2012-05-08, 16:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
toalettmysaren - 30 årig datanörd vars nya liv startade 20 februari 2012
Halloj, som rubriken antyder så är jag snart 30 år men lyckligtvis så är det inte förrän sent i december så tid har jag lite till godo än så länge. Vad gällande målen så är det bara riktlinjer på vad jag hade hoppats på genomföra. Visserligen har ju alltid en av punkterna på min bucketlist varit att åtminstone en gång i ens liv trycka 100kg, vilket för er bjässar kan tydas som en ganska fjuttig sak, men när man inte har tagit mer än 85kg en gång i ungdomens glansdagar för cirkus 10 år sedan då man som alla andra i den åldern där jag bodde frekvent besökte det lilla råtthål till gym vi hade på typ 5x6 meter i en gammal lada i byn jag växte upp och discobyggde.
Träningshistorian min är då som sådan att jag spelade fotboll ett tag, slutade i högstadiet, hembränt och brudar blev melodin, försökte klämma in bröst måndag, biceps tisdag för att sedan vila ons och köra bröst tors, och biceps igen fredag och kombinera detta extremt vettiga program med att supa 2 ggr i veckan. Trots upplägget och hur oseriös man var så kröp man ju sakta men säkert uppåt ändå, jag började med o bänka runt 40kg och slutade där omkring 85kg. Detta var ju ett bra tag sen och sen dess har jag blivit både visare och äldre, men latare. Har gjort några dåliga försök på 2 veckor till längre försök på 2 mån sporadiskt under åren med några år emellan, men inget värt att nämna med andra ord.
NU är det dock andra bullar, att jag fyller 30 år är väl inte den egentliga motivatorn, tyckte bara det lät bättre i rubriken men nu har jag ett barn och antagligen ett till påväg så småningom och jag vill inte bara den lata jävla datornörden(gamat mer eller mindre hardcore sen -96) resten av mitt kommande liv, vill kunna orka ställa upp på kuliga saker med dottern, hitta på saker och inspirera. Kort sagt jag vill ha ett aktivare liv på alla plan och jag tänker att göra en helformatering av kroppen, och förhoppningsvis leder det till att jag mår bättre och således kan vara en ännu bättre pappa. Med andra ord, jag gymmar inte för att bli snygg, jag gymmar för att bygga ett självförtroende och en kroppsstyrka jag aldrig tidigare haft och att detta förhoppningsvis tar mig vidare med en tro i mig själv att jag inte räds för att ta mig an nya ting när lusten faller på. Min dotter ska inte en dag titta på mig och tänka att det där skulle aldrig min pappa vilja göra/kunna göra med mig.
Hur ligger jag till idag? Gymmat sen i februari nån gång, inte riktigt koll på detaljerna, där jag började med ett veligt och trevande 2-3ggr/veckan upplägg först två månaderna med genomkörning av muskelgrupperna lite på måfå och väldigt övergripande så att säga. Detta för att jag skulle bli van och den enorma "rookie" träningsvärken träffa mig gång på gång som en spark i skrevet. Sen i början av April har jag kickat upp det till 4 pass i veckan(bröst mån, tis rygg, ons vila, tors axlar/triceps och fredag ben.) och "muskelorken" eller vad jag nu ska kalla det är i sin ordning, jag tvärdör inte mitt i andra och tredje set längre och jag kan se en stadig utveckling på de olika övningarna. Har äntligen kommit förbi initieringsfasen och nu är det riktigt KUL gymma  .
Kostupplägget ser ut på så sätt att jag försöker trycka i mig runt 2k kcal och ~200g protein om dagen då jag är runt 185 lång och började februari på 92 pannor. Idag den 8'e Maj är jag strax under 85kg, vilket innebär att jag har minskat ca 7kg på ca 13-15 veckor, inget massivt på något sätt men det är en takt jag är väldigt ok med för att jag har inte mindre ork, snarare tvärtom, piggare och starkare än någonsin sen helomvändningen i kost och träningsvanor.
