Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-05, 19:34   #1
Bällund
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
En träningsjournal, helt enkelt.

Började styrketräna i slutet av mars -12. Detta är nog fjärde försöket i ordningen att verkligen få det till en rutin. Men nu jäklar börjar det bli kul, och det har helt klart kommit att bli en rutin!

Har tills nu tränat ett 3-splitt tre gånger i veckan. Men från och med nu blir det fyra gånger i veckan. Fortfarande med ett 3-splitt.

Längd. ca 170cm
Vikt, mäktiga 60-61kg (Äter som en tok och hoppas på lite viktuppgång)
Bällund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 19:53   #2
Bällund
Registered User

Träning tisdag 04/09

Rygg/Mage

Marklyft

8*80
8*90
6*110
6*120
6*120

Chins

10*kv
6*kv+5kg
6*kv+5kg
6*kv+5kg

Rodd i kabelmaskin

8*43
8*51
8*51

Nedåtpress i kabelmaskin. Vet ej vad övningen kallas.

6*45
6*45
6*45

Mage i maskin (roterande)

8*50
6*55
6*55
6*55

Situps

25*3

Plankan 1min*3

Ids inte skriva uppvärmnings-repsen. Det är väl en självklarhet

Fö ett bra pass, kändes lite tungt med chinsen. Sjuk pump i underarmarna?

Taggar upp inför Ben/Armar imorgon!
Gammal 2012-09-06, 07:16   #3
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Reg.datum: Feb 2010
aahh, nice! en till dagbok att följa! kriga på , bra köttat i marken!
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 08:14   #4
Bällund
Registered User

Jag tänkte att det kan ju vara kul att följa sina förhoppningsvisa framsteg . Jag har börjat köra lite fler set i basövningarna, det känns som bra att kötta lite extra där
Gammal 2012-09-06, 10:18   #5
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

definitivt! håller med, jag skall trappa upp set-antalen i basövningarna själv istället för att försöka variera så himla mycket och vela med massa suboptimala övningar, man vill ju i slutändan rejält kroppstark och basövningarna är ju king när det kommer till det.

Var just iväg och körde rygg, trots vad jag säger ovan så körde jag ganska lugnt idag, var nämligen och ölade igår med min käre bror som är i Umeå och utbildar sig. Blev en kväll på bishops, tidig kväll där vid 23.00 så var inte så blött men man tar det lilla lugna ändå och bara kör igenom så att säga
Gammal 2012-09-06, 17:58   #6
Bällund
Registered User

Torsdag 06/09

Ben/Armar

Denna bendag, ojoj. Har tyvärr slarvat lite med träningen av dessa spiror tidigare. Jag har kört lite benpress och några andra övningar i maskiner, typ en gång i veckan. Men nu jävlar ska det köttas ben i den hemska övningen benböj!
Har testat den övningen ett par gånger tidigare men aldrig fått till tekniken.

Har läst och funderat mycket kring varför jag inte får till det.

Men så slog det mig!
Kruxet låg i att jag för ett par år sedan ramla och bröt höger fot, detta blev så klart ett komplicerat benbrott med operation och en massa järnskrot i foten.
Detta medförde att jag är rätt så stel i ena fotleden. Så med en liten planka under hälarna såg det genast mkt bättre ut.
Men man är ju så klart jävligt grön i den övningen så nu är det mest teknikträning som gäller.

Benböj

5*50kg 6set nog jävla tungt var det minsann

Utfallsgång

30steg 3set +10kg

Bicepscurl, ez

5*37.5kg
5*40kg
5*42.5kg

Hantelcurl

6*20kg 3 set

Smalbänk

8*40kg
8*50kg
6*60kg

Dips

8*kv+10
6*kv+15
6*kv+15

Triceps i kabelmaskin då man drar i ett snöre över/bakom huvudet(namn?)

7*45
6*45
8*45
Gammal 2012-09-06, 18:21   #7
Bällund
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
definitivt! håller med, jag skall trappa upp set-antalen i basövningarna själv istället för att försöka variera så himla mycket och vela med massa suboptimala övningar, man vill ju i slutändan rejält kroppstark och basövningarna är ju king när det kommer till det.

Var just iväg och körde rygg, trots vad jag säger ovan så körde jag ganska lugnt idag, var nämligen och ölade igår med min käre bror som är i Umeå och utbildar sig. Blev en kväll på bishops, tidig kväll där vid 23.00 så var inte så blött men man tar det lilla lugna ändå och bara kör igenom så att säga

Precis, man börjar inse att det är den väg man ska gå i början. Sen när man börjar bli genomstark kanske man kan börja prickskjuta lite mer. Vad vet jag . Jaså, rent av en onsdagsbira. Inte sämst! Alltid bra att ta sig iväg, alla pass kan ju inte va superbra
Gammal 2012-09-08, 13:22   #8
Bällund
Registered User

Träning lördag 08/09

Bröst/Axlar

Bänkpress, bulgaren 70kg schemat, vissa set avrundat uppåt med nått kg p.g.a
brist på viktplattor.

8*42.5
1*67.5
7*47.5
2*62.5
6*50
3*60
5*52.5
4*57.5

Fixade alla relativt enkelt. Lite jobbigt att köra på nästan max redan andra setet dock. Filar på att byta plats på set 2 och 4.

Militärpress

7*30
6*30
5*30
5*30

Jobbar fortfarande på teknik då även denna övning är ny för mig.
Har tyvärr en högeraxel som spökar till och från. Det brukar knaka och spraka lite i den då och då :/. Jävla snickaryrke som sliter på en antar jag.

Snedbänk med hantlar

8*15kg @ 3set

Teknikträning, tycker jag fladdrar runt lite väl mkt med vikterna.

