Tjena tjena allesammans. Har efter mycket om och men bestämt för att starta en journal här på Kolo, både för att jag själv på ett enkelt sätt ska hålla koll på mina framsteg och även lite feedback/tips från er andra

Lite påtryckning från Gibfel här på kolo fick man ju också ^^
Jag kan ju börja att berätta lite om mig själv. Jag heter Sebastian och är 17 år sedan i juli. Läser naturvetenskapligaprogramet på gymnasiet som också tar det mesta utav min fritid, annars tränar jag och träffar kompisar. Som folk gör mest med andra ord.
Min barndom var relativt oaktiv och jag var under många år ganska duktigt överviktig. Detta har också varit anledningen till att jag fram tills i våras har haft en överlag dålig inställning till träning. Det hela började med att vi genom skolan fick gratis gymkort. Sen så började ett gäng kompisar att träna regelbundet tre dagar i veckan. Själv tänkte jag inte mycket på detta utan följde lite motsträvigt med, kunde vara trevligt att vara lite social tänkte jag.
Efter ett tag så märkte jag att detta var ju redigt kul! Kände att jag blev starkare sakta men säkert (har annars alltid varit en "svagis" så några mastodont vikter blir det tyvärr inte än iallafall

), plus att det som sagt var ett ypperligt tillfälle att umgås med kompisar i en annars så stressig vardag. Tiden gick och det blev sommar, och allt vad det innebär. Vid det här laget så hade jag också blivit mycket starkare än när jag började träna och var fast beslutad om att äntligen bli mer eller mindre "rippad". Började därför köra splitpass på gymmet och både sprang och cyklade minst en gång per dag. Här skulle det brännas tänkte jag. Detta pretantiösa projekt fick jag dock äta upp ganska snart men en smärtsam knäskada (löparknä typ 2 hette det tydligen sa läkaren)och denna har ännu inte släppt. Därav har jag inte kunnat köra ben på ett seriöst sätt sen i början av sommaren. Kan ju förklara varför mina ben inte ser ut som de borde...
Nuförtiden är de dock mycket bättre och kan göra praktiskt taget alla övningar på ett bra sett ( förutom några av de viktigaste..benpress, knäböj och benspark). Därför kommer mina framtida benpass se lite lustiga ut med endast lätta framsidaben- och pressövningar i rehab syfte. Alla andra kan jag dock köra på som vanligt vilket jag kommer att göra, och det är även där jag står idag.
Lite "stats" om mig själv är väl alltid bra att ta med:
Ålder: 17 år
Längd: 174 cm
Vikt: 73.4 kg vid senaste vägningen
Kroppsfett: 15.6%
Kommer försöka väga mig regelbundet och även samtidigt mäta kroppsfettet och se så att detta håller sig på en rimlig nivå samt få reda på om jag behöver öka eller minska kalorintaget. Ska försöka uppadatera dessa uppgifter så ofta jag kan.
Några pb:s kan jag dock tyvärr i presentera utav den enkla anledning att jag inte har maxat redigt någon gång

får väl uppdatera i sinom tid.
Mitt nya träningsschema kommer förlja konceptet MAX-OT med lite färre reps och även färre set, ska tydligen få musklerna att växa lite extra sägs det ju. ; P Kardioträningen ska jag hålla förhålladevis låg för att tillåta maximal muskelväxt. Mina tillskott kommer bestå av en hemmagjord gainer (då min riktiga gainer har tagit slut för tillfället) på mjölk, vassleprotein och oboy (

). Äter så att jag ligger på kaloriplus gör jag redan sen en tid tillbaka när jag inte hade ökat i muskelmassa alls på ett tag så där kommer jag hålla mig på samma sätt (om inte noggrannare undersökning av vågresultat visar något anant : P).
Denna "bulk" planerar jag hålla på med i cirka tolv veckor för att sedan deffa mig till sommaren och även till mönstringen till hösten -08.
Dagsformsbilder får jag se ifall jag fixar upp ^^ tror dock polarna i skolan skulle tycka att faktumet att jag lägger upp bilder där jag försöker spänna mig är väldigt bekvämligt att reta sig på.
Det var väl det om mig än så länge. Hoppas det inte blev för segt att tugga sig igenom

Hoppas på mycket feedback och kritik! Ju mer, desto mer kan jag förbättra mig ju! På återseende på måndag med ett benpass!
// Zibbe