En till glädjande nyhet som inspirerade mig till att påbörja denna dagbok är att jag så sent som igår officiellt orkar lika mycket i bänken som mitt 19 åriga jag. Körde bulgaren på bröstpasset och set 2 var 82,5kg som jag mosade upp! ingen fail heller på resterande 5 sets bakom så med mycket spända ögon så ser jag framemot att ge mig på "90kgs schemat" nästa måndag där 1repparen landar på 85kg
Wall of text crits you for over 9,000 osv... skulle kunna skriva 3 A4'or till men tror jag nöjer mig här tills vidare, ni är så välkomna att fråga på. Gissar också med tanke på att jag har en hel del vänner här inne också att ni listar ut vem jag är och plz, inga outningar, håller mig gärna anonym ett tag till  .
cliffs; Mystjockisens väg mot ett starkare och bättre jag!
|
|
|
2012-05-08, 16:25
|
|
Registered User
|
måndag 7/5 Bröstpasset! (morgonvikt 85kg)
bänkpress
bulgaren, 87,5kg schemat. För er som inte vet vad bulgaren innebär så är det ett 7sets schemat där man alternerar setsen mellan lätt och tungt och lägger rep-antalet därefter, huruvida det är ett bra träningssätt eller inte vet jag inte men jag älskar det och jag har ökat för varje vecka jag har kört det! (2,5kg mellan varje schema och ökat 5 veckor i rad nu.)
uppvärmning med stång
8x 52,5kg
1x 82,5kg
7x 55kg
2x 77,5kg
6x 60kg
3x 72,5kg
5x 65kg
4x 70kg
Blir lite galet med avrundningarna här och där då de inte finns halvkilos vikter att använda sig och så men man får göra så gott man kan.
flyes
uppvärmning
8x 20kg
7x 22,5kg
7x 22,5kg
6x 22,5kg
hela passet blev mer ett PB heh  men jag är inte naiv, stagneringen kommer den också... jag hoppas bara att jag får åka med the happytrain ett tag till!
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-05-08 klockan 16:33.
|
|
|
2012-05-08, 21:22
|
|
Registered User
|
tisdag 8/5 Rygg! (morgonvikt 85kg)
förtankar, det blev ett sent kvällspass(inte direkt opti), hade så mycket känningar i benen sen i fredags så jag tänkte ta det en annan dag men kände efter frugan kom hem från jobbet att jag behövde röra på mig lite så det blev ett ryggpass ändå.
Marklyft
uppvärmn med stång
8x 60kg döda lyft
8x 90kg döda lyft
7x 100kg döda lyft
5x 110kg döda lyft
4x 110kg döda lyft
3x 110kg döda lyft
blev så färdig på slutet, när jag är ensam och kör så vilar jag nog inte lika mycket som jag gör annars, blir så uttråkad av att sitta still så kör trots att jag har lite semiflås kvar, var nån stark jävel framför mig som vägde ungefär som mig men var betydligt längre så han var ju en tad mer tight om man säger så, som stod och körde stöt på 110kg som jag passade på att fråga om min teknik på marken inför sista set, han såg väldigt seriös ut och mina amatörögon ansåg att han hade en fantastisk teknik och var ett par andra kralliga karlar som kände honom så kändes som en legit källa att inspektera mina amatörlyft.
I alla fall, domen blev väl att dom var ok, han tyckte jag skulle stå lite bredare, så jag kommer längre ut med röven så jag får en bättre linje med ryggen så jag inte i lyftet efter ha tryckt ifrån benen lite börjar tappa axlarna lite för att armarna inte är helt raka och således får jag en liten krökning där i mitten nån gång innan jag rätar ut. Kommer jag ut med röven bättre så kan jag trycka ifrån med höften och räta ut på så sätt. Jag kan ha feltolkat lite vad han sa så ta det vad jag skriver med en nypa salt, skall försöka värma upp ordentligare alá fotbollstretchningar och allt möjligt så jag är riktigt mjuk och gänglig så jag kommer ner ordentligt och kan få till en bra röv  Åtminstone så ryckte jag inte och det tyckte han var bra!
