2009-07-08, 11:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Kul och se att du håller i träningen och formen ser ju grym ut
|
|
|
2009-07-08, 12:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter
Kul och se att du håller i träningen och formen ser ju grym ut 
|
Jag har tagit min träningen till en helt ny nivå och tillägnar den mycket mera tid nu när jag varken har plugg eller flickvän att tänka på!
Vikterna fokuserar jag inte så mycket på längre utan tänker 100% på kontakt med muskeln och kosten har trappats upp nu när man har lite mera kunskap om den efter deffandet.
Ska lägga in lite bilder när jag kommer hem till övik igen, för jag tycker att jag har lyckats bygga på mig reällt med massa denna månad när de har varit viktuppgång i fokus!
|
|
|
2009-07-08, 16:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
måste bara skriva att dina bilder ser grymt otroliga ut  Sen dina pass visar hur stark du verkligen är också  Keep it up!
|
|
|
2009-07-09, 14:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_
Jag har tagit min träningen till en helt ny nivå och tillägnar den mycket mera tid nu när jag varken har plugg eller flickvän att tänka på!
Vikterna fokuserar jag inte så mycket på längre utan tänker 100% på kontakt med muskeln och kosten har trappats upp nu när man har lite mera kunskap om den efter deffandet.
Ska lägga in lite bilder när jag kommer hem till övik igen, för jag tycker att jag har lyckats bygga på mig reällt med massa denna månad när de har varit viktuppgång i fokus!
|
Say what? Har det tagit slut med tjejen och har du tagit sabbatsår?!
|
|
|
2009-07-09, 18:50
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen
måste bara skriva att dina bilder ser grymt otroliga ut  Sen dina pass visar hur stark du verkligen är också  Keep it up!
|
Tack tack, dock är dom dära bilderna ca 6-7kg gammla nu  Styrkan börjar smyga sig på mer & mera men känner mig fortfarande som en mygga i viktern aom man jämför med tiderna innan jag deffade!
|
|
|
2009-07-09, 18:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy
Say what? Har det tagit slut med tjejen och har du tagit sabbatsår?!
|
Japp, är en lång historia båda dom dära 2 sakerna! Men så är nuläget och känner verkligen att träningen har gått bättre sen dess, är inte de huvudsaken  ?
|
|
|
2009-07-09, 19:28
|
|
|
Registered User
|
Tänkte uppdatera lite träning
Måndag
Tänkte inleda mitt nya träningsschema med Benen, dock hoppade jag över vaderna eftersom jag tränade de dagen innan. Passet kördes iform av superset och lyckades dra av en ruggig pump på dom sista 2 övningarna vilket jag verkligen kan rekomendera att supersetta med varanndra (Utfall med stång och lårcurl)
Ben
__________________________________________________ ___________
Knäböj (90 Graders): 4 set - 130kg*4-6rep som max
Suprat med
Liggande lårcurls: 4set - Ingen aning om vikterna kanske 55-60kg på slutet
Benpress (90 Graders): 4set - Lyckades äntligen gå över 300kg gränsen, slutade på 305kg*4-5rep
Suprat med
Sittande lårcurls: 4set men stigande vikter
Utfall med stång: 4set med 80kg*6-7rep per ben tillslut
Suprat med
Bencurls: Har börjat verkligen trycka till i toppläget och känner kontakt i hela låret, dock har jag minskat vikterna betydligt här, ca 65kg som max blev de
Tisdag
Bröst + Rygg vidd suprat med Triceps
Bröst
Bänkpress: 4set - 100kg*9 (nääästan 10), 110kg*3
Sned hantelpress: 4set - 40kg*8, 45kg*4
Massa pressmaskiner: 8set
__________________________________________________ ____________
Rygg Vidd suprat med Triceps
Chins: gick tungt men bra pump 4 set- KV*20-22 och några set med 15kg vikter
suprat med
Pushdown med rep: 4set
High row maskin: 4set - 100kg*12rep i nästan varje sett
Suprat med
Stående french press: 4set - 30kg*15-12rep alla set
Latsdrag bakom nacken: 4set - taskigt med styrka med äälskar fortfarande övningen!
Suprat med
Pushdown med rakstång: 4set - Klaaaaaaaaaaart!
|
|
|
2009-07-09, 20:22
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Japp, är en lång historia båda dom dära 2 sakerna! Men så är nuläget och känner verkligen att träningen har gått bättre sen dess, är inte de huvudsaken  ?
|
Huvudsaken är att du mår bra och är glad såklart  Kul att träningen går så bra för dig, du är en ständig insperationskälla
|
|
|
2009-07-14, 19:54
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy
Huvudsaken är att du mår bra och är glad såklart  Kul att träningen går så bra för dig, du är en ständig insperationskälla 
|
Du har en poäng där stiffie!
|
|
|
2009-07-14, 20:11
|
|
|
Registered User
|
Tog träningsledigt under helgen mot min vilja (jobbade och gymmet här har otroligt dåliga öppentider) och detta måste verkligen ha boosta mina muskler (kan ha hjälp att jag typ frossade hela helgen) för jag har ökat något så otroligt i styrka, skriver bara ner de viktigaste annars får jag sitta tills i morn och skriva.
