2010-01-21, 21:27
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Men men... goooda saker skrev jag?  Jag har mött min överman, det där var weirdare..  (kan nämna att jag faktiskt inte gillar scones, och tanken på degen.. hm..  ). Men magont har vi allihopa?
|
Jag älskar deg, it's a weird hangup.
Magont har vi allihop...
|
|
2010-01-23, 13:45
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Magont har vi allihop...
|
Är du spåtant elle?? Igår var jag såå pepp, hade tränat intensivgympa, skulle äntligen ha lite tjejkväll, inte träffat folk på evigheter kändes det som. Kockade och fixade, köpte hem massa godis. Sen bidde det inget. Det tyckte jag var tråååkitt..  Struntade i maten, åt godis. Var inte ens gott, hårt gammalt från Coop..
Idag, efter för få timmar sockerbakis fick jag ändå ändan ur och blev ett gympapass 75 min följt av rygg. Pb i sittande rodd, och ett par reps mer på tyngsta jag pallar i latsdrag. Ryggresningar kändes ok. Sen lite militärpressar med den tyngre stången. Och då var det ändå en hel del ryggstyrka på gympan, så är skönt mör nu..
Har ätit av tjejkvällsmaten både till frukost och middag dock. Var en planerad utgång i kväll med, men som svajar lite, så blir kanske solokväll ikväll med. Men tro mig, kommer inte dricka upp alkoholen även om jag blir mol allena, nån måtta får de va..
|
|
|
2010-01-23, 14:04
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Är du spåtant elle??
|
It's my secret superpower!
Gratz t pebe i sittande rodd!
|
|
2010-01-23, 16:42
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
vafalls?  Fyyy vad tråkittttt att tjejkvällen uteblev
men bra med bra träning iallafall  När får vi se ryggbilder?
|
|
|
|
2010-01-23, 18:54
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
It's my secret superpower! : naughty:
Gratz t pebe i sittande rodd! 
|
Jepp, fast jag vet inte hur man räknar.. hehe..Viktplattan, om man drar med ett dragrep är det det som står på plattan då?  Den tyngsta jag kört på iaf..
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
vafalls? :confused : Fyyy vad tråkittttt att tjejkvällen uteblev : (
men bra med bra träning iallafall  När får vi se ryggbilder? 
|
Jepps, och nu har även utekväll och typ alla sociala aktiviteter uteblivit men ensam är stark och har mkt godis.. : D
Jadu. Nr 1. HUR tar man en ryggbild? Jag hade ju grava problem redan i början av tråden när jag skulle ta rumpbild..
|
|
|
2010-01-23, 18:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Du har ju samma flashiga telefon som jag har, så ställ självutlösaren på 10sek och ställ upp den någonstans, voila.
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
|
|
|
|
2010-01-23, 20:34
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella
Du har ju samma flashiga telefon som jag har, så ställ självutlösaren på 10sek och ställ upp den någonstans, voila. 
|
hm, jag har en nokia n93 och en till nokia och sony ericsson som jag har sabbat (samtliga) så vilken syftar herrn på?  De gör lite som de vill.. men var hittar du självutlösaren på din och vilken modell är det?
|
|
|
2010-01-23, 20:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
hm, jag har en nokia n93 och en till nokia och sony ericsson som jag har sabbat (samtliga) så vilken syftar herrn på?  De gör lite som de vill.. men var hittar du självutlösaren på din och vilken modell är det? 
|
Såg ut som en Nokia 5800 som du tog dom där armbilderna på föregående sida om jag inte börjar bli gammal och skrånig, am I right?  Om så är fallet, så klickar du upp kameran, trycker på dom där 4 strecken som finns på högersidan utav skärmen, sen kommer det upp en liten ruta med massor av ikoner, och den högst upp, längst till höger trycker du på.
Edith: Jag är gammal och skrånig.  Det var visst inte en 5800, men jag tror det är likadant på n93:an i stort sett. Upp med kameran och titta lite så hittar du!
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
|
|
|
|
2010-01-23, 20:44
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
|
Ååå, det där tolkar jag som att du har för avsikt att flasha rüggen så fort du fått styr på kameran! go go go! 
(jag vet tyvärr inte var man hittar självutlösaren på dennadär :/)
|
|
|
|
2010-01-25, 00:29
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Motivationsdipp! Nej, jag har inte grisat loss direkt (iofs godis i helgen) - men har inte heller varit motiverad det jag föresatt mig.. Trist. Trodde det skulle vara bra med ett tidsbestämt exakt delmål, har bara kännt mig stressad och omotiverad.
Så nya planen är.. ingen plan. Utvärderar om 2 veckor.  Skriver upp vad jag äter + tränar, och fokus på att det ska vara underskott + rolig vardag (tråkigt= svårare att banta - tidigare erfarenhet). Vet ungefär kcalbalans så exakt hur stort spelar mindre roll för nu. Vissa dagar mindre, andra mer. Kolhydrater blir jag uppenbart jäkla tokhungrig av, sitter här och tuggar på ramarna typ..  Så snålar in rejält med dem, iaf imorrn. En dag i taget är nya given.. och åter till det som fungerade i våras; ingen aning om slutmål utan vill vara nöjd å glad varje dag.
Har hänt nada sen jag satte målet, förutom tokmkt större % kolhydrater i kosten, ingick inte i planen.
Äh, har en bra känsla nu, det andra kändes ansträngt.. nu kör vi!
|
|
|
2010-01-25, 00:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Sätt upp en massa mindre delmål och gör det NU! Ingen plan = dåligt, tycker jag. Get back on track och som sagt, hitta delmål som verkligen motiverar dig. Du är ju grym så du klarar ju detta. Seså >> JOBBA!
|
|
|
2010-01-25, 01:09
|
|
|
Ge mig en igloo
|