Eftersom så många är här inne och tjattrar i min journal så får ni gärna föra en diskussion kring döda lyft vs elastiska lyft i marken, jag har fram till 2 veckor sen kört elastiska lyft och kunde dra betydligt mer och fler reps i marken då, nu när jag kör döda lyft så lyfter jag riktigt klent i jämförelse men det känns så JÄVLA mycket bättre! Dör efteråt och känner sån kontakt med ryggen efter passet. Helt annan känsla så tänkte köra på det ett tag. tankar?
Amatörchins(klarar inte min kroppsvikt )
uppvärmning på -52kg
7x -48kg
6x -48kg
6x -48kg
Hoppas på att kunna "gå upp till" 42kg nästa v. Brutalt jobbigt vara så klen i chinsen.
"dra igång skotern"
^någon får gärna ge mig facit på vad övningen heter
uppvärmning på 22,5kg hantel
7x 27,5kg (båda armarna)
7x 27,5kg "-"
7x 27,5kg "-"
Eftertankar, trött som satan efter passet som alltid. Rygg tar alltid slut på mig! Skönt med lite input på marken, blir att öva på det nu duschen och ett par LoL-games och sova.
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-05-08 klockan 21:28.
|
|
|
2012-05-09, 17:18
|
|
Registered User
|
onsdag 9/5 Biceps/Mage
Brukar som tidigare nämnt aldrig träna onsdagar, utan brukar träna 4 dagar i veckan men hade sånt sug så jag drog idag och körde något jag inte har i mitt vanliga upplägg på á 4 träningspass/vecka. Nämligen biceps och mage.
Wat tänker nog somliga, skippar biceps?!?!?! jo...min karriär som yngling satte grunderna där, nu försöker jag satsa mer på de större muskelgrupperna(vill bli kung i bänk, böj och mark)och jag har hyggliga armar som det redan är, idag var ett undantag dock och jag rev av ett kortare pass, mitt andra pass eller tredje sen jag började om i februari som är tillägnat biceps och mage för den delen
Bicepscurl med ez-stång
uppvärmn med stång
8x 30kg (utgår ifrån att ez-stången på iksu väger 10kg.)
8x 35kg -"-
7x 37,5kg -"-
7x 37,5kg -"-
6x 37,5kg -"-
Fokuserar på hyfsat strikta lyft och sträcker inte ut armarna helt i bottenläge och koncentrerade mig aktivt på att hålla armbågarna någorlunda i schack. Slängde in nån negativ där på slutet då jag var helt tömd.
Prisoncurl eller som sambon säger, prisonwhore.
8x 15kg hantel båda armarna gick bra
7x 17,5kg -"-
7x 17,5kg höger fick hjälp
6x 17,5kg höger fick hjälp
Klart starkare med vänster som kan utföra en hel del mer utöver men stannar på samma repantal då jag hoppas på att höger kommer ikapp så fort som möjligt så att jag blir jämnstark. Fel? tankar?
Magmaskin
30x 30kg (uppvärmning)
15x 45kg
15x 35kg (försökte 45kg igen men fick fan inte ihop maskinen) DERP.
15x 35kg (fy fan va weaksauce. aja.)
situps
20x
20x
20x
20x
Passet gick fort, hetsade mig igenom det mesta men såg idag mer som en bonusomgång då jag inte tränar onsdagar vanligen. Går i tankar om att omstrukturera lite och klämma in 2 benböjpass i veckan på något sätt, mina böjar är skamligt dåliga, har 2 pass bakom mig sen jag började i böjen typ, fegat och kört pressen och sånt, andra bullar framöver! kan ju inte bara marka och bänka här i livet.. man måste ju BÖJA!
Känner att övre magtrakterna fick bra med spö, kanske man ska lägga in några svankresningar eller vad de heter så de tar mer på nedre magmuskler också?
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-05-09 klockan 17:20.
|
|
|
2012-05-09, 22:18
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Skall bli intressant att följa!
Har du några "före"-bilder?
Ny bild på sid 9, post #130.
PBs: Bänk: 137,5kg, Chins: 23*KV, Dips: 41*KV, Stångcurl: 70kg*6
|
|
|
2012-05-10, 17:54
|
|
Registered User
|
torsdag 10/5 axlar/triceps (morgonvikt 84,2kg. fluktation antar jag, legat på 85 sista 2 veckorna typ.)