Ett rätt så lamt pass, mycket på grund av axeln som jävlades. Men även glöden saknades idag!
Nä, bara att läsa lite på 4-Klövern för inspiration och gasa vidare!
Nu är det dock vila till på måndag då ryggen och magen ska få bekänna färg.
Om allt känns ok tror jag det blir en maxning i marklyft!
Gammal 2012-09-09, 19:02   #9
Bällund
Registered User

Träning söndag 09/09

Rygg/Mage

Ytterligare ett pass som gick halvdåligt. Hade en elak huvudvärk + att det blev ett skrovmål strax innan, inte så optimal träningsmat!

Hade tänkt hitta ett PB i marklyft idag, men det ville sig inte riktigt.

8*80kg
6*100kg
6*130kg trodde jag hade 120kg, tycke det gick tungt!
2*140kg här tänkte jag köra en 4a på vad jag då trodde var 130kg, så jag blev ju missnöjd att jag inte pallade mer. Sen fick jag ju se att jag hade räknat lite galet. Så det blev ju på ett sätt ett pb med 2ggr 140kg

Fail på mitt förra pb på 150kg. Dålig dag + att man kanske blev lite sliten av dom lite för höga vikterna i de tidigare seten .

Avrundade marklyftet med ett set på 6*120kg

Chins

10*kv
8*kv+5kg
8*kv+5kg
8*kv+5kg PB

Mage maskin (roterande)

6*55kg*3set (6reps åt varje håll så att säga)

Situps

20st 3set

Detta blev ett slarvigt pass med ett antal övningar som uteblev p.g.a ovanstående. Chinsen gick trots allt över förväntan. Hade bra kraft där idag. Sen var ju en tvåa på 140kg i mark inte sämst heller!
Gammal 2012-09-09, 19:59   #10
Bällund
Registered User

Formbild

IMG_0775.jpg
Gammal 2012-09-11, 16:27   #11
Bällund
Registered User

Träning Tisdag 11/09

Ben/Armar

Benböj

Testade att stå med rätt bred stans idag. Djupet och hållningen på ryggen kändes betydligt bättre. För/nackdel med att stå brett? Tar det mer på ben/rumpa? Frågetecknen är många...

8*40kg
8*50kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg

Utfallsgång

25steg 14kg 3set

Biceps ez

8*37.5kg
6*42.5kg
5*42.5kg
6*37.5kg

Hantelcurl

7*17.5kg 4set

Dips

10*kv
8*kv+10kg
8*kv +10kg

Smalbänk

8*40kg
10*50kg
5*55kg
2*60kg
2*60kg

Axeln spökar onödigt mkt känner jag. Hade inget tryck i smalbänken. Dipsen avbröt jag efter 3set. Känns allmänt vek. Kanske behöver en vilovecka eller en vecka med nån helt annan typ av träning? Inte bra för peppen då man backar i styrka!
Gammal 2012-09-12, 18:26   #12
Bällund
Registered User

Så klart ska det stå baksida lår/rumpa, och inte ben/rumpa . Det kan jag nu dagen efter svara på själv! Jävla massa träningsvärk i arslet och typ insida lår. Bröst/Axlar imorgon var det tänkt. Men just nu så får axeln smaka på voltaren-gel ett par ggr per dag, så det blir nog ett väldigt försiktigt pass. Eller så kör jag några andra muskelgrupper helt enkelt
Gammal 2012-09-12, 18:33   #13
Pitepalt
Registered User

Pitepalts avatar

Kul med en till Lillpitebo på kolo! Omän jag numera är en utvandrad sådan.

Kan du skriva lite om vad du har för mål med träningen? Har du tänkt bygga massa, styrka eller vad är målet?
Formen är det ju inget fel på så det här kan bli intressant, blir prenumeration på den här journalen!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:54   #14
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

bra tryck i marklyften herr berglund ! den där härliga bomma graderingen uppåt och sätta massa pb'n MAGISKT . ser du kör typ samma upplägg i benböjen som mig, tekniktränar som sjutton(fick SINNES träningsvärk av det också hehe), är också novis där. Haft en sjukvecka nu så är taggad som ett as på att bli frisk och komma igång med träningen, läääängtar!

Filar på att shoppa lös också för första gången för att tagga till ordentligt nu i höst med kreatin, PWO nån ny whey100 för variationen samt nån form av animosyra.

Du har ju riktigt vass form nu fy fan, jag har slutat dieta sen nån månad tillbaka, känner inte att jag har samma seriositet nu när det är höst, så försöker bara hålla mig där kring 81-83kgs området nu istället och bara ösa på i gymmet och försöka öka lite... om jag nu bara får bli frisk förstås.

GOGO

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-12 klockan 19:02.
Gammal 2012-09-12, 19:09   #15
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

apropå bulgaren, du ska inte byta mellan set2 och set4, värm upp mer bara innan kör några sets på 30kg eller nåt, grejen är den att set4 och set6 är vanligtvis tuffare att klara än set2, gäller för mig och träningskompisen och fler, att fixa set2 är lite av en sporre, "idag kanske jag sätter set 4..." och när man klarar set 4 så är man så jääävulskt taggad på att klara set 6 för då är man typ i mål det schemat (alla högreppar sets är ju förstås enkla i motsvarighet och har man kommit ända till sjunde set utan fail så klarar man det bara på ren übervilja) för det betyder bara en sak, att man kan höja till nästa bulgarschema!

får ta och höra av mig nästa gång jag är i byn så kanske vi kan dra på ett gympass, varit upp en del nu på senaste till Piteå och det blir ju ingen träning då man är hos mors fars och käkar bullar och sappar på dreamboxen i 2 dagar :/.

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-12 klockan 19:11.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.