Haha, inte konstigt jag kände mig konstig igår, fick årets jävla dundermigrän på kvällen. Poff så försvann synen o allt och sedan fick jag andningssvårigheter när jag försökte sova. Mycket trevligt, troligtvis en vag stressreaktion eller vätskebrist bara.. ingen aning faktiskt. Tar 1-2 dagar off från träningen nu, ska ta någon promenad bara för genomströmning av blod och syre samt se om jag kan lägga på mer sömn.
Överlag känns det som om vintertröttheten slog till för mig redan nu, sista veckan har jag känt mig galet trött. Typ en längtan efter att få bara sova bort en hel dag, inte göra ett skit.
Blir några vilodagar och återhämtning nu iaf, på återseeende inom kort.
Aye, lååååååååång dag idag med tjänsteresa till Linköping som vanligt, men ett par tunga puckar på jobbet är avklarade. Ett ok trillade precis av från axlarna. Fortsätter att bocka av en del "måste"-uppgifter i livet just nu. Skönt.
Vågen har tagit ett litet steg uppåt iaf, passerar snart 83 kg.
Planen är att ha kommit någonstans runt 84-84,3 kg i snittvikt om några veckor, så behöver fortsatt gasa på med mat. En sådan här dag med tjänsteresor o annat har jag svårt att veta hur mycket jag får i mig och inte. Fyra cheeseburgare och en stor cola på mAx på hemvägen iaf, klassiskt ätamatochkörabilsamtidigt.
Enligt hemsidan deras ynka 55-60g protein totalt, men 1400 kcal wtf. Får börja köpa GI-burgarna istället, 2st sådana ger ungefär samma kcalmängd men 80g protein istället. Kan jag ta med mig proteinpulver i en shaker och beställa en mugg vatten dessutom, så kanske jag kan få en vettigare måltid. Detta är ändå något jag upprepar varje vecka och ibland flera gånger i veckan.
Tycker jag har ett skönt tryck i kroppen annars, ser hårdare ut, mer uppsvälld osv än för en månad sedan. Kreatin, glykogen, vätska, all in och dessutom på med fett också lol..
Enligt hemsidan deras ynka 55-60g protein totalt, men 1400 kcal wtf. Får börja köpa GI-burgarna istället, 2st sådana ger ungefär samma kcalmängd men 80g protein istället.
Hade du inte problem att få i dig tillräckligt med energi? I så fall låter det ju toppen med hela 1400 kcal. Du behöver säkert äta 3x så mycket för att gå upp i vikt, så det finns garanterat plats för det.
GI-burgare är dessutom omöjliga att äta om du åker bil samtidigt. :-)
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2012-11-06 klockan 22:42.
Hade du inte problem att få i dig tillräckligt med energi? I så fall låter det ju toppen med hela 1400 kcal. Du behöver säkert äta 3x så mycket för att gå upp i vikt, så det finns garanterat plats för det.
GI-burgare är dessutom omöjliga att äta om du åker bil samtidigt. :-)
haha jo det sista kanske är svårt .. jag behöver få i mig mer protein, inte bara nå kcalbalans och sedan ligga på 90g protein bara. Alternativet är ju att svepa 4st proteindrinkar innan läggdags, men det är bättre om jag kan få upp proteininnehållet i det som blir dagens huvudmål istället.
Blanda 250gr kvar med prottepulver och ha med dig i en shake!! Jordnötssmör! Bars! Inte så svårt att få i sig 2x kv och inte heller 3x om man nu vill det! Planera liiiite bättre bara! =)
Blanda 250gr kvar med prottepulver och ha med dig i en shake!! Jordnötssmör! Bars! Inte så svårt att få i sig 2x kv och inte heller 3x om man nu vill det! Planera liiiite bättre bara! =)
fast blir det så bra om man har det stående över en dag? har för mig jag provat färdiga shakes innan som blivit en enda sörja när det har fått stå till sig i rumstemp och kvargen blir väl rätt så vattnig efter ett tag utanför kylen? eller? Jordnötssmör törs jag nog inte äta när jag kör bil, lol, hälften på skjortan direkt :P
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
åka tåg? Jobba, äta och leka med kolo samtidigt?
nein, då ryker tyvärr ännu mer av min fritid.. inga bra tågförbindelser + att möten osv sällan slutar i tid, utan drar över = missade tågbokningar osv. Provat, men det gick bara inte. Då kan jag likagärna flytta :/
Intravenöst näringsintag under bilfärd hade varit optiopti, både på uppvägen och hemvägen.
Muskelgrupp: Bröst Målsättning: Ta ikapp Irondaddy och helst förbi. Motivation: Migrän ikväll igen, wtf? Gjorde mig förbannad. Bra motivation.
bänkpress
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 7 x 60 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 1 x 95 kg ]
1 set [ 1 x 105 kg ]
1 set [ 1 x 110 kg ]
1 set [ 1 x 112,5 kg ]
back off sets
1 set [ 2 x 100 kg ]
lutande hantelpress
1 set [ 12 x 27,5 kg ]
1 set [ 10 x 27,5 kg ]
1 set [ 8 x 27,5 kg ] nedstäääängd
lutande flies
1 set [ 8 x 17,5 kg ]
1 set [ 8 x 17,5 kg ]
1 set [ 8 x 17,5 kg ] + superset hantelpress speed 6 reps
floorpress speed
1 set [ 14 x 83 kg ]
SUMMERING:
Ska ju låta bli maxningar o fokusera på volym, men jag flippar när en långskånk med brett leende simmar från tjörn till danmark, cyklar götet-stockholm tur o retur och sedan dunkar upp en 110a i bänken. Hmpf. Jag kan jag med. Dags o vakna muskelminnet
Var dock rätt mycket vilja på 112,5an, men brände nog en del på 110an innan. 115 ligger nära, men nu gör jag ett nytt försök o lugna mig lite. Volymträningen efteråt är riktigt go, jisses vad tuttarna sväller fint. Styrkelyftsträning i all ära men jag får aldrig någon sådan pump på under 5 reps, inte ens om jag kortar av vilan eller så. Jag blir trött ja, men den där svällande pumpen efter volymträning är fantastiskt mysig.
Flies för övrigt är en övning man kan köra rätt. Eller fel. Man behöver verkligen inte tunga vikter om man arbetar med fixerad vinkel i armbågarna och arbetar långsamt och verkligen känner efter hur man kramar ihop bröstet i toppläget.
Skönt pass trots en förskräcklig migrän, men huvudvärken dämpades faktiskt lite nu efter passet. I med grillad 550 kg fläskfilé och lohmanders bea nu.
Tryckte en kartong Fingers och en halvliter chokladmjölk på tetra innan passet. Kändes faktiskt opti som PWO.
Bra tryck i strupen i sista set i dötsbenken med.