Tänkte PB'a idag på axlar genom att höja till 25kg's hantlarna i sittande axelpress, har legat och lurat på nära höjnivåer på 22,5orna i 3 veckor nu och idag var det tänkt att de skulle bli höjning!
Icket. Mina m8s var väldigt sugna på dips och smalbänk först så det blev det, och det grusade antagligen mina redan svaga chanser till ett bra set eller två på 25kgs hantlarna då jag alltid börjat med axelpressen + att dips är en ny övning i min rotation, idag fick jag dock äntligen känna att besegrade dipsen då jag klarade en respektabel mängd vilket var jäkla skönt för egot, nu är det bara chinssställningen(och till en viss del böjställningen) jag med ångest i blick spanar in.
Anyway, siffror:
dips (instruerad av dipsarm8s)
10x KV (uppvärmningsset, gick inte så djupt osv osv, körde på egen hand)
8x KV (djupare denna gång, svajigt.)
10x KV (gick djupt och kändes bättre på teknikfronten!)
10x KV -"-
Tror det skall bli rätt lugnt nästa vecka höja sig på dipsen, teknikfrågan är aktuell och känner att med självförtroendet jag fick av detta pass + lite bättre teknik så kan jag nog riva av fler reps per set än så här, dips blir härmed obligatorisk i min rotation, var jag lägger den med hänsyn till min jakt på 25orna i axelpressen återstår dock att se
smalbänk
stånguppvärmning
10x 50kg
5x 60kg
3x 60kg (slog i ställningen på andra rep, katastrof osv.)
Missnöjd, sist jag körde smalbänk för några veckor sen gjorde jag sjuor på 50,55 och 60 i följd, men jag kände jag stressa lite också genom vilopauserna, blir så dampad av att sitta och vänta.
sittande axelpress m. hantlar
uppvärmn med 12,5kg
5x 22,5kg
5x 22,5kg
7x 20kg
Återigen, fett missnöjd men denna får jag nog acceptera med orsaken att det var lagt som tredje övningen istället för första. Första riktiga motgången också sen jag började i februari efter jag väl kommit igång med passen tror jag, har alltid lyckats ligga på samma eller lillhöja mig med nåt rep här eller där typ...
shrugs i smith
uppvärmn med stång
15x 70kg
15x 80kg
15x 90kg
Gick bra, har bara kört 80 som mest tidigare, var gristungt sista repsen på 90kg och det kändes efteråt att jag inte hade så mycket mer att ge. Jase.. räknar med att göra bättre ifrån mig nästa vecka helt klart i både dips och smalbänk, får nog ge upp 25orna i axelpressen i några veckor då jag misstänker att jag kommer lägga det som tredje övning ett tag framöver, (lite biten på dips nu!)
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-05-10 klockan 17:57.
|
|
|
2012-05-11, 13:40
|
|
Registered User
|
frugan jobbar kväll så blir inget gymmande i eftermiddag, jag och dottern ska försöka hitta på något skoj istället efter vi har förtärt den hemmagjorda pizzan! ska få in ett benpass imorrn på morgonen istället och sen vila söndag så man har tagget inför bänkarmåndag!
Men för att inte ligga på latsidan när det kommer till gymmandet så har jag för första gången tagit mig an att räkna och väga min mat för skojs skull, försöker ju ligga på runt 2k kcal dagligen och strax under och tänkte mer realitychecka om jag med gorillamatten ens är i närheten. Såhär blev det.
70g Hårt bröd fullkorn råg fibrer 15,5% Wasa husman
79g Rökt kalkon
130g Ägg kokt
150g Lättmjölk 0,5% fett berik med A- och D-vitamin
^frukost och lunch.
