Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-21, 17:31   #121
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Reg.datum: Jun 2008
Då har man varit iväg på ett två timmars långt styrke pass.
Bröst, axlar rygg ben och mage fick sig en genomkörare.
Nielsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 11:56   #122
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Så, det har varit en riktig slappar helg, om man bortser från en halvtimmas promenad igår.
Det är inte riktigt dags för vägning/mätning ännu, men jag kunde inte låta bli att tjuva lite med måttbandet idag. 99cm runt magen! första gången på gud vet hur länge som jag är under 100cm, känns riktigt bra just nu
Gammal 2008-11-25, 19:45   #123
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Igår var det dags att traska iväg till gymmet igen, har börjat köra efter z_bumbi träningsschema som finns här.

Kändes helt okej, något lättare än vad jag kört tidigare, eller så har jag helt enkelt börjat vänja mig med att träna. Kör det rakt upp och ner. Pass 1 = måndag. Pass 2 = Onsdag och Pass 3 = Fredag.

Tisdag och Torsdag är det kondition som gäller.

Så därför så är det ju ganska självklart att idag var det kondis som gällde. Hade tänkt gå upp tidigt och simmat, men hade en sjuk huvudvärk igår, så bestämde mig för att sova ut istället.

Så det fick bli en tripp till gymmet, 30min på löpbandet, men sprang inget, vet inte vad det beror på, men jag klarar bara inte av att springa på sådana. Har inga problem alls med att springa ute, men det känns bara helt fel att springa på dem, så jag gick istället i ett så högt tempo jag bara kunde utan att börja springa.

Efter det så var det crosstrainer som gällde, 20 minuter kanske, jag var helt slut efter bara 10 minuter, så kondisen ligger verkligen inte på topp.

På torsdag ska jag göra ett nytt försök att komma iväg och morgonsimma, detta är något jag testat på ett par gånger förr, jag tycker det är riktigt skönt, så vill gärna komma igång med det igen.
Gammal 2008-11-27, 08:40   #124
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Pass 2 i nybörjar schemat kördes på gymmet igår. Under marklyftandet kom en kille fram och instruerade mig lite, tyckte jag svankade för dåligt. Så det var bra. Ska försöka komma iväg samtidigt som en vän tlil mig som tränar mycket, så får han ta en titt på hur jag gör.

Passat i sig kändes bra, men jag var stressad som bara den, skulle på ett kalas och hade lovat att inte komma för sent, vilket jag ju såklart gjorde ändå...

Idag på morgonen så kom jag äntligen iväg och simmade, det blev bara 25 minuter, eftersom att jag ju såklart kom iväg sent dit också. Så nu fram tills årsskiftet så ska jag först och främst se till att komma in i rutinen att släpa mig hemifrån på morgonen för att simma.
Gammal 2008-11-28, 14:54   #125
Wave man
Registered User

Wave mans avatar

Reg.datum: Jun 2007
Jag kollade z_bumbis länk där, vilket program är det du kör?

En shysst grej som jag brukar göra och som du kanske också upptäckt är att det finns en del intruktionsvideor om övningsutförande på youtube, om man kan sålla bland alla klipp med folk som tar personbästa osv.. Grejen är ju att det är svårt att se sig själv utföra grejerna. Bra att ha nån som kan påpeka saker, som för dig där. Jag tränar alltid ensam, vilket är skönt på ett sätt, men trist på det sättet.

Sju veckor in i dieten. Midja: 85.5cm. (-9cm sen start, 5.5cm kvar.)
Wave man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 16:16   #126
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Jag kör efter 3 dagars programmet.
Jo, jag har allt studerat en hel del videos, speciellt bänk, mark och knäböj, känns som det är redigt viktigt att köra dem rätt.

Jag har en träningspartner just nu, tyvärr så är han lika skolad som mig i ämnet... men det brukar aldrig vara några problem att få hjälp, händer ju som sagt att folk kommer fram och ger en tips bara sådär
Gammal 2008-12-01, 00:36   #127
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Igår spräckte jag min streak av nykterhet. Blev en oplanerad runda med ett par vänner.
Vägde mig igår också, fortfarande 84kg, så har legat stilla de senaste två veckorna. Nu satsar jag stenhårt på att komma ner till 82kg innan nyår.
Gammal 2008-12-03, 02:06   #128
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Shit vilken mentalt dålig tid det varit på sistone. Sen i söndags har träningen varit det enda som fått mig att komma ut ur hemmet överhuvudtaget. Maten har det slarvats med rejält.

