Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-01, 20:45   #121
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Sitter böjdräkten ordentligt tight runt kaggen din?
Nej, jag har svårt att få på bältet tillräckligt hårt. Mest för att dräkten är så lös i magen (men tight på låren!) så att det blir massa veck ivägen. Dom räknar väl på att en kille med min dräktstorlek har en större kagge. Ska be någon trycka in midjan och en annan spänna bältet nästa gång, för som det är nu får jag nog ingen effekt av bältet.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 20:53   #122
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Nej, jag har svårt att få på bältet tillräckligt hårt. Mest för att dräkten är så lös i magen (men tight på låren!) så att det blir massa veck ivägen. Dom räknar väl på att en kille med min dräktstorlek har en större kagge. Ska be någon trycka in midjan och en annan spänna bältet nästa gång, för som det är nu får jag nog ingen effekt av bältet.
Ät.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 21:27   #123
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Ät.
+ kreatin + +

N STFU!!!!!!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Gammal 2008-09-01, 21:40   #124
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Sy in dräkten.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 13:08   #125
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

I magen? Ska kolla med tränaren. Har precis köpt den (då är den dessutom redan specialsydd på sina ställen) och klubben betalade. Får se hur sugna dom är på att börja modifiera redan nu.
Citat:
Gammal 2008-09-02, 13:10   #126
petersson
Matematisk Styrkelyftare

Reg.datum: Apr 2004
Lycka till på tävlingen!
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 19:07   #127
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Tisdag 2 september

Bänkpress
Värmning till 100kg
130kg x 1 - saaakta men säkert ner till bröstet och upp igen, rätt tung
140kg x 0 - samma långsamma fart här, lättare än förra försöket på 140 (som var chanslös) men denna var på gränsen, dock fail, dålig fart på nervägen antar jag
135kg x 1 - JA! PB Nu tog jag i som fan på nervägen, höll spänningen och jävlar den satt. Men tung var den.
Mellan alla dessa set fick jag en strålande smärta i axlar, armbågar och handleder. Detta beror nog på de redan inflammerade (?) rotatorcuffarna i ryggen som jag fått gradvis mer och mer av efter tunga (halv)böjar. Bestämde mig för att köra ett säkert lyft till.
130kg x 1 - Säker. Blir nog ingång på detta på tävlingen sen på 140kg.

Körde lite rehab för hela ryggen, ända nere från ryggslutet/rövkedjan upp till rotatorcuffarna och bakre axlar/biceps. Det behövdes. Blev en hel del cirkelträning med pull-throughs, face-pulls, sit-ups och sen spädde jag på med greppträning som jag vill passa på att skriva lite mer om.

Barholds, pronerat grepp
170kg x 6-7 s PB, klarade inte ens lyfta av stången senast jag försökte (halvår sen?) och nu höll det flera sekunder
170kg x 10 s PB
170kg x 10 s

Nu borde mixat grepp med rejäl dos aggression hålla för iaf 240+.

Avslutade med lätt bänkpress.

Bänkpress
90kg x 3 x 3

Ska köra ett pass till, på torsdag. Då kör jag lite lätta dräktböjar och tröjbänkar. Har säkra lyft på, säg, 220-135-230 i alla fall. Jag har sagt att jag vill ha minst 230-140-230 så vi får se hur det går hän.
Citat:
Gammal 2008-09-04, 17:29   #128
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Torsdag 4 september

Sista passet innan tävling (söndag). Sjukt sliten men jag kände att jag måste ha ett till pass. Har mest ont i sidan på övre högra lats. Jag vet inte vilken muskel det är men den har varit inflammerad/jävlig sen första passet med dräktböj (3 veckor sen?). Ryggraden är OK men sliten den med. Lite ont i axlar och armbågar som kom efterhand under dagens pass.

Knäböj
Värmning till 130kg
160kg x 2 - remmar nere och svaga lindor
195kg x 0 - framfall i bottenläget, ingen vikt att tala om men jag tappade balansen, tur att jag hade en bra passare annars hade jag skadat mig duktigt
195kg x 2 - tror jag fick två godkända djup här (tränaren klagade aldrig på djupet iaf), det berodde på att jag nu släppte på mer och hade högre hastighet på nervägen, har en tendens ( SOM AVVASVJSANVS VANLIGT!!!!!!!!!!11111111111111111) att söla ner mig på nervägen med böj och lindor. Det som sög var att lyften idag var snortunga. Jag har lyft 220kg med nästan samma djup som har varit dubbelt så lätta, detta under en period då jag var svagare än jag är nu i rå-böj. Ändå vill jag säga att dräkten sitter tight och bra, visserligen rätt svaga lindor (eftersom jag lindade mig själv idag).

Tungt pass, för psyket. Kul att komma ner men med så tunga lyft, och fysiska men efteråt (därför sket jag i fler set, sket i mark och sket i bänkpress), är jag nedslagen. Känner mig allmänt värdelös för tillfället och ska nu fokusera maximalt på återhämtning fram till söndag. Eftersom det går på poäng och inte viktklass kommer jag äta mig sönder och samman. Jag SKA ha fucking jävla 600kg om det så ska betyda 5 stycken rännskita om dagen och spyor/tårar om natten. Så är det med det. Punkt slut. Återkommer 7/9. Adjö.
Citat:
Gammal 2008-09-07, 15:19   #129
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Serietävling 3: Söndag 7 september

Helsingborg. Vägde in på 90,2kg.

