Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-08, 18:05   #121
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Reg.datum: Jul 2010
Knäböj
20kg x 10 x 2
60kg x 5 x 2
100kg x 1
120kg x 1
130kg x 5 x 5 RPB

Lårcurl
50kg x 5 x 4

Benpress
270kg 5 x 3 RPB

Bänkpress
55kg x 5 x 5

CoC#2 - höger
5 reps
5 reps

CoC#2 - vänster
6 reps
3 reps

Kommentar:
Var seg sen igår, men det gick att höja lite i allt ändå. Bänken var värst, blev nästan tungt. Filmade alla böjset, kanske lägger upp något senare.

Nästa böjpass blir det 3x3 vilket kommer hålla på i tre veckor. Sedan blir det maxning eller att gå tillbaka till 5x5 i fyra veckor. Det är i alla fall tanken.
Martinio0o är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 18:28   #122
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Underbar musik i bakgrunden. Ganska fult, men jag var som sagt väldigt seg, kommern og se och kännas bättre nästa pass.

Gammal 2011-05-08, 19:22   #123
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Från igår:

160kg i böjen, lätt, 170kg borde sitta.

225kg i mark, ganska fult, blev lite fel tekniskt.

235kg i mark, för tungt. Måste jobba på utlåsningar och ska börja träna med lägre höftposition i början.

Tyvärr fick jag inte bänken filmad.
Gammal 2011-05-08, 20:26   #124
AthoN
Registered User

AthoNs avatar

Reg.datum: Oct 2009
Sjuka vikter fortfarande! Böjen är det ju absolut mersmak i! Något om jag skulle ändrat i böjen om jag vore du är och flytta ihop händer lite och få ner armbågarna.
Gör att du får upp bröstet mer. Sen som du redan påpekat i marken så är startpositionen för hög. Vilket för att du får ett tungt slutdrag, försök trycka mer med benen så ska du se att 235kg kommer hur lätt som helst!
Den långa vägen tillbaka...
AthoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 20:38   #125
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AthoN Visa inlägg
Sjuka vikter fortfarande! Böjen är det ju absolut mersmak i! Något om jag skulle ändrat i böjen om jag vore du är och flytta ihop händer lite och få ner armbågarna.
Gör att du får upp bröstet mer. Sen som du redan påpekat i marken så är startpositionen för hög. Vilket för att du får ett tungt slutdrag, försök trycka mer med benen så ska du se att 235kg kommer hur lätt som helst!
Tackar! Japp, det känns som att böjen går riktigt bra faktiskt. Skönt att jobba sig uppåt utan att träna nära max. Okej, får testa mig fram lite nästa gång jag böjer!

Det handlar om min svaga bröstrygg, jag har svårt för att hålla den rak. Det ska jag jobba mycket med, det är viktigt. Precis, jag tror att om jag börjar lägre och trycker mer med benen så kommer jag att kunna sitta nästan upprätt redan från början, då ska det nog gå bättre. Det behövs dock mer benstryka, men det kommer.

Nu ska jag börja grundträna i marken också, börjar på fredag hade jag tänkt. Vikten är osäker men jag tror jag börjar runt 150-160kg eller kanske ännu lägre, bara för att. 5x5 tror jag att det blir, trotts att jag inte tycker om det. Får se lite hur jag känner sen, men jag gissar på att jag kör 5x5 i fyra veckor och sedan 3x3 i tre veckor för att sedan maxa eller börja om på 5x5, precis som jag gör och gjort i böj och bänk. Då kommer jag förhoppningsvis känna mig mycket fräschare.
Gammal 2011-05-08, 20:49   #126
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Reg.datum: May 2007
Får du hjälp av någon kunnig person eller kör du bara på känsla?
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 20:56   #127
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg
Får du hjälp av någon kunnig person eller kör du bara på känsla?
I början tränade jag bara på känsla, det är nu på senare tid som jag har börjat träna mer strukturerat. Marken har dock alltid varit dåligt upplagd. Har inte vetat hur jag ska göra med den.