Strul med kärlek och arbete/studier i samband med att jag verkligen inte gillar vintern har gjort att motivationen sjunkit i botten. Det enda som nu får mig att traska iväg är att jag "lockat" in 2 vänner i styrketränings tänket, så jag går mer för deras skull än min egen. Konditionsträningen har dock legat på is.

Sådär, årets sista whine post förhoppningsvis.
Gammal 2008-12-05, 21:40   #129
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Idag släpade jag mig iväg igen.

Ben och mage stod på schemat, halvtaskigt pass får jag ju erkänna. Men kändes ändå bra att komma iväg och få det gjort.
Gammal 2008-12-08, 15:24   #130
Wave man
Registered User

Wave mans avatar

Bra att du kämpar! Trots den dåliga motivationen. Häng in där! Ibland är träningen det enda meningsfulla man har att göra, när annat i livet suger.

Tänk resultat också. Jag har en bild på mig när jag var som degigast och tjockast för ca 1,5 år sen. Jag ser bättre ut nu men tendenserna finns där. Det tänder mig som fan att titta på den bilden, jag får en riktigt stor ångestnärd drive. Att bara tänka på hur jag såg ut innan, hur illa det fortfarande ser ut egentligen, det sporrar mig att förändra mina vanor. Du har ju också tagit bilder och man ser ju en rejäl skillnad. 84 kilo nu, 18kg minskning sen starten och verklig visuell skillnad. Gläd dig åt det och känn den stolthet som du verkligen är förtjänt av. Sluta dock inte vara hungrig. Dina framsteg inspirerar och dina matbilder är roliga.

Gammal 2008-12-08, 21:23   #131
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Tackar för orden!

Det där med att titta på gamla bilder är verkligen bra för motivationen. Brukar allt snegla på dem ibland. En av de största "oj" känslorna jag fått sedan jag började var ändå häromdagen, när jag måttade ut mitt gamla mått på magen, 116 vs 99, sjuk skillnad, något man inte tänker på själv.

Hungern tror jag aldrig jag kommer bli av med igen, planerar redan hur jag vill lägga upp träningen efter sommaren 09
Gammal 2008-12-10, 14:48   #132
Wave man
Registered User

Wave mans avatar

Hehe, najs.

Så många centimeter är verkligen en brutal skillnad i praktiken. Utseendemässigt.

Förresten, du har inte lust att skriva ut några av dina pass? Vilka set rep och vikter och så du kör med från pass till pass. Som en log. Om du är sugen vore det ju roligt, så kan man följa dina framsteg.

Gammal 2008-12-10, 17:30   #133
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Just nu så satsar jag mest på att få in ett bra förhållningssätt till träningen.
Men när vikt målen är nådda så har jag tänkt att börja skriva upp vikter och sånt.
Gammal 2008-12-23, 15:49   #134
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

December månad har varit en av de sämre på länge. Mycket i görningen, sjukdom och annat har lett till att jag i stort sett inte tränat alls de senaste 14 dagarna.

Resten av året kommer mest gå åt till att ladda batterierna och komma åter 2009, bättre och mer motiverad än någonsin.
Gammal 2008-12-30, 22:26   #135
Nielsen
Registered User

Nielsens avatar

Som jag skrivit tidigare har träningen varit ordentligt lidande på sistone.

Senaste gången jag vägde mig (10:e november) så var jag nere på 84kg, nu är jag återigen uppe på 86kg. Jag har inte tränat i stort sett någonting sen den 5:e december, förutom någon sporadisk promenad.

Upplägget inför nästa år sitter jag redan och filar på, har tänkt mig något sådant här.

Måndag: Styrka
Tisdag: Simma
Onsdag: Styrka
Torsdag: Simma
Fredag: Styrka
Lördag: Vila
Söndag:Vila

Promenad alla dagar på ca 45 minuter är det också tänkt.

Från 86kg ner till 80kg har jag tänkt mig ett dagligt intag på 2200kcal.
80kg och ner tills dess att jag är nöjd, jag tippar på 75kg så blir det 2100kcal.

Efter det att jag har nått mitt mål så tänker jag hitta ett dagligt kcal intag som jag står still på i vikt med samma mängd träning. När jag lyckats med det så har jag tänkt stanna där ett tag. För att sedan, om jag känner att det är något jag vill, sakta börja äta lite mer, men om det blir så, gissar jag på att jag inte kommer våga mig på någon stor/snabb vikt uppgång.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:03.