"4x 145kg Prutt Prutt! (rep#2 och rep#3) Tappade ett rep i skammen" HAHAHA!! Du är ju bara för skön Toilett-Boy !! Haka på #kuga #upp tåget nu FFS!! Du kan behöva en kugga upp tröja när grind;en tjärvar !!
Om jag var du skulle jag kasta in en tung övning för baksida lår också. Good mornings/Rak mark. Är iofs lite knepiga övningar att "träffa rätt" med. När man väl hittat tekniken så finns det inga bättre övningar för hammies.
Och då tänker jag utöver utfall
Blir studera när lillan har lagt sig, leta tuben,kolo-filmer och läsa upp mig lite så ska jag se när jag kan implementera det, blir så jääääkla många sets(tiden det tar) nu när jag tekniktränar så mycket, men när jag börjar komma in i ett bra flyt så definitivt.
Haha nano-sekund, jag fick faktiskt pruttandet på film men den åker inte upp så länge jag andas, så ingen idé hoppas
Crappass imorse på bröst, får se när jag orkar uppdatera, var lite hängig imorse och täppt i näsan då jag vakna, inget slem dock. Lämnade lillan på dagis och åkte på gymmet, det gick BAJS.
Faila på ett av arbetssetten(4e rep) och på en 1reppare på 85kg vilket jag i min vildaste fantasi inte hade tänkt faila på med tanke på att jag har klarat 85kg på de senaste 4 eller 5 försöken vilket är på ett spann av 3 månader eller så.
I argen över detta så slet jag med mig en en stor jävla filé på ICA påvägen hem, ska man inte lyckats på gymmet så har jag då tänkt trösta mig med att äta riktigt jävla gott.
Crappass imorse på bröst, får se när jag orkar uppdatera, var lite hängig imorse och täppt i näsan då jag vakna, inget slem dock. Lämnade lillan på dagis och åkte på gymmet, det gick BAJS.
Faila på ett av arbetssetten(4e rep) och på en 1reppare på 85kg vilket jag i min vildaste fantasi inte hade tänkt faila på med tanke på att jag har klarat 85kg på de senaste 4 eller 5 försöken vilket är på ett spann av 3 månader eller så.
I argen över detta så slet jag med mig en en stor jävla filé på ICA påvägen hem, ska man inte lyckats på gymmet så har jag då tänkt trösta mig med att äta riktigt jävla gott.
aaah sån trist dag, yr i huvudet redan på uppvärmningen typ, men jag introducerade en vän runt IKSU då han är här i nån månad till, så mitt osug till trots så var det bara att tagga upp och hugga in och visa runt och allmänt peppa han för återbesök , bättre jag pajar en dag än att han förslappas en hel månad för att han inte riktigt kommer igång här.
Sjuk , vaknade typ disorienterad imorse, världen gick lite snabbare än vad mina ögon riktigt hinner med känns de som, och en molande huvudvärk fast utan den själva smärtan på något sätt, lite småtäppt i snoken också.
"matrix"-känslan lossnade när jag kom ut och fick lite luft dock, så var nog bara min extrema morgontrötthet(den var bisarr imorse).
Sjuk , vaknade typ disorienterad imorse, världen gick lite snabbare än vad mina ögon riktigt hinner med känns de som, och en molande huvudvärk fast utan den själva smärtan på något sätt, lite småtäppt i snoken också.
"matrix"-känslan lossnade när jag kom ut och fick lite luft dock, så var nog bara min extrema morgontrötthet(den var bisarr imorse).
NO TRAINING TODAY BOYS
Nu är det dags att #kugga #upp Robban !! Va ärlig mot dig själv, lägg fokus på rätt mentalitet - sen går du in i gymmet på nästa pass & attakerar vinterna (ren & skär viktmisshandel) sen uppdaterar du med att du gjort ett BRUTALT BRA PASS !!
Tog ett lugnt torsdagspass då jag har förkylningskänningar än och inte riktigt hundra i huvvet, ville bara dit och pumpa lite stål så att säga. Positivt är att den lätta huvudvärken släppte och jag är riktigt fräsch nu mot för i morse.
Blev en del teknikövning på marklyften idag och så, inte så mycket arbetsset men ville inte ta ut mig allt för hårt, blir att köra lätt imorrn också och sen vila väldigt mycket i helgen och kötta på måndag!
Gick relativt lätt och tekniken såg helt ok ut när jag stod tätare, visst blev de lite böj på sista reppen eller två men det räknar jag med då jag lyfter femmor.
Chins
3 reps
5 reps
5 reps
5 reps
Stångrodd
7x 60kg
10x 60kg
7x 70kg
7x 70kg
kort pass, skönt pass. Känns ändå i ryggen en del nu när jag sitter vid datorn och har ätit. Helt ok under rådande omständigheter
Böjen ser riktigt bra ut! Det man kan se ur den där vinkeln så är allt bra. Knäna ser stabila ut, bra fotbredd, stången ligger bra och det blir en fin SL-böj. Oväntat att det blev så mycket skillnad
Marklyft
"1) Av med skorna! Där sparar du en centimeter rörelse och det blir lättare att få..
2) ..vikten på hälarna! Som i sin tur brukar göra det lättare att få till punkt 3.
3) Försök tänk att du drar vikten snett bakåt, inte uppåt. Det gör att du kan utnyttja den egna kroppsvikten som motvikt, typ som en gungbräda. Och det brukar vara lättare att hålla stången nära kroppen när man trycker genom hälarna. Du hade lite tendenser att lyfta vikten rakt uppåt och när du rätat ut knäna står du där i ett rakt marklyft med stången lite onödigt mycket framför kroppen.
4) Försök att flexa latsen som fan hela lyftet. Verkligen cp-hård kontraktion. Detta för att
a) hålla in stången närmare kroppen.
b) få ner höften lite i starten och förhoppningsvis hålla den nere i förhållande till bröstet under hela lyftet.
c) få en bättre kurvatur på ryggen under lyftet. Att flexa latsen hårt hjälper att bibehålla lordosen i ländryggen och motverkar protraktion av skuldrorna ("tappar övre ryggen")."
Tips skrivna av Rolf till PJ som hade samma problem som dig. Testa, det lär funka kanon!
Tack niwah för din fina analys, alltid spot on!
Fortsätter i god anda och eftersom jag är lite krasslig så blev det ett lugnt pass idag också, ville bara så gärna träna istället för vila , blir plenty of that i helgen så att säga.
skippade träna igår för jag var så sliten sen helgen, och idag var knappast något bättre men kände att enough var enough så att säga på vilofronten. Skulle nog ha varit ett smartare spel att vänta till eftermiddagen för jag var knappt vaken idag på gymmet, satt och småsov på setvila osv.
är rätt öppet, bara kört ben i veckan hittills, kan lägga mig lite som det passar herrn faktiskt
vanligen så ser det väl ut på så sätt att torsdag är ryggdag och fredag axlar/triceps...
Läs INTE kommentarerna som finns på youtubesidan för videon om du är rädd för Sons Of Anarchy spoilers. Men måste bara länka denna video, riktig smidlåt. Nu... blir det gym.