Måste börja med det på måndag och känner mig väldigt vilsen när man kollar på hyllan för frystorkat kaffe, smakat så många som inte ens kommer i närheten av det hederliga Skånerost.
Snabbkaffe är guds gåva till mänskligheten! Inte fan är det speciellt gott, men sjukt mycket koffein, och det slinker ner snabbt Ska nog gå och koka mig en kopp nu...
kan hålla med om att red cup är OK (men inte mer), har dock inte jämfört med många andra direkt. frystorkat kaffe brukar annars i regel inte vara bra alls, det är några få märken och produkter som utmärker sig. kanske mer korrekt säga produkter då inte ens ett välkänt märke behöver vara bra egentligen. fanns en test i gp för ett tag sen tror jag, var bara en eller två av kaffesorterna av 8-10 som ens smakade och luktade kaffe
Jepp red cup duger. När jag var i Thailand hade dom inget vanligt kaffe och jag var då hänvisad till red cup vilket faktiskt fungerade helt ok. Smakade som vilket vanligt kaffe som helst.
__________________ "Hellre en dålig bastu som används ofta och gärna än en perfekt bastu som sällan eller aldrig har några gäster" - Per Granlund, Svenska Bastuakademin.
Dricker mycket snabbkaffe själv, känns ovärt att starta kaffebryggarn för en kopp kaffe. Dessa två sorter kan man överdosera lite precis som vid byggkaffe utan att det smakar peck. Men det är ju bara till en viss gräns