09, 13:40
|
|
Mother love bone
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
|
Va
|
|
|
|
2008-06-09, 13:41
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
De använder LC och det är bara BBB som det är problem med. Det finns många svenskar med Telia och Comhem som hostar games på pickup. De har grym respons mot i princip alla länder i Europa och runtom i världen.
|
Det kan jag plusetta. Jag har Telia 8Mbit och när det funkar, så kan jag hosta och spela med tyskar, fransoser, amerikaner, libaneser och australiensare mfl utan problem. Men sitter där en BBB-snubbe, så klagar han hela tiden. Och samma om en med BBB hostar, och en tysk är med i gamet, eller vice versa, det funkar inte.
Det man hör som ska vara felet är ju routingen till tyskland, men man tycker inte det borde vara ett problem egentligen. Fixa det liksom, det funkar för alla andra.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59.
|

|