Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-24, 12:05   #121
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Reg.datum: Jul 2007
"4x 145kg Prutt Prutt! (rep#2 och rep#3) Tappade ett rep i skammen" HAHAHA!! Du är ju bara för skön Toilett-Boy !! Haka på #kuga #upp tåget nu FFS!! Du kan behöva en kugga upp tröja när grind;en tjärvar !!

Väntar med spänning på filmerna !!
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 13:49   #122
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Om jag var du skulle jag kasta in en tung övning för baksida lår också. Good mornings/Rak mark. Är iofs lite knepiga övningar att "träffa rätt" med. När man väl hittat tekniken så finns det inga bättre övningar för hammies.
Och då tänker jag utöver utfall
Blir studera när lillan har lagt sig, leta tuben,kolo-filmer och läsa upp mig lite så ska jag se när jag kan implementera det, blir så jääääkla många sets(tiden det tar) nu när jag tekniktränar så mycket, men när jag börjar komma in i ett bra flyt så definitivt.

Haha nano-sekund, jag fick faktiskt pruttandet på film men den åker inte upp så länge jag andas, så ingen idé hoppas
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 10:27   #123
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Crappass imorse på bröst, får se när jag orkar uppdatera, var lite hängig imorse och täppt i näsan då jag vakna, inget slem dock. Lämnade lillan på dagis och åkte på gymmet, det gick BAJS.

Faila på ett av arbetssetten(4e rep) och på en 1reppare på 85kg vilket jag i min vildaste fantasi inte hade tänkt faila på med tanke på att jag har klarat 85kg på de senaste 4 eller 5 försöken vilket är på ett spann av 3 månader eller så.

I argen över detta så slet jag med mig en en stor jävla filé på ICA påvägen hem, ska man inte lyckats på gymmet så har jag då tänkt trösta mig med att äta riktigt jävla gott.
Gammal 2012-09-25, 10:31   #124
Bällund
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
Crappass imorse på bröst, får se när jag orkar uppdatera, var lite hängig imorse och täppt i näsan då jag vakna, inget slem dock. Lämnade lillan på dagis och åkte på gymmet, det gick BAJS.

Faila på ett av arbetssetten(4e rep) och på en 1reppare på 85kg vilket jag i min vildaste fantasi inte hade tänkt faila på med tanke på att jag har klarat 85kg på de senaste 4 eller 5 försöken vilket är på ett spann av 3 månader eller så.

I argen över detta så slet jag med mig en en stor jävla filé på ICA påvägen hem, ska man inte lyckats på gymmet så har jag då tänkt trösta mig med att äta riktigt jävla gott.
Grymt irriterande!

Det gäller att vara på topp när man ska prestera
Bällund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 18:12   #125
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Tisdag 25/9 Bröst + lite bicepstilt

jaja, skräppasset var det

Bengtpress
uppvärmn
10x 50kg
5x 70kg
4x 75kg
4x 75kg (fail på fjärde typ)
4x 72,5kg
1x 80kg
1x 85kg FAIL. Patetiskt.
10x 60kg

Flyes
7x 17,5kg
7x 17,5kg
5x 17,5kg

lutande Hantelpress
5x 25kg
6x 22,5kg
6x 22,5kg

Bicepscurl Z-stång
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg

aaah sån trist dag, yr i huvudet redan på uppvärmningen typ, men jag introducerade en vän runt IKSU då han är här i nån månad till, så mitt osug till trots så var det bara att tagga upp och hugga in och visa runt och allmänt peppa han för återbesök , bättre jag pajar en dag än att han förslappas en hel månad för att han inte riktigt kommer igång här.
Gammal 2012-09-26, 13:16   #126
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Sjuk , vaknade typ disorienterad imorse, världen gick lite snabbare än vad mina ögon riktigt hinner med känns de som, och en molande huvudvärk fast utan den själva smärtan på något sätt, lite småtäppt i snoken också.

"matrix"-känslan lossnade när jag kom ut och fick lite luft dock, så var nog bara min extrema morgontrötthet(den var bisarr imorse).

NO TRAINING TODAY BOYS
Gammal 2012-09-26, 13:29   #127
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
Sjuk , vaknade typ disorienterad imorse, världen gick lite snabbare än vad mina ögon riktigt hinner med känns de som, och en molande huvudvärk fast utan den själva smärtan på något sätt, lite småtäppt i snoken också.

"matrix"-känslan lossnade när jag kom ut och fick lite luft dock, så var nog bara min extrema morgontrötthet(den var bisarr imorse).

NO TRAINING TODAY BOYS
Nu är det dags att #kugga #upp Robban !! Va ärlig mot dig själv, lägg fokus på rätt mentalitet - sen går du in i gymmet på nästa pass & attakerar vinterna (ren & skär viktmisshandel) sen uppdaterar du med att du gjort ett BRUTALT BRA PASS !!

#leverera
Facebook
Gammal 2012-09-27, 12:16   #128
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Torsdag 27/9 Rygg

Tog ett lugnt torsdagspass då jag har förkylningskänningar än och inte riktigt hundra i huvvet, ville bara dit och pumpa lite stål så att säga. Positivt är att den lätta huvudvärken släppte och jag är riktigt fräsch nu mot för i morse.