Om du menar lyftteknik så får jag hjälp och tips av folk från STK, men jag är dålig på att använda råden i praktiken, så det är hos mig felet ligger. Det är därför jag nu, trotts att jag kommer tycka att det är aptråkigt, kommer börja träna lätt men säkert. Jag har inget att vinna på att racea fram, utan snarare tvärtom.
Gammal 2011-05-11, 18:38   #128
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Bänkpress
20kg x 5 x 3
40kg x 5
50kg x 3
60kg x 2
70kg x 5 x 5 RPB

Smalbänk
57,5kg 4 x 4 RPB

Dips
KV + 30kg x 5 x 2
KV + 30kg x 4

Knäböj
60kg x 5 x 5

Hantellyft
12,5kg x 10 x 4

Kommentar:
Tredje setet på 70kg var tyngst, det kändes grymt mycket tyngre än i seten innan. Sen vilade jag lite längre och klarade fem reps i två set till, med lite studs. Får se hur jag gör nästa vecka.
Resten är väl inte så mycket att kommentera. Klarade ett rep mer än förra passet i dips, nästa pass borde 5 x 3 sitta.
Testade att hålla smalare i böjen, det kändes rätt bra, ska nog köra så nästa tunga pass.
Gammal 2011-05-11, 19:45   #129
jokem
Registered User

jokems avatar

Reg.datum: Jan 2008
Sjuka vikter, ser ut att finnas mycket kvar i böjen och i mark ökar du ju som ett monster! Strax kommer bänken att rusa upp mot 140 också, skulle inte förvåna mig!
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 19:50   #130
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jokem Visa inlägg
Sjuka vikter, ser ut att finnas mycket kvar i böjen och i mark ökar du ju som ett monster! Strax kommer bänken att rusa upp mot 140 också, skulle inte förvåna mig!
Böjen känns absolut bäst just nu, riktigt skönt! Haha, man kan ju hoppas, men det känns mest som att det ligger ganska stilla på det planet. Men det är bara att kötta på antar jag!
Gammal 2011-05-13, 19:33   #131
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Marklyft - Sumo
60kg 10x2
100kg 5x2
120kg 3x3
150kg 5x5

Stångrodd
60kg 10x3

Högrodd
65kg 6x3

Hantelcurl
20kg 5x3

Utlåsning/shrugs
60kg 5x1
110kg 8x1
130kg 7x1
150kg 3x1
150kg 6x1

Kommentar:
Kändes okej i marken, kunde varit bättre. Har inte bestämt hur jag ska göra nästa vecka, kanske ligger kvar på samma vikt för att nöta, eller så höjer jag lite, vi får se. Testade att göra någon sorts shrugsliknande övning där jag låste ut vikten, ska nog fortsätta med detta för att förhoppningsvis stärka trapezius och kunna låsa ut högre vikter.
Filmade alla set i marken, kanske lägger upp något senare.
Gammal 2011-05-13, 21:07   #132
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Sista setet i marken. Tekniken var inte helt hundra men den kändes okej i alla fall. Ska nog låsa ut mer ordentligt nästa gång, slarvade onödigt mycket idag.

Gammal 2011-05-13, 23:12   #133
Forqie
Dr pepper? Dr pepper

Forqies avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Martinio0o Visa inlägg
Sista setet i marken. Tekniken var inte helt hundra men den kändes okej i alla fall. Ska nog låsa ut mer ordentligt nästa gång, slarvade onödigt mycket idag.

Något som våran coach nöter rätt mycket på just under sumoställning är att man ska vinkla utåt med knäna och att knäna skall vara bakom stången, inte över/framför den, bara en grej som jag iaf tycker gör att man får mycket mer tryck!

Grattis till PB, glömde skriva angående tävlingen tror jag, fyfan vad bra!
Forqie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 23:16   #134
Martinio0o
böjinator

Martinio0os avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Forqie Visa inlägg
Något som våran coach nöter rätt mycket på just under sumoställning är att man ska vinkla utåt med knäna och att knäna skall vara bakom stången, inte över/framför den, bara en grej som jag iaf tycker gör att man får mycket mer tryck!

Grattis till PB, glömde skriva angående tävlingen tror jag, fyfan vad bra!
Hmm... det har jag inte tänkt på, men det kan nog stämma. Får testa lite lätt på söndag!

Tackar! Jo, det kändes rätt bra, glad att man klarade 80kg i bänken, det var verkligen på tiden, haha.
Gammal 2011-05-14, 00:18   #135
jokem
Registered User

jokems avatar

Reg.datum: Jan 2008
Ska du på med markdräkt inom en snar framtid? Om inte så tycker jag att du sätter för djupt nu, på högre vikter kommer höften att börja sticka och innan du har kontroll kommer den vara högre än om du startar med den högre upp (konstig mening? :S). Tekniken du verkar fila på nu lär vara mer fördelaktig för utrustningslyft med tanke på att det är där dräkten hjälper!
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:39.