2013-11-14, 19:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Stark herre!
|
|
|
2013-11-14, 21:05
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle
Stark herre!
|
Eller tjock gubbe!
( jepp, jag är både fetare och betydligt svagare)
|
|
|
2013-11-14, 22:41
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
120+ i bänk och 140+ i böj på lördag, då. :-)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-11-14, 23:55
|
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Hur fasiken gör du vid böjfail? Är ju bara att sjunka ihop och luta sig fram.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2013-11-15, 09:43
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Stark herre!
|
Allt är relativt! :P
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Eller tjock gubbe!
( jepp, jag är både fetare och betydligt svagare)
|
hah! ja gubben är tjock... på riktigt. Du är inte tjockare än mig, jag har blivit rejält fyllig nu... men förhoppningen är att en del är vätska som jag bundit in med kreatin+högt kolhydratintag. Annars får jag byta nick till michelingubben.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
120+ i bänk och 140+ i böj på lördag, då. :-)
|
ha ha, på ett sätt frestande, men jag ska nog passa på o köra "byggarträning" när jag är på ett vanligt gym imorgon :P
|
|
|
2013-11-15, 09:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av tntballe
Hur fasiken gör du vid böjfail? Är ju bara att sjunka ihop och luta sig fram.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
|
Har powerbarsen rätt långt ner då jag vill köra så djupa böj som det bara går, så går jag ner i ATG så har jag fortfarande stången på ryggen. Kan inte luta mig fram för mycket heller för magen tar i  .. tjock nu.
Jag sjönk ihop/ner så mycket jag kunde, sedan fick jag resa upp ryggen lite och få stången att mosa trapezius en aning innan den kunde rulla ner i racket. Framåt så hade jag fått lägga mig framstupa på golvet för att få den o ta i racket och då hade jag haft stången mot nacken istället.
Tycker det är lättare o faila på lowbar.
|
|
|
2013-11-15, 10:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Höj powerbarsen? eller borra ett nytt hål om det är så jättestora hopp.
kul att styrkan är så bra efter allt högreps
|
|
|
2013-11-15, 10:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Höj powerbarsen? eller borra ett nytt hål om det är så jättestora hopp.
kul att styrkan är så bra efter allt högreps 
|
Ja eller vänta med maxningar tills passare finns  .. det var kul o blåsa av ett test bara.
Faila i bänken är lättare om jag bara hinner tömma luften ur bröstkorgen för då tar barsen i :P
Grym avatar!
|
|
|
2013-11-16, 22:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Milda tider, jag tror buken min ska implodera vilken sekund som helst. Är så mätt så jag smäller av.
Bra koloinvasion på Nordic Wellness Almedal idag. 944RS, Poxeman, Frantic, Baan, Narcissisten, Vunnis, Mikaelj och säkert någontill som jag missade... hopp o lek för bröst/armar/lats och sedan buffé på MrJohanssons.
Första tallriken med mongolisk wok var liksom en normal middag för mig. Nu hade jag bara ätit 2 ägg och en proteindrink idag för att kunna svulla som fan på buffén, men andra tallriken med friterade räkor och friterad kyckling blev riktigt tung. Satt och svettades och fick verkligen pressa, bara för att fylla på med glass på det.
Sedan grabbmys i soffan till hemmabion med godis. Vågen visade, dock med kläder på, 92,5 kg nu ikväll, en ökning på 3 kg från i förmiddags ha ha... självaste fan om jag inte väger 90 pannor imorgon bitti :P
Sista ätardagen o sista bulkdagen, nu ska fläsket bort.
Å självaste fan att jag skulle bli mobbad för o vara tjockis idag, ha ha... definitivt inte längre minst på forumet!
|
|
|
2013-11-16, 22:57
|
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Tack för idag!
|
|
|
2013-11-17, 08:35
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Tack för idag! 
|
Tack själv
Slog mig efter att ni hade åkt att det är förbaskat härliga människor man lärt känna genom träningen och genom kolo
|
|
|
2013-11-17, 08:48
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Har varit förstoppad ett par dagar nu och tänkte fuska den vägen genom att faktiskt slå den magiska gränsen 90 kg på vågen nykissad på morgonen. Gårdagens buffé fyllde verkligen på kistan upp till strupen, lyckades få ner lite godis och lite senare på kvällen åkte det också ner lite ostbollar. Bra med salt, men kanske lite för snålt med vätska, skulle ha bundit in ännu mer vätska i kroppen.
Tyvärr fick jag göra tvåan igår kväll en gång, sedan upp mitt i natten i ren panik två gånger, så döm min besvikelse i morse när jag ställde mig på vågen och den visade 89,7 .. jag har svettats en del i natt också, så jag har nog avdunstat en del vätska från kroppen då också.
Nåväl, mitt livs tyngsta och största jag hittills. Kommer inom kort svänga om och sikta på 75 kg till göteborgsvarvet.
Inte bestämt mig över upplägget riktigt ännu. Det är -15 kg som ska bort och gissningsvis släpper jag ~3 kg bara jag drar ner på kollisarna och lättar på depåerna första veckan. För att få igång bra resultat till löpning och eventuellt skidåkning i vinter så skulle jag behöva komma närmare 80 kg i kv.
Antingen lägger jag mig på en jämn nivå och steppar neråt, eller så inleder jag med en crash, tar en större smäll direkt och sedan planar ut och finlirar det sista. Oavsett vilket är ju viktnedgång det lättaste som finns, att behålla massan är det svåra.
|
|
|
2013-11-17, 09:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Tyvärr fick jag göra tvåan igår kväll en gång
|
Och här har de stödgalor för Filippinerna när omvärldens blickar helt klart borde riktas åt annat håll.
|
|
|
2013-11-17, 09:28
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Och här har de stödgalor för Filippinerna när omvärldens blickar helt klart borde riktas åt annat håll. 
|
Hahaha!
|
|
|
2013-11-18, 09:17
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
90,7 kg idag, iofs lite kaffe o dryck i magen redan, men strax över 90 iaf.
Var ju några tomtar som lämnade massa snacks o godis här i lördags som jag bara var tvungen o försöka äta upp igår.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:34.
|

|