Jobbar hemifrån så är väldigt lätt väga och ha sig när man väl grävt fram köksvågen, iaf stora räkneprojekt blev ju den hemmagjorda pizzan, som jag nu har förberett innan dottern ska hämtas på dagis så äre bara klappa in den i ugnen. Hennes del är inte medräknad här, men det är 1/3 av degen då + massa ost,skinka,ananas och annat hon gillar  . Så för min del blev det: (2/3 deg+tomatsås=400g)
400g pizza kit (kcal för deg+tomatsås inräknat)
300g Köttfärs nötfärs fett 10%
120g Tomat
40g Lök gul röd
42g Rökt skinka gris fett 3%
80g Paprika gul
50g mager riven ost
och summa summarum blev... drumroll!
Protein: 662 kcal, 33 E% ( 158,8g)
Kolhydrater:763 kcal, 38 E%
Fett: 593 kcal, 29 E%
Totalt: 2018 kcal
Obs att detta är för hela dagen och inte pizzan specifikt heh.
Så skönt! hamna gode jävla precis på mållinjen och skapligt med protein också på en vilodag då jag inte ids veva i mig massa protenipulver. (1,88g protein/kg). Jag är ju hyfsat överviktig ännu så känns som att jag inte alls kommer lida av att inte ligga på 2g/kg+ vareviga dag.
Kanon! och gott kommer de bli! Såhär ser det ut innan den åker in i ugnen, notera att det är avdelat och ska bli 2 pizzor  . Högra delen är min bjässe med 300g köttfärs m.m. Nu ser jag ju att det är mer 28/75 än 33/66 fördelat men aja, petitesser lillan kommer då inte orka trycka sin iaf.
... Får ju se om jag blir hungrig ikväll och äter nåt eller om jag äter lite av pizzan nu och lite senare, är rätt mycket mat, either way. Målet är ju att jag ska stanna på detta och äter jag något mer utöver får jag se det som lyxkonsumtion för att jag älskar livet så.
peace
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-05-11 klockan 13:43.
|
|
|
2012-05-11, 14:04
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Well played sir, well played.
Snygg uppskattning av kcalintag!
Dock, 28+75=103% det är ju mer än 100%, det går ju faktiskt inte!
Ny bild på sid 9, post #130.
PBs: Bänk: 137,5kg, Chins: 23*KV, Dips: 41*KV, Stångcurl: 70kg*6
|
|
|
2012-05-11, 14:53
|
|
Registered User
|
fuck a duck! vilket misstag, och det är försent nu att få editera det... buhuhuhuh
|
|
|
2012-05-12, 08:45
|
|
Registered User
|
blir vilodagar lördag och söndag också, tjejen jobbar 12 timmars pass så kommer inte vilja/orka klämma ett på kvällen där vid 21.00. Får koncentrera mig på maten istället, påbörjat dagen med en standard frukost på
2 husmans, 3 skivor rökt kalkon på vardera och ett kokt ägg och lite kaffe.
Tänkte dra på busplaneten med lillan så blir slarv på matfronten till i eftermiddag då vi kommer hem men tänkte grunda bra med en dubbelwhey100(60g) innan vi åker så man iaf har:
480 kcal och 70g protein i kroppen. Får styra upp nå bra käk i eftermiddag alternativt ta en till shake och äta onyttigt då de ändå är lördagsmys, hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag iaf att landa på runt 160g protein iaf på ett minimum och kcal mängden idag är inte så noga, att orka dagen är av större prioritet!
Fantiserat länge nu om en rejält bra blandad godispåse, får bli till min efterlängtade bakisdag den 20'e.
|
|
|
2012-05-14, 21:27
|
|
Registered User
|
måndag 14/5 Bröstpass
Bulgaren igen, gick inte lika bra som tidigare veckor, har ökat varje vecka fram till denna genom att klara fullständigt schema vecka efter vecka, idag på schema 90kg så blev det fails på 1repparen,2repparen,3repparen.
