Har äntligen hittat till kolozzeum där jag nu lurkat runt och fått tips och inspiration. Tanken är att starta en träningsjournal för att motivera mig och lättare kunna övervaka framgång och motgång!
Lite Tolstoy-varning nu.
Det här är dagsläget. Över sommaren är jag hemma (i Växjö) från Lund där jag pluggar och inte rör på mig över huvud taget. Kilona har börjat komma rätt bra (alltså dåligt) nu och jag tänkte att nu får det fan vara nog - nu får jag ta tag i mitt liv. Tack och lov så har fläskkilona fördelat de sig rätt bra över kroppen så att det inte ser groteskt ut.
Under tonåren, i högstadiet och gymnasiet så tränade jag kampsport och var rätt fit för det. Efter gymnasiet fortsatte jag i några år innan jag fet-tröttnade, iaf för tillfället. Det kulminerade i en (dröm)resa till staden Deng Feng i Kina där jag tränade shaolin kung fu på nybörjarnivå i ett 2.5 månader. Jag gick ner 6 kilo, från 75 till 69 kilo.
Här är en bild från då:
Före
Och här är en, tyvärr symptomatisk, bild från nu (efter):
Efter
Så... nu tänkte jag börja träna igen. Inte kampsport denna gång, utan gym + jogga. Har köpt bra springskor och klarar ca 2.5 kilometer innan jag kollapsar. Har köpt sommarkort på billigaste gymmet i stan i en källare utan dusch. Stämningen är väldigt skön och benmaskinerna är väldigt oanvända. Men så är det kanske på alla gym?
Lite stats:
Ålder: 23
Vikt: ca 84
Midja: 93 cm
Bröst: 104 cm
Underarm: 31 cm
Biceps: 34.5 cm
Vader: 42 cm
Lår: 62 cm
Jag skulle vilja säga att jag vill gå ner 10 kg men jag vet inte om jag vill det. Jag trivs ungefär bra med min nuvarande volym. Om man bara kunde förvandla fettet till muskler..... Folk frågar mig ibland om jag tränar mkt på gym. Det känns bra. Så det skulle säkert kännas ännu bättre om man faktist gjorde det och att det var det som stod för volymen.