Alltså, 95% av stridsscenerna i firefly Man får verkligen inte kolla för noga ibland.
Det tog nog mer än halva säsongen innan jag hade vant mig vid Nathan Fillion i kaptensrollen också. I de första avsnitten kändes det som minst sagt urusel casting.
Alltså, överlag så gillade jag Firefly. Skulle utan tvekan ha kollat på en andra säsong. Men åtminstone de första 4-5 avsnitten var trevande. Plus att man måste blunda med ena ögat och kisa med det andra ibland.
Sen måste jag medge att jag finner lite extra njutning i att gnälla på saker som jag tycker mig se folk gilla till följd av den s.k. bandwagon-effekten.
Senast redigerad av Olegh den 2014-08-23 klockan 22:14.
Angående avslutet på säsong 1 av Firefly och ev. säsong 2:
Känns som en att manusförfattarna har skrivit in sig i en knivig sits! Två gryende amorösa förhållanden som på något sätt måste ges utrymme att utvecklas eller avvecklas på ett tillfredsställande sätt. Jag kanske talar bara för min egen del, men jag längtar nästan alltid efter att se sånt utvecklas mot ett "lyckligt" slut. Att avsluta det på ett bra sätt är svårare. Det här om att Inara ska lämna skeppet måste ju ha varit en ploj. Om det inte var det så är det ett extremt otillfredsställande och billigt sätt att hålla ryggen fri, vad gäller hela seriens generella riktning och karaktär.
Firefly var rätt bra (diggar hela vilda-västern-i-rymden grejen de valde att rulla med) men den förtjänar verkligen inte den kultstatus som den av någon anledning har fått.
Det tycker jag faktiskt att den gör, man blev sjukt kär i karaktärerna imo. Förstår iaf varför de som gillar den, gillar den så mycket. Om man kollar på vilken grupp det är som gillar den.