Körde nog ett Ben & Vader pass i fredags tror jag.. gick bra, kom inte ihåg några vikter alls men vet att jag krampade ihop under passet och lirade lite Tennis efteråt för att räta ut musklerna!
Mån: körde jag Axlar & Biceps där jag lyckades dra av otroliga 12*32.5kg, 5*37.5kg i axelpress, 60kg*5 i militären efter de och presterade bra i biceps med.
Tis: idag alltså! Drog jag av underbara 125kg*8, 135kg*5 i djupa knäböj och 310kg*5-6 i benpressen.
Längtar otroligt mkt efter bröst passet i morn och hoppas på fortfarande prestera bra!
|
|
|
2009-07-15, 11:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Tog träningsledigt under helgen mot min vilja (jobbade och gymmet här har otroligt dåliga öppentider) och detta måste verkligen ha boosta mina muskler (kan ha hjälp att jag typ frossade hela helgen) för jag har ökat något så otroligt i styrka, skriver bara ner de viktigaste annars får jag sitta tills i morn och skriva.
Körde nog ett Ben & Vader pass i fredags tror jag.. gick bra, kom inte ihåg några vikter alls men vet att jag krampade ihop under passet och lirade lite Tennis efteråt för att räta ut musklerna!
Mån: körde jag Axlar & Biceps där jag lyckades dra av otroliga 12*32.5kg, 5*37.5kg i axelpress, 60kg*5 i militären efter de och presterade bra i biceps med.
Tis: idag alltså! Drog jag av underbara 125kg*8, 135kg*5 i djupa knäböj och 310kg*5-6 i benpressen.
Längtar otroligt mkt efter bröst passet i morn och hoppas på fortfarande prestera bra!
|
Jäklar vilka fina pass du drar av Robbin! Kul att se att de går så bra för dig  Vad händer annars? Jobbar du heltid nu el?
|
|
|
2009-07-16, 17:01
|
|
|
Registered User
|
Japp har gått bra nu på slutet, men jisses vilka skillnader de är i passen från dagar då jag sover dålig och jobbar (12h skift) till dagar när jag jobbar (8h) och sover bra.
Jobbar just nu i avesta 5 veckor och kommer ta en vecka ledigt och fara till linköping och efter de fara till norge och knega i 4veckor, älskar tracket i norge som ligger på 800 om dagen och som man kan lägga undan ganska mkt om man snålar lite.
Jobbar inom eldfast som installatör ibland och dokumenterar ibland, lyckades komma in på den branchen för ca 4-5år sedan som sommarjobbare men nu under sabbatsåret ska jag verkligen försöka tjäna så mkt cash som möjligt med de.
Har inte fast men de finns ganska mkt jobb i dagsläge som man kan fara på, hoppas bara detta håller i sig!
Passet igår var Bröst suprat med Rygg vidd + Triceps, hade ca 50min på mig att träna så de blev en bra tempo vilket behövdes för att kicka igång mig då jag var så jävla seg!
Drog av en 5*105kg, 2*115kg i bänken vilken jag blev ganska missnöjd över då jag trodde på en 8a på 105kg, men men tog ikapp de i snedhantelpress där jag lyckdes med 5-6rep på 45kg.
Ryggen körde jag 8repp*110kg i stångrodd och därefter inte mkt att snacka om
Triccarna hade jag ca 10min på mig att köra så de blev superset heta duga och lyckades dra av mina 12-14set på dom på 10min, brännde lagomt i musklerna då.
__________________________________________________ ___________________-
Idag blir de ett softarpass ala vader,mage & underarmar, vilket jag verkligen behölver då jag har jobbar 12h idag och är sinnessjukt seg då jag var uppe halva natten och hade inskolning på vinsmakning, ganska intressant faktiskt!
Hoppas passet går bra!
|
|
|
2009-07-20, 11:15
|
|
|
Registered User
|
Dags att uppdatera journalen!
Min vikt ligger i dagsläge mellan 72.5-74.5kg lite beroende på när jag väger mig vilken fortfarande är ca 12-14kg mindre än när jag började deffa. Har gått upp ganska mkt nu på slutet och börjar verkligen att känna mig fet, vet på pappret att jag verkligen inte är de, men när man har varit nere på låga fett nivåer så är de ganska psykiskt svårt att lägga på sig lite fett ansamlingar och se att 6-packet inte är lite tydligt som förr eller att man inte se samma separationer i triceps mm, men eftersom jag har som mål att i framtiden kunna tävla och vill verkligen lägga på mig maximalt med muskelmassa så vågar jag inte riktigt ligga och balansera lite över mitt dagliga behov av kcal utan väljer att ligga lite över det istället.
