2013-02-07, 17:09
|
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Semlor...  fina stångroddar där hörru!
Edit: yes, jag bytte sida
Senast redigerad av Måsse den 2013-02-07 klockan 17:12.
|
|
|
2013-02-07, 19:37
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Man tackar ja  hade nog kunnat slänga på lite mer kg, men det kändes ändå iallafall!
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2013-02-08, 18:35
|
|
|
|
Underkropp, tungt
Benpress
5 reps 150kg
7 set, 5 reps 170kg (vikter utan kälken inräknad)
Liggande bencurl
8 set, 5 reps 45kg
Liggande benlyft m hantel
8 set, 5 reps 7,5kg
Sittande vadpress
8 set, 5 reps 60kg
Hyfsat pass. Insåg att jag inte minns vad kälken på benpressen väger, men tror det kan vara 30kg. Låter den vara exkluderad denna veckan dock och lägger på den nästa vecka. Annars var det ett bra pass, gryyyyyymt sköna bencurl och vadpressar. Gillar att klämma ur det sista i dom övningarna. Råkade dock välta vadpressen idag... På en annan kille som råkade vara bredvid  Blev lite pinsamt, han fick lårstödet på foten så blev sjukt nervös över ifall jag hade skadat honom på något sätt. Men som tur var så fick han bara lite småont, verkade inte vara några problem. Som sagt, sjukt pinsamt dock och jag bad om ursäkt många gånger.
|
|
|
|
2013-02-08, 18:54
|
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Hyfsat pass. Insåg att jag inte minns vad kälken på benpressen väger, men tror det kan vara 30kg. Låter den vara exkluderad denna veckan dock och lägger på den nästa vecka. Annars var det ett bra pass, gryyyyyymt sköna bencurl och vadpressar. Gillar att klämma ur det sista i dom övningarna. Råkade dock välta vadpressen idag... På en annan kille som råkade vara bredvid  Blev lite pinsamt, han fick lårstödet på foten så blev sjukt nervös över ifall jag hade skadat honom på något sätt. Men som tur var så fick han bara lite småont, verkade inte vara några problem. Som sagt, sjukt pinsamt dock och jag bad om ursäkt många gånger.
|
Inte riktigt lika pinsamt som min historia om låset, men rätt jobbigt ändå  . Får hoppas han förlät dig iaf!
|
|
|
2013-02-08, 19:30
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Inte riktigt lika pinsamt som min historia om låset, men rätt jobbigt ändå  . Får hoppas han förlät dig iaf!
|
Ja, han sa att det inte var någon fara
Satan så mycket feels i denna bilden!
|
|
|
|
2013-02-11, 20:43
|
|
|
|
Överkropp, Tungt!
Bänkpress
7set, 5 reps @ 90kg
4 reps @ 90kg
Kabelrodd
8set, 5 reps @ 80kg
Chins
8set, 5 reps. inte endast kroppsvikt, hade hjälpvikt.
Sittande hantelpress
8 set, 5 reps @ 25kg
Bra pass idag! Rätt nöjd med bänkpressen. Det var tungt ända från början och jag undrade om jag skulle klara det. Men jag gav mig fan på det och såg till att klara Nästan hela vägen! Försökte mig på en femte rep på sista settet men blev att jag fick stången liggandes på bröstet  Kände redan på vägen ner att det aldrig skulle gå, men man måste försöka!
Grymt tryck i ryggen också, kändes som att ryggtavlan blev dubbelt så stor i princip. Hantelpressen var kul också, ser en ganska tydlig markering mellan triceps/biceps när jag kör den övningen, och det gillar jag starkt!
Gjorde även en kroppsmätning idag! Visade sig att jag gått upp 1kg sedan förra mätningen men har samma BF% på 16,9  Snubben som mätte mig sa att ~0,8kg var "fettfri massa" eller muskler, så det kändes kul! Vet att detta ska tas med en nypa salt, men det var ändå roligt. Det var impedansmätning, ifall någon undrade också.
|
|
|
|
2013-02-12, 20:09
|
|
|
|
Underkropp, "lätt"
Knäböj
4 set, 5 reps @ 105kg
Marklyft
4 set, 10 reps @ 100kg
Liggande benlyft
4 set, 10 reps
Sittups i maskin
Stående vadpress
4 set, 10 reps @ 100kg
Bra pass men ack så jobbigt. Kul, höjde böjen med 5kg från förra veckan och lyckades ändå nå målreps. Äntligen nått målreps med marken också, vilket är bra. Höjning i både böj och mark nästa vecka. Skönt att klämma ur vaderna lite också.
|
|
|
|
2013-02-12, 20:13
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Skoj med samma vikt och reps i mark som vader
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2013-02-12, 20:24
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Skoj med samma vikt och reps i mark som vader 
|
Haha! Ja, vet inte om jag borde skämmas lite kanske.
Men marklyften är så hemska efter knäböjen. Fullt anfådd efter böjen och pang på 10-reppare i mark. Det är i princip en cardiopass. Och ryggen får sig en grym omgång också. Aldrig varit så trött i ländryggen som jag är nu efter detta passet.
|
|
|
|
2013-02-12, 20:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Tränar han på Ltk?
|
|
|
2013-02-12, 20:38
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah
Tränar han på Ltk?
|
Tyvärr inte, det blir Gerdahallen för mig. Bor på fel ände av Lund för Ltk. Men jag planerar att snacka med Eleni om att fixa medlemsskap ändå
|
|
|
|
2013-02-12, 20:43
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Haha! Ja, vet inte om jag borde skämmas lite kanske.
Men marklyften är så hemska efter knäböjen. Fullt anfådd efter böjen och pang på 10-reppare i mark. Det är i princip en cardiopass. Och ryggen får sig en grym omgång också. Aldrig varit så trött i ländryggen som jag är nu efter detta passet.
|
Inget att skämmas för. 8 + rep i mark är jobbigt! Och speciellt direkt efter böjen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2013-02-13, 09:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Tyvärr inte, det blir Gerdahallen för mig. Bor på fel ände av Lund för Ltk. Men jag planerar att snacka med Eleni om att fixa medlemsskap ändå 
|
Aah ok. Ska börja där igen nämligen. Flyttar på lördag precis mittemot bollhuset. Så 30s till gymmet kommer bli nice!
Är det fortfarande 1100kr som gäller? Var nått år sen jag körde där sist.
|
|
|
2013-02-13, 09:58
|
|
|
|
1200kr verkar det ligga på  Sjysst att ha så nära dit! Du lär ju dock få magnesiumdamm i hela huset
|
|
|
|
2013-02-13, 10:05
|
|
|
Televinken.
Reg.datum: Jul 2002
|
Sluta lata dig nu studentajävel (  ) och börja träna på LTK! Jag kör flera mil bara för att kunna träna på LTK.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:39.
|

|