Bengtpress
uppvärmn med stång
8x 52,5 kg
1x 85 kg ( FAIL)
7x 57,5 kg
2x 80 kg ( FAIL 1,5 reps)
6x 62,5 kg
3x 77,5 kg ( FAIL 2 reps)
5x 67,5 kg
4x 70 kg
flyes
uppvärmn
7x 22,5kg
7x 22,5kg
5x 25kg
Nån gång ska jag visst åka på cockblocken och det var idag tyvärr, men ingen tid att deppa, en pre-launch-burgare burgare på bishops inför dibbe3grinden skadar inte  , så jag avrundar med att nämna att jag är på 84,0 kg som är ett "pb" men som antagligen inte kommer att stå mer än idag då jag e på redigt överskott med lite öl till maten och redigt med bus inatt
MEN MAN MÅST JU LEVA Å!
|
|
|
2012-05-30, 13:23
|
|
Registered User
|
MONSTERUPDATE!
Gått ett tag sen senaste uppdateringen, skall försöka skriva någorlunda komprimerat vad som har hänt sen dess. (GL ME!)
Efter fail-omgången i bänk så släpptes diablo 3, var 60 redan på torsdagen men jag hann ändå riva av ett ryggpass på onsdagen, gick väl sisådär, har man levt på endast proteinbars och vatten senaste dygnen och utan sömn så blir det väl lite så, tror marklyftet slutade på 110kg x 5 reps eller så med stegrande viktökning, chinnade på 42kg hjälp och drog skoter på 27,5'or.
Körde ett axel/triceps pass på torsdagen, dipsen gick kanonfint! hade ett nytt rekord på 83,5kg vid morgonvikt också så det stärkte mig helt klart, ökade till att klara 12 reps, 15 reps och avslutade med en 17 reppare så pb'ade mer eller mindre 3 sets på raken. Teknikmässigt ser det bättre ut helt klart, axlarna knata jag på med 22,5'or i vanlig ordning i pressen osv... var inga överaskningar.
Veckan efter dibbe-veckan så fick jag köra själv i bengtpressen, så la upp en vanlig träning där istället för bulgaren och efter uppvärmning gjorde 60x7, 65x7, 67,5x7 och avslutningsvis en 70x5 där jag kände att jag hade klös fler en eller två till men valde att lägga av stången då jag inte hade pass.
ryggpasset som följde gick bra, på marklyft rev jag av nåt set på 115x5, chinnandet var som tidigare och skoterdragen på 27,5'or.
Axlar/triceps på torsdagen gick finfint, istället för dips så körde jag smalbänk och klarade en 7a på 60kg och en 5a på 62,5kg och i övrigt var det väl som alltid typ, blev inga dips denna vända och nötte 22,5'orna i axelpressen(NU ÄR DET VÄL FAN DAGS ÖKA?)
Lördagen den 26'e Maj, en mörkrets dag. Minns allt som om de vore igår, det var en tidig morgon och träningssugen efter all dibbe-grind så hastade jag mig till IKSU för att testa på knäböj i en mer eller mindre tom anläggning(brännbollsyran etc.) Det gick, katastrofalt. Jag hade uppfattningen av att har man varit fet som jag är/har varit så har man i alla fall fått ett par starka lår, i mitt fall gäller det definitivt inte, kanske är datorspelandets fel? Ej använt dem nog? Nåja. Mitt andra benpass mer eller mindre sen jag började, jaja disco osv. och jag skäms, värmde upp rejält säkert i 15 min och efter ett par uppvärmningsset så lastade jag mäktiga 60kg och var tvungen racka upp efter 5 reps, sen blev det en till 5 reppare på 60kg och på 3'e set så faila jag på 4'e och var tvungen sätta mig och räddas av ställningen. Skön kille på sidan om mig hastade sig över för att hjälpa och passade på att tipsa mig lite, det ska han ha kudos för.
Jag ragar lite över mina chickenlegs och lägger mig i benpressen och kör några sets på 120kg x7, det var skönt åtminstone även om vikten inte är så respektabel för en karl i min vikt, tömma mig ordentligt helt enkelt, fortskred med att göra lite liggande bencurls på 45kg, 3 sets där jag reppade 7,7,6.
Nu är jag snart ikapp nutid, iförrgår var det måndag och det betyder bröstpass!
måndag 28/5
Upplägget är nu återigen bulgaren,
2 veckor sen jag failade hårt på 90kgs-schema, rematch!
Bengtpress
uppvärmn med stång
8x 52,5 kg
1x 85 kg (OH YEAH! PB!)