Har tagit mig en funderare och bestämt att jag ska försöka bygga nu i minst 2år framöver och se hur långt jag lyckas komma, därefter se hur jag ska göra efter de, om jag väljer att ta mig en deff och kika på mina framsteg eller om jag fortsätter att bara bygga.
Träningen i dagsläge går väldigt bra och jag sätte Pb häromdagen i 2st tunga övningar: knäböj & Axelpress med hantlar vilken känns otroligt skönt eftersom jag väger över 12kg mindre än när jag satte de förra rekorden.
Bänken fortsätter att vara ganska jobbig att komma ikapp i fast jag gör otroligt bra framsteg i både axlar och ben. Ska testa denna vecka att ta en vilodag före mitt bröstpass och se om detta gör någon skillnad eftersom jag alltid har tränat bröst på dag 3 eller 4 i min träningscykel (axlarna eller ben har alltid tränats på dag 1)
Här kommer träningspassen som jag har gjort!
Fre: Körde ca 2h beachvolleyboll. Var riktigt orolig innan över detta då jag inte har rört en boll på ca 2år och bara styrketränat. Men de gick ok och inga skador inträdde som tur var!
Efter Beachvolleyn så tog jag min arbetsbil och bilade iväg till linköping för att tillbringa helgen där.
Lör: Tog en 4km promenad med mitt ex och därefter 4km jogging, då jag fick lov att testa mina nya joggingskor som jag hade handlat under dagen, joggingen vad skön och jag slog av tanken varför man inte joggar mera egentligen?
På kvällen blev de ett gympass på mitt gamla gym i linköping som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat. Ben och vader stod på menyn och de var här Pb nr.1 dök upp!
Knäböj: 80kg*15. 110kg*12. 130kg*5-7, 140kg*3 dessa böj djupa och fina. Skönt med lite power i bena!
Efter passet blev de frossa heta duga med: Sushi, vin, bio, godis, glass & chokladmousse, såg hp6 och måste säga att dom har faktiskt fått till filmen riktigt bra!
Sön: vaknade sent runt 11.30 tiden och bara degade fram till 14.00 tiden då vi tog oss en tur till norrköping och gick på stan.
Sedan var de dags för ett gympass ala Axlar suprat med Biceps och rygg vidd.
Axlarna blev lyckade: Axelpress: 35kg*9, 37.5kg*5 fortsatte sedan med militärpress, hantellyft åt sidan och omvända pecdec i kabel.
Biceps var ganska tung att supra med efter man var klar med axlarna men de blev ändå en 6a på 25kg i hantelpress och en 3a på 27.5kg. Efter de var all kräm slut i biceps och ryggen var de inga vikter alls att snacka om, men fick en skön kontakt ändå.
Idag så blir de Ben och vader igen, de har gått från pest till dröm att träna ben, när man märker resultat och piskar dem reällt, ganska jobbigt dock att gå omkring med konstant träningsvärk och när de avtar så är de dags att piska dem igen, men men vill man bli fin får man lida pin!
|
|
|
2009-07-20, 11:43
|
|
|
fyller snart 88
Reg.datum: Feb 2007
|
Jag blir alltid lika imponerad av din träning, angående att bänken går tungt tycker jag att det finner sig ganska naturligt. Om vi tar ett exempel att jag väger 80kg och tar 100kg i bänk. Går jag då upp 10kg men samtidigt ökar 10kg i bänken har jag inte haft någon bra styrkeutveckling utan jag är i stort sett lika stark som förr, enda skillnaden är att jag fått kortare lyftväg. Så att det går "tungt" i bänken just tror jag inte blir långvarigt utan du kommer nog öka i rask takt. Fortsätt jobba på!
|
|
|
2009-07-20, 13:36
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87
Jag blir alltid lika imponerad av din träning, angående att bänken går tungt tycker jag att det finner sig ganska naturligt. Om vi tar ett exempel att jag väger 80kg och tar 100kg i bänk. Går jag då upp 10kg men samtidigt ökar 10kg i bänken har jag inte haft någon bra styrkeutveckling utan jag är i stort sett lika stark som förr, enda skillnaden är att jag fått kortare lyftväg. Så att det går "tungt" i bänken just tror jag inte blir långvarigt utan du kommer nog öka i rask takt. Fortsätt jobba på!
|
Tack tack! har ökat mitt träning ett snäpp till och har en fokus heta duga på passen, känns som träningen har blivit ännu mera än en hobby!
Hoppas verkligen att de är som du säger där i bänken  känner att jag har mer att ge men varje bröstpass har även inträffat på dagar då jag känner mig risig på de ena eller de andra sättet, känns som jag behöver sova,vila & äta bra därefter gå ner till gymmet med bänkpress fokus för att jag ska komma över den där retande trösklen som jag nu befinner mig i!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.
|

|