13/1 på första har jag för mig, idag på andra.. 12 dagar senare = slääätare..
Jo, jag vet, glömmer spänna traps o lats på senare, men ffa på underarm syns att jag vätskat på (tror inte fettat på iaf, vore konstigt isf för legat lågt på kcal men mkt mkt högre på kolhydrater).
Göra om, göra rätt, lätt som en plätt..!
Godfella & Madame: Ja ork inte fota nåt annat för nu, sry.
ChrisDEFC: Jo, jag veet att det "ska" vara så. Men jag blev mer "det här får jag INTE äta.. " *en blick på sonens mat/fika/whatever* och så drog jag av proteinkontot för att kunna äta tomma kolhydrater. Tydligen fungerar jag lite så, för jag vet ju att sen jag fick veta att jag har för högt hb så råkar jag älska allt som innehåller mkt järn?  Broccoli, blodpudding, mat stekt i gjutjärnspanna, lever, spenat.. u name it. Jag blir lite typ.. trotsig? Och har även ätit mer järnrik mat sen jag satte mål.
Med tanke på det + att jag i våras inte riktigt trodde att jag skulle palla ta mig ner, utan inte tänkte bara gjorde.. lite hursomhelst, utan att se någon målgång, vilket fungerade.. Så testar jag med det igen. Upplevde bantningen då som lite mer.. nyfiket, och glatt överraskande ibland när man vägde sig el mätte.. Hellre "nämen ojsan, vad jag kan då..?!  " istället för "sisådär, delmål 1 avklarat, jobba på!". Mitt liv måste va lustfyllt, krav och press fyller mig inte med det utan får mig att kapitulera/fly och stoppa huvudet i sanden för att det är just vad jag gör när jag hellre tex käkar ett par mackor än den där kycklinggrytan som jag skulle må bättre av. Får tvivel på mig själv, en inre gnagande känsla, typ som att man väntar på något.. rastlöshet, "kommer jag klara detta". Prestationsångest typ?
Att ha roliga dagar där jag istället tänker att "ah, va bra val jag gjorde nu då!" lite förvånat sådär ger ngn slags rofylldhet. Har försökt peppa mig genom just delmål och positivt tänk, men det har kännts krystat. Bättre att känna efter hur man känner på riktigt, än hur man borde känna.
Shiiiit va jag babbblaaaar... haha..... bla blaaaa....
|
|
|
2010-01-25, 14:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Okej rå, tänkte inte på att alla inte funkar som jag gör
|
|
|
2010-01-25, 22:05
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Okej rå, tänkte inte på att alla inte funkar som jag gör 
|
Ah, lätt hänt - det är nog snarare jag som inte är som folk..
Skoj dag iaf! Inledde med styrkepass udda blandning; bröstpress i maskin, kryssdrag el vad det heter (bröst), tricepspress neråt i drag, tricepspress uppåt hantlar, kickbacks, fejkdips, rumpa i drag, utfall med viktboll, höftlyft på ½ boll (vissa med vikt), bencurl och ben öö.. sträck? Äh, jag hade faktiskt riktigt roligt.. planlöst, tog sin lilla stund eftersom jag försökte köra många set, men glad på insidan..
Käkat lax, broccoli + ett par ägg
Vitkålswok + kyckling + creme fraiche paprika chili
En sked leverpastej.. (eg för mkt järn för mig, är hopplös.. men gott!)
Trött i huvudet av jobbet, gonatt kolo!
|
|
|
2010-01-25, 22:16
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Skoj dag
|

Keep it that way!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.
|

|