Knäböj
210kg 2/1 godkänd
220kg 2/1 godkänd - djupet på båda skulle jag tro
Båda lyft var förhållandevis lätta. Ville gå på 230 men ångrade och tog 225, tanken var att göra säkra lyft.
225kg 0/3 underkände - blev hårdare lindad nu och var inte riktigt van vid detta, skrek på nervägen och tappade luft i magen vilket gjorde att jag föll framåt (0 buktryck) och failade fett. Tyvärr! Detta är något jag måste lära mig, för jag ska fan få ut mer än 40kg av lindor och dräkt. Glad att ryggen höll. Den jävlades något så fruktansvärt imorse, både i ryggraden och baksida axel (cuffarna) samt lats.

Bänkpress
Tröjan kom liite fel tyvärr, men fick ut några kg av den.
130kg 0/3 - underkänd, sänkte innan jag fått NER-signal, så jävla korkat, ett fruktansvärt nybörjarmisstag (har ändå tävlat i bänkpress 3 gånger innan låt vara för ett år sen)
130kg 3/0 - godkänd, nu följde jag signalerna, ingen tvekan
Det fick bära eller brista och jag tog 140kg. Aldrig klarat det på träning
140kg 0/3 failade. En väldigt tydlig sticking point här, vet att om jag hade kommit x mm förbi den så hade det suttit. Här har jag mycket utlåsningsstyrka att förbättra.

Marklyft
Jag sa att jag ville ha 600kg av denna tävlingen. Av böjen och bänken fick jag 350kg. Det var alltså 250kg som stod på spel för mig i marken, 15kg över mitt PB. Drog 210 med dräkt på uppvärmningen och det var fan tungt nog.
230kg 3/0 - tung men den satt, liite hög ingångsvikt men då blir det högre slutvikt också
240kg 3/0 - JA! Tight bälte och ett exploderande ansikte.
Tio kg kvar dock.
250kg 3/0 - den satt! Trodde fan aldrig det. Hade inget att förlora så jag bara drog för kung och fosterland. Trevligt nog försvann ryggproblemen efter marklyften. Får ut rejält mycket av dräkten, för jag har aldrig dragit mer än 210kg utan dräkt. Borde få ut 25 kanske 30kg (jämfört med 30-35 i böjen).

Totalt 600kg. Fick kämpa mer än jag trodde för denna summa, men då slarvade jag bort mig både i böj och bänk. I böjen måste jag få ut mer på DM och i bänken ska jag ha inte ha ett milligram under 140kg, så är det med den saken.
Citat:
Gammal 2008-09-07, 15:29   #130
Akoral
Registered User

Akorals avatar

Reg.datum: Feb 2008
=) bra jobbat idag specielt i marken!!!!!

Man ska satsa i bänken testade själv vikter som var tyngre än de jag tränat kloss på de senaste veckorna å de gick upp =) hehe fett nöjd!!!!!

bara å nöta tröja, tar sin tid att lära sig hantera den!!!!

slänger upp din 250 mark senare ikväll
Gammal 2008-09-07, 15:38   #131
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Sexhundra!

Bra jobbat!

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 15:44   #132
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Akoral Visa inlägg
=) bra jobbat idag specielt i marken!!!!!

Man ska satsa i bänken testade själv vikter som var tyngre än de jag tränat kloss på de senaste veckorna å de gick upp =) hehe fett nöjd!!!!!

bara å nöta tröja, tar sin tid att lära sig hantera den!!!!

slänger upp din 250 mark senare ikväll
Tack så mycket Viktor! Du bänkade jävligt bra idag. Jag ska köra mer med kloss så jag tränar utlåsningsstyrkan.

Nitro: tackar Nästa mål är 650.. börjar nog knega mot det redan på onsdag.
Citat:
Gammal 2008-09-07, 16:17   #133
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Onsdag? Det är måndag imorgon Steve. Nej, ta du ett par dagar så blir det jättebra. Gott rutet förresten. Jag hoppas du tar till dig tävlingen och ser den som en framgång (trots att du stundtals verkade lite missnöjd) och inser att med en bättre toppning så blir det total kross nästa gång.

Jag är så jävla fräck att jag säger bra jobbat till Akoral, också i din journal. För han har väl ingen egen på något hemligt ställe?

Själv lovar jag dyrt och heligt att sluta vara patetisk och svag i fortsättningen.
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 16:21   #134
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Fint jobbat som fan men jag undrar om du inför framtiden inte bör ta det rätt mycket lugnare innan och spara hjältedåden till flaket. Sex hundra kotletter!
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 17:06   #135
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft Visa inlägg
Det blir kanske en journal småningom när jag har ett vettigt upplägg.
Nu då?

Tackar tackar! Jo, kanske gick jag lite tungt, och lite väl ofta. Kände att jag behövde mycket träning med tunga vikter (dräkt, nakna halvböjar) för att få in vanan, för styrkan har jag för 225, det är "bara" hållningen jag saknar. Samt att jag måste få bra fart och djup även på träningen. Nu blir det 4½ (första veckan * 1.5) vecka sheiko sedan en toppning med utrustning inför DM. Om jag förstått det rätt inträffar DM första veckan i november. Börjar jag i god tid nu hinner jag få in vanan och inte göra tunga dräktset tre (!!!) dagar innan tävlingen och utan att hålla så hög frekvens att jag dödar ryggen.
Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.