2013-04-06, 09:21
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
hahaha! ni är ju för roliga... lite sugen är jag allt på att gå ner o köra knäböj enbart i snickarbältet
|
|
|
2013-04-06, 09:23
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Lycka till med GBG varvet! Jäkligt skoj och jag tror att du fixar tiden! Övat något på distansen?
|
Sprungit 18 km som längst hittills (förra helgen), så jag vet att jag klarar sträckan. 3km till kommer publiken medverka till. Be till gudarna bara att det inte blir hällregn för då blir det ingen publik och dessutom sjukt svårmotiverat att springa :/
Däremot sprang jag 18 km på 1:50, så förra helgen hade jag gjort 21 km på 2:05... så jag måste springa ännu fortare, helst utan att bli mer sliten för sliten är jag runt 17-18.
Lite som 944RS skrev dock... behöver jag amputera något så kommer det inte att stoppa mig... ska... klara.... tiden...
|
|
|
2013-04-06, 10:13
|
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Kul med halvmarathon  Du ligger riktigt nära mina gamla personbästan nu. Tror att du kommer slå dom under året om du kör på som du gör nu.
(Letade upp dom och postade dom i min journal) *spam*
|
|
|
2013-04-07, 13:30
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Libabröd! Kärlek vid första ögonkastet! Knappt 40-45g kolhydrater (som jag givetvis sabbade med bean osv), men B00M vilken proteinbomb i förhållandet protein/fett/kolhydrat. Aldrig mer hemgjord pizza på vanlig pizzadeg, detta var ju WIN!
|
|
|
2013-04-07, 13:45
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Löpträning 23/35 innan mitt livs första halvmara
Cardio: Distanslöpning, långsamt
Terräng: Plan asfalt/cykelväg efter havet (Askim-Billdal-Askim)
Väderlek: 8-9 plusgrader, måttlig vind i början, tilltagande
Sträcka: 16,3 km
Tid: ~1:40
Puls snitt/max: -
Målsättning: Lura på Malin en mil, sedan jobba upp till min "baseline" (15 km)
Summering:
En tjejkompis ville ha lite draghjälp i löpningen då hon aldrig sprungit milen innan i sitt liv och ville se om hon skulle klara av det. Det roliga är att hon är så lik mig själv, som en tvillingsyster. Hon hade sprungit 7-8 km o så och var dyngnervös inför dagens löprunda. Precis som jag var för någon månad sedan.
Hon precis som jag har sprungit med folk tidigare som bara hetsat och hetsat i tempo så man kräkts o mått dåligt o dreglat och bara velat skjuta sig själv på passet, så jag förberedde henne på att det idag skulle bli raka motsatsen.
Började väldigt lugnt för att försöka läsa av henne och hur mycket hon skulle orka, eftersom vi skulle löpa ifrån bilen (och ville ogärna springa med henne på axlarna tillbaka till bilen), men "prattempo" gör verkligen susen. Så länge hon kunde konversera så låste jag det tempot (6:12-6:20).
Vad hon inte visste om var att jag flyttade vändpunkten en bit bort, så vi vände vid ca 5,6 km. Pang så fick vi motvind, samma som jag fick sist jag sprang där. Det började blåsa lite mer dessutom. Det var bara o nöta och vid 8 km var hon så pigg o alert så jag fick hela tiden bromsa henne. Hon trodde att vi kanske sprungit 8 km eller så när jag upplyste henne om att hon fixat sitt livs första mil. Jisses vilket glädjetjut, det gjorde min dag kan jag säga...
Vid bilarna så kom hon in på 11,3 km hur pigg som helst, vilket också var min plan (avdramatisera det mentala med att "milen är så jobbig").
Släppte henne och drog söderut igen, men OJ vad stel jag hann bli på en kort paus. Och vad sjukt tomt och tråkigt det kändes utan sällskap. La mig på 5:30-5:40 tempo resterande kilometer.
Kände mig inte alls fräsch i benen idag och hade ont i knät hela första 10 km, kändes bättre när jag ökade tempot sista 6 km. Tyvärr när jag kom tillbaka till bilen och skulle gå(!) och pissa vid en buske, så small det till i vänstra knät och jag vek mig nästan dubbel på backen. Helvete vilken smärta. Lyckades halta till bilen, men sedan på Ica Maxi hände samma sak och jag höll på att välta med en kundkorg. Kändes inte som en broskbit, kändes mer som om knät inte var i led riktigt?!
Ska lägga in ett pass benspark i veckan nu, sist mina knän strulade såhär så hjälpte benspark enormt mycket. Ska sparka mig ur smärtan.
Dagens positiva? Hela första milen blev jag inte ens andfådd, trots att jag pratade på som en idiot för att vilseleda min tjejkompis tankar och få henne att glömma löpningen. Vart tog mitt flås på milen vägen?!
|
|
|
2013-04-07, 13:54
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Tribute to bailah! Min Nike Pro sitter som ett schmäck numera!
Efter libapizza och en halv död gris + att jag druckit en del kolsyrat vatten tidigare idag. Buktrökket eller??????? IMBA growth hormone stomach!
|
|
|
2013-04-07, 18:09
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Den här journalen har självdistans iallafall :P
|
|
|
2013-04-07, 18:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Så jävla het Peter!
|
|
|
2013-04-07, 19:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Bra sprunget, och bra mjukporr!
|
|
|
2013-04-07, 19:16
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Haha ni är för sköna
|
|
|
2013-04-07, 19:18
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Deffen pausas temporärt, eller bromsas iaf.
Jag måste få i mig mer energi nu. Jag upplever att jag blir både sliten och trött när jag styrketränar nu, renoverar som en idiot och springer en del långpass. Risken är stor nu att jag bryter ner lite väl mycket muskler. Det är 6v kvar till Göteborgsvarvet och planen är att öka om det går till 3 löpträningar i åtminstone 4v nu.
Efter Göteborgsvarvet kommer jag nog gå ner på 2 eller bara 1 löpträning i veckan, men det känns som om jag har bytt ut alla mina träningsmål till att gå All In på Göteborgsvarvet. Resten av sommarens löptävlingar blir nog mer bara på skoj sådär. Deffen kan jag fortsätta med under hela juni och in på juli.
Försöker lägga mig närmare kcalbalans nu iaf och på träningsdagarna kanske lite över. Det är så mycket enklare om jag kan dra på med lite extra kolhydrater någon dag, bara en jäkla ostmacka eller tre gör susen.
Senast redigerad av shadowfire den 2013-04-07 klockan 19:19.
|
|
|
2013-04-07, 19:42
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
JAg ser ungefär likadan ut i min Nike Pro, använder inte den men andra ord
|
|
|
2013-04-07, 21:57
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Du har gjort bra distansökningar. Bra jobbat, Skuggan.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-04-08, 12:02
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag känner att man heterosexualitet är i farozonen Peter. Glöm inte höra av dig ang. du vet vad när du känner för measurements!
|
|
|
2013-04-09, 18:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
will do friend.
sista dygnen har varit renovering, enbart.. hemmagjord pizza osv men på libabröd så jag tror jag har duckat rejält under kcalbalans.. ingen aning. Kämpat som ett svin med huset, men snyggt blir det..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:33.
|

|