Blev en del teknikövning på marklyften idag och så, inte så mycket arbetsset men ville inte ta ut mig allt för hårt, blir att köra lätt imorrn också och sen vila väldigt mycket i helgen och kötta på måndag!

marklyft
uppvärmn
10x 80kg
7x 100kg
7x 110kg
5x 120kg
5x 120kg

Gick relativt lätt och tekniken såg helt ok ut när jag stod tätare, visst blev de lite böj på sista reppen eller två men det räknar jag med då jag lyfter femmor.

Chins
3 reps
5 reps
5 reps
5 reps

Stångrodd
7x 60kg
10x 60kg
7x 70kg
7x 70kg

kort pass, skönt pass. Känns ändå i ryggen en del nu när jag sitter vid datorn och har ätit. Helt ok under rådande omständigheter
Gammal 2012-09-27, 13:07   #129
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

k... nu är det dags att bli totalsågad, lägger upp två klipp nu från veckan;

benböj 3x 75kg (SL-lyft är det tänkt att vara)

marklyft 7x 110kg

var inte blyg för att kapa, jag vill verkligen ha en bra grundteknik att kötta vidare med.
Gammal 2012-09-27, 13:47   #130
Niwah
Powerhouse

Niwahs avatar

Reg.datum: May 2011
Böjen ser riktigt bra ut! Det man kan se ur den där vinkeln så är allt bra. Knäna ser stabila ut, bra fotbredd, stången ligger bra och det blir en fin SL-böj. Oväntat att det blev så mycket skillnad

Marklyft
"1) Av med skorna! Där sparar du en centimeter rörelse och det blir lättare att få..
2) ..vikten på hälarna! Som i sin tur brukar göra det lättare att få till punkt 3.
3) Försök tänk att du drar vikten snett bakåt, inte uppåt. Det gör att du kan utnyttja den egna kroppsvikten som motvikt, typ som en gungbräda. Och det brukar vara lättare att hålla stången nära kroppen när man trycker genom hälarna. Du hade lite tendenser att lyfta vikten rakt uppåt och när du rätat ut knäna står du där i ett rakt marklyft med stången lite onödigt mycket framför kroppen.
4) Försök att flexa latsen som fan hela lyftet. Verkligen cp-hård kontraktion. Detta för att
a) hålla in stången närmare kroppen.
b) få ner höften lite i starten och förhoppningsvis hålla den nere i förhållande till bröstet under hela lyftet.
c) få en bättre kurvatur på ryggen under lyftet. Att flexa latsen hårt hjälper att bibehålla lordosen i ländryggen och motverkar protraktion av skuldrorna ("tappar övre ryggen")."
Tips skrivna av Rolf till PJ som hade samma problem som dig. Testa, det lär funka kanon!

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=5297449

Senast redigerad av Niwah den 2012-09-27 klockan 13:56.
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 12:56   #131
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Fredag 28/9 Axlar/Triceps

Tack niwah för din fina analys, alltid spot on!
Fortsätter i god anda och eftersom jag är lite krasslig så blev det ett lugnt pass idag också, ville bara så gärna träna istället för vila , blir plenty of that i helgen så att säga.

Stående militärpress 3min vila(första gången)
uppvärmn 2x20x20kg
4x 40kg
6x 40kg
6x 40kg
8x 40kg
5x 40kg

Smalbänk 1,5min vila
5x 50kg
5x 55kg
5x 60kg
5x 60kg

Triceps pushdowns 1,5min vila
7x 35kg
6x 40kg
5x 40kg

Shrugs(stångsmithen) 1,5min vila
15x 60kg
15x 80kg
10x 80kg
10x 80kg

Axellyft åt sidan(hantlar) 1,5min vila
8x 15kg
8x 15kg
8x 15kg
8x 15kg
Gammal 2012-10-02, 09:42   #132
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

tisdag 2/10 Ben

skippade träna igår för jag var så sliten sen helgen, och idag var knappast något bättre men kände att enough var enough så att säga på vilofronten. Skulle nog ha varit ett smartare spel att vänta till eftermiddagen för jag var knappt vaken idag på gymmet, satt och småsov på setvila osv.

Benböj
uppvärmn
10x 60kg
3x 70kg
3x 75kg
3x 75kg
3x 75kg

Alltså det gick ju inte skitdåligt men det gick inte bra.

Benpress
15x 90kg
10x 120kg
3x 150kg
3x 150kg

Åså packa vi ihop och drog hem. Inte mest imponerande dagen direkt, skulle vara fint med ett till benpass senare i veckan eller nåt.
Gammal 2012-10-02, 14:54   #133
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Tror FAN att det är daxs att vi tar ett pass med varandra! Jag kommer till Umeå på Torsdag. Hur ser MENYN ut för en grindare som dig ?
Facebook
Gammal 2012-10-02, 15:16   #134
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

är rätt öppet, bara kört ben i veckan hittills, kan lägga mig lite som det passar herrn faktiskt
vanligen så ser det väl ut på så sätt att torsdag är ryggdag och fredag axlar/triceps...
Gammal 2012-10-03, 11:17   #135
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Läs INTE kommentarerna som finns på youtubesidan för videon om du är rädd för Sons Of Anarchy spoilers. Men måste bara länka denna video, riktig smidlåt. Nu... blir det gym.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:20.