2009-08-21, 16:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av coxie
Att jag inte är i Anaheim och nerdar loss inför Blizzcon  .
Alltid lika roligt när biljetterna tar slut på några minuter.
|
fyfan va nice det hade varit o vara där. Synd att man inte har råd med sånt.
|
|
|
2009-08-21, 16:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Just nu och som alltid lackar ja fetingur på alla jävlar som skräpar ner !!
Blir så förbannad när man ser någon i en bilkö kasta ut glasspapper, Mc Donalds påse, cigg paket mm genom fönstret.
Eller folk på stan som bara droppar lite godispapper eller dyligt.
Jag brukar säga till högt om jag ser och är i närheten, samma sak i bilen, då tutar ja men inte faan fattar dom va de gjort för fel.
E ledsen att säga att till 80% är det folk med icke Svenskt ursprung, men ungdommar kastar hej vilt.
Säger man till så brukar de ta upp, men idag var det en 15 ish årig yallas som kasta cigg paket på gångvägen när ja skulle hämta dotra på fritids. Ja harkla mig högt, han kolla på mig men hajja inte vinken.. Ja sa till han, skall det ligga där..
Svaret ja fick gjorde att ja börja koka... E du min farsa eller !!!!!
Ojojoj,, ja tog upp ciggpaketet å knöla ihop det å sa högt att jag igentligen skulle trycka upp det i hans tighta lilla rövhål.. Han joggade därifrån
Va har hänt ? Vad är det med dagens ungdom ? Eller vissa äldre utlänska taxigubbar ?
Jag skulle aldrig komma på tanken att kasta en ölburk i diket, droppa en mcdonalds påse utifrån bilen... De finns inte bara !!!!
Pd
|
2009-08-21, 16:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pdaddy
Blir så förbannad när man ser någon i en bilkö kasta ut glasspapper, Mc Donalds påse, cigg paket mm genom fönstret.
Jag brukar säga till högt om jag ser och är i närheten, samma sak i bilen, då tutar ja men inte faan fattar dom va de gjort för fel.
E ledsen att säga att till 80% är det folk med icke Svenskt ursprung, men ungdommar kastar hej vilt.
Säger man till så brukar de ta upp, men idag var det en 15 ish årig yallas som kasta cigg paket på gångvägen när ja skulle hämta dotra på fritids. Ja harkla mig högt, han kolla på mig men hajja inte vinken.. Ja sa till han, skall det ligga där..
Ojojoj,, ja tog upp ciggpaketet å knöla ihop det å sa högt att jag igentligen skulle trycka upp det i hans tighta lilla rövhål.. Han joggade därifrån
Va har hänt ? Vad är det med dagens ungdom ? Eller vissa äldre utlänska taxigubbar ?
Jag skulle aldrig komma på tanken att kasta en ölburk i diket, droppa en mcdonalds påse utifrån bilen... De finns inte bara !!!!
Pd
|
Jag är 19 och tror varken jag eller mina polare skulle kasta skräp på marken. Så alla gör det inte iaf.
|
|
|
2009-08-21, 16:57
|
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe
Jag är 19 och tror varken jag eller mina polare skulle kasta skräp på marken. Så alla gör det inte iaf.
|
Va sött!
|
|
|
|
2009-08-21, 16:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Många vänner gör det. Det gör mig galen, hatar all form av nedskräpning och förstörelse.
|
|
|
2009-08-21, 17:02
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Pdaddy det är så klart för att yallas inte gått på Mulle och fått träffa skräckinjagande Skräplisa!!!!
(plus allmänt bristande respekt)
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2009-08-21, 17:05
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Pdaddy det är så klart för att yallas inte gått på Mulle och fått träffa skräckinjagande Skräplisa!!!!
(plus allmänt bristande respekt)
|
Dags att börja med mulle i gettot då
Pd
|
2009-08-21, 18:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Att jag inte hittar mitt jävla busskort som jag vet att jag lagt på byrån i hallen eller haft i byxfickan hela dagen men nu hittar jag det inte...
|
|
|
2009-08-21, 18:36
|
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Pd
|
Mysigt...
|
|
|
|
2009-08-21, 18:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Dessutom ingår inte Eurosport i grundutbudet utan du måste köpa nåt paket med en massa kanaler.
Varför kan inte folk få köpa de kanaler de vill?
Istället för paket med ett gäng kanaler?
|
Precis vad jag menar. Jag har något salgs grundutbud via kabel i lägenheten, och enda sättet att få fler kanaler är att skaffa en egen digibox med tillhörande kanalpaket. Surt sa röven. Jag får inte ens köpa min egen digibox utan abb och beställa bara Eurosport som extrakanal utöver de fria, utan jag måste skaffa paket minst 8 kanaler utöver detta för att få med den.
Till för ett par år sedan, jag hade samma jäkla Comhem kabelpaket i studentkorridoren, fanns ju både Eurosport och i alla fall Discovery Mix. Sedan ersattes ES av skämtet Tv4 Sport, som väl kan vara bra om man gillar bottenmatcher i La Liga och UFC. Men vill man se friidrott, skidskytte, alpint och cykel, då suger det get****
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2009-08-21, 18:47
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av snej
Mysigt...
|
Inte så mycket  ..
Man klämmer ur sig alla möjliga konstiga saker i stridens hetta ibland *LOL*
Pd
|
2009-08-21, 18:47
|
|
|
Världens Största Kyk®
|
Såg en silverfärgad Ka idag.
Allvarligt, nästa gång jag spottar en prejjar jag helvetet av vägen.
|
|
|
2009-08-21, 18:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Pd
|
Ja fyfan, här stod det några "yallas" och målade om en moppe till orange med sprayburk. Stulen? Skitsamma. Mupparna hade lutat den mot husväggen  
Fina orange fläckar på huset, jomen. Jag frågade om de tänkte tvätta bort färgen sen. - Vadå mannen, ere ditt hus eller? -Nej, men vem fan får betala det på hyran, och det ser så jävla tråkigt ut. Så många ungdomar som tappas med huvudet före som små nuförtiden.
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2009-08-21, 19:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
StarCraft!!!!
Igår stannade vi kvar ett litet gäng på jobbet och spelade StarCraft. LAN 'n Coca Cola 'n Jolt. Riktigt kul. Har hört ryktas att tvåan ska vara något extraordinärt i spelväg. Men säkert för svårt för mig.
Det kanske gör mig lite förbannad?
|
Haha nu revivade du min ångest-ilsk-frustration varje gång jag blivit ägd i det kukspelet. Ah, vilken hatkärlek jag har till BW-lan.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2009-08-22, 07:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
<nedskräpning med mera>
Vad är det med dagens ungdom ? Eller vissa äldre utlänska taxigubbar ?
|
1. Jag kan hålla med dig. Beteendet att kasta skräp på marken gör mig förbannad och jag kan faktiskt inte riktigt se hur de som gör det resonerar.
2. Mina observationer säger dock att det inte är något problem speciellt bland någon demografisk grupp. Jag ser alla typer av människor slänga skräp på marken, och eftersom jag rätt ofta strövar i trakterna av Stureplan är exemplen på mogna män i kostym som slänger skräp på marken otaliga.
3. Jag har inte vågat gå så långt som du i en tillsägelse, men en gång anmärkte jag faktiskt till en kostym när han slängde plasten från ett ciggpaket på marken. "Ursäkta, jag tror du tappade något". Han verkade inte förstå utan fortsatte gå. Kanske hade han inte i sin mening tappat något, utan slängt. Det är en viss skillnad.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:30.
|

|