Du förstår, på gymet där jag tränar så sket ägaren i att ta med en basgrund för marklyft och lät hela golvet bestå av tunn plywood, om du nu vet vad det är. Eftersom folk körde på som vanligt (bla. jag) så var det inget problem. Dock så var det nån som tappade stången med 100kg på. Vad som hände då med golvet är inte svårt att räkna om man har 7:ans fysikkurs kvar.
Nu är det alltså marklyft i ställningen som gäller, eller the highway. Eftersom jag bor i håla där det finns endast 2 gym, där det ena är endast rehab och det andra är mitt nuvarande så har jag inte så mkt att välja på. Så, även som stången hamnar 1 dm högre upp kanske du kunde skriva ner lite kritik på själva rörelsen?
Hur svårt ärdet att förstå att det inte heter marklyft?
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme
209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen
Jag ville inte uppstå som dryg utan jag undrade faktiskt hur dom var rent tekniskt, har nämligen inte sett alltför många "godkända" reps. Men efter allt detta beröm från dig så får jag väl tacka
De var somsagt mycket bra! Får man fråga vad du väger?
Hur svårt ärdet att förstå att det inte heter marklyft?
Svårt. Vid kronlyft är det ~44 cm över golvet? Så länge jag är på samma höjdnivå som vikterna borde det väl endå klassas/eller kunna jämföras med marklyft?
jag fattar inte?
jag får inte upp ngt klipp utan bara en sida om förkväll
Klicka på "se förkväll på webben" (i vänsterkanten) och sen reportaget om de två som ska springa, vid den tidsangivelse som du redan har fått så kommer du att se en kolozzeumtröja plus vad jag antar är Baha
Hur klarar din rygg tunga marklyft?
Det blir som en sldl nästan. Du far upp med röven innan du lyfter. Dessutom skulle jag vilja ha din rygg rakare (det lät som om jag inte är den enda). Provat att titta mer uppåt?
Hur klarar din rygg tunga marklyft?
Men...men... Det är ju faktiskt en maxning, och inte ett arbetsset. Man har ju redan tagit beslutet att det här inte är det bästa man kan syssla med under solen, när man greppar stången för att maxa. Olika svagheter i muskelbalansen personer sinsemellan ger olika utförande.
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Men...men... Det är ju faktiskt en maxning, och inte ett arbetsset. Man har ju redan tagit beslutet att det här inte är det bästa man kan syssla med under solen, när man greppar stången för att maxa. Olika svagheter i muskelbalansen personer sinsemellan ger olika utförande.
Man kan ge tips som gör att pez drar den där vikten mycket snyggare, och lättare, därför bör det vara välkommet trots att det är en maxning
Jag är ingen bra analytiker men jag tycker det ser ok ut (mycket bättre än på 180kg eller vad det nu var). Dock är det höften som stiger först, kanske kan du prova starta med den lite högre upp för att motverka det? Eller försök att dra igång vikten mer med benen. Bra jobbat iaf! Ser ut som att du kan få upp en hel del mer.
Eftersom maxningar i marklyft verkar vara övningen som är mest poppis just nu så slänger jag in ett klipp från i lördags. Lyftaren är Jocke L, Luleå AK. En skolexempel i laddning, utförande och glädje efter väl utfört marklyft
Notera att trots detta är ett maxlyft, och han kör utan bälte, så brister inte tekniken
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.