7x 57,5 kg
2x 80 kg
6x 62,5 kg
3x 77,5 kg
5x 67,5 kg
6x 70 kg
 , blir att höja till nästa gång!
flyes
uppvärmn på 12,5or.
7x 22,5kg (gick så lätt så valde att öka)
7x 25kg (gick så lätt så valde att öka)
5x 27,5kg (OMFG! Nöjd!)
Riktigt härlig måndag det, för er dibbe-nötare, jag lirar witchdoctor har runt 40k dmg atm men alldeles för mkt onödig survivability som ändå är helt fucking useless i act3/act4/whimsyshire i inferno så ska gå glaskanon. 12k hp/70k dmg here i come! Helt meningslöst bygga 50k hp+ med massa res och armor då man ändå likt förbannat blir oneshottad, har inte goldet för att kunna bygga surv+DMG än
Tjo!
|
|
|
2012-05-30, 17:53
|
|
Registered User
|
onsdag 30/5 axlar/mage
hantelpress
uppvärmn x2 (5kg och 17,5kg)
5x 25kg
6x 25kg
5x 25kg
Ökning idag i hantelpressen, finally! mycket skönt, nu ska jag bara upp o mata 7 reppare bekvämt sen blire lasta 27,5orna, vill inte pressa axlar allt för hårt då jag inte orkar med o skada asen och buttfucka min träning i övrigt.
shrugs(i smithställning, dunno vad stången "väger", men räknar på 20kg
uppvärmn
15x 80kg
15x 90kg
12x 100kg
Som nämnt, vet inte vad stången väger i det ekipaget, men räknade på 20kg så om den nu väger 10 eller 12 eller whatever så får det korrigeras mentalt senare då vetskapen kring det kommer fram.
magmaskin
uppvärmn 35kg x 30
30x 45kg
25x 45kg
25x 45kg
lite vanliga situps på det bara för att jag satt och vänta på slökukar till m8s som skall prata med varenda snubbe på gymmet. OSERIÖST!
Nu blir det natta lillan och äta lite sen farma whimyshire på inferno, lotta in lite sköna legendaries eller något.
|
|
|
2012-05-31, 16:22
|
|
Registered User
|
torsdag 31/5 Rygg
marklyft
uppvärmn på diverse vikter
7x 100kg
5x 110kg
5x 115kg
5x 115kg
Kändes bra, funderar på höja och testa treor på 120kg nästa vecka, men är lite rädd för att pusha mig allt för hårt då jag inte vill paja ryggen.
Chins
uppvärmn på 42kg hjälp.
7x 30kg hjälp
6x 30kg hjälp
4x 23kg hjälp
Snart kanske man e man nog att dra sig upp utan hjälp
"Dra skotern"
uppvärmn
7x 30kg
7x 30kg
7x 30kg
Vill höja, men den glider ur greppet kring femte reppet varje gång, måste ta nytt och så, greppet håller inte, ryggen däremot =/. Har filosofin att inte köra med remmar och grejer för att jag inte skall pusha mig allt för hårt på någon obskyr övning och paja mig för att jag inte var "redo", greppet får helt enkelt ta sin tid att bli starkare.
Tänkte ösa lite bicepscurls också, var väl nån månad sen jag körde biceps sist, men blev lite pannkaka värmde upp och gjorde sedan en 7reppare på 30kg väldigt lätt och skulle se om jag var man nog att köra på 40kg i slutet av passet, det var jag inte så jag tog mitt pick och pack och drog hem!
|
|
|
2012-06-01, 23:29
|
|
Registered User
|
fredag 2/6 Triceps
Var iväg på ett snabbt triceps pass på eftermiddagen,
Chins
uppvärmn
15x KV
15x KV
14x KV
hyfsat strikta idag, kändes helt ok.
pulldowns?
Ingen aning om vad övningen heter, men triceps-övningen då man sätter fast en stång i en maskin och drar neråt med hyfsat tight grepp.
uppvärmn
7x 35kg
7x 37,5kg
7x 40kg
Litet pass men är alltid nice ta sig iväg.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:25.
|

|