2010-08-15, 14:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
70min promenad/trappor blev det i förmiddags. Lär somna gott ikväll
|
|
|
2010-08-20, 16:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
svårt att hålla sig borta ifrån träning? svar ja
bra "benpass"  trappor e grymt underskattat imo!
|
|
|
2010-08-21, 14:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mineur
svårt att hålla sig borta ifrån träning? svar ja
bra "benpass"  trappor e grymt underskattat imo!
|
Jag fick ställa in F5-passet pga förkylningen (eller ja, hade jag fått tag i killen jag skulle kört med att jag genomfört det ändå troligen, hehe) så lite har jag allt skött mig.
Har inte blivit benträning på 1,5 vecka nu för förkylningens skull. Körde iofs 5rep frontböj på 40kg idag, men det räknar jag inte riktigt. Var mest för att stången såg så fin ut där den låg...
Har blivit en hel del högvolym den här veckan. 40 set armar i onsdags och 56 set bröst/rygg i torsdags + ett riktigt discopass idag (biceps-bröst-axlar)
Igår blev det 6 arbetsset triceps (smalbänk och extensions) + rotatorcuffar.
Har varit väldigt ostrukturerad träning den här veckan om man ska uttrycka sig milt
Tar nya tag på måndag tror jag bestämt, då får det bli antingen F5 eller böjmaxning, beroende på humör.
|
|
|
2010-08-21, 14:35
|
|
|
Registered User
|
bara på nya tag efter sjukdom!
dock 40set armar å 56 på mellan kroppen låter ju rent utav galet
|
|
|
2010-08-22, 19:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
dock 40set armar å 56 på mellan kroppen låter ju rent utav galet 
|
Det var ganska galet. Super/triset med typ 30sek vila. Den skönaste för armar var extension - curl - smalbänk med 25kg-stång
För bröst/rygg var det kryssdrag/latsdrag i CC (nåt namn? annars trademarkar jag den  ) på 22kg, sjuklig kontakt i musklerna!
Idag har jag bowlat och gått på promenad. Promenaden var inte så menad, följde med kompisen hem som bor på andra sidan stan hem för att sedan gå en omväg pga broöppning. Var skönt väder iaf, och kunde köpa glass på vägen hem. Ska nog äta det eller popcorn till film snart
|
|
|
2010-08-22, 21:03
|
|
|
Registered User
|
glass å popcorn ftw  x)
|
|
|
2010-08-23, 14:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
glass å popcorn ftw  x)
|
Blev "bara" glass tyvärr ^^
Nu käkas det lax, quinoa, tomat och vitlöksbröd (som glömdes i ugnen o är halvbränt, hehe).
Blev ett F5-pass idag, själv. Fortfarande lite förkyld, men sitter bara i näsan (lite snorig mao)... utgångsvikten var 80 (målvikt om jag ska tävla), men vägde egentligen in på 94
Resultat blev klart över förväntan, hade satt som mål att klara 50reps (som kändes ganska högt), men hur många blev det då..? 60!!!
Bänk (80kg): 14
Curls (40kg): 9
Knäböj (120kg): 12
Chins (ca 94kg): 10
Dips (ca 94kg): 15
Kommentar: Bänken var helt klart bättre än väntat, trodde på max 10 reps. Curlsen var mer väntade, var väl nån mer än förväntat. Böjen däremot... har tidigare maxat en singel på 120kg, också smaskar man dit 12 reps (!!!). Är det en pulverisering av tidigare PB eller vad?  Chins räknade jag med att klara 10, men jävlar vad tungt det var... tekniken var inte på topp och musklerna var inte riktigt hundra heller. Dipsen hade jag nog klarat fler om jag hade vågat pressa mig, men axeln kändes mysko i vissa extremlägen för två veckor sen så ville inte chansa.
Är jävligt nöjd med resultatet måste jag säga, ger ju en ett litet hum om vad man bör förbättra (även om jag måste ner 14kg). Kroppsviktsmomenten är min akilleshäl för tillfället, vilket inte förvånade mig så mycket. Böjen är definitivt min styrka skulle jag vilja påstå, är jag helt frisk och får träna lite innan (var två veckor sen senaste benpasset, så träningsvärken imorron lär kännas, hehe) så tror jag inte att 17-18 reps är ett orimligt mål efter jul. Dock så krävs det ju lite mjölksyreträning också
|
|
|
2010-08-24, 18:31
|
|
|
Registered User
|
oj sate! inga dåliga benböj där inte!
btw visst e f5 riktigt roligt?
suveränt till att dra ihop några kompisar och tävla och på så sätt sparra varandra ^^
|
|
|
2010-08-24, 18:41
|
|
|
Registered User
|
Tack
Japp, F5 är det som har fått mig att träna så seriöst som jag gör. Var en kille på gymmet (som jobbade där) som drog igång en F5-liknande tävling, men lite lättare. Var typ avlastade chins (-30% av KV tror jag), knäböj i smith (halva KV tror jag), militärpress (30% av KV tror jag) och dips (på KV). Skitskoj tyckte jag då, och så pratade vi en hel del efter det och han förklarade mer. Samtidigt är det en annan kille på gymmet som tävlade i F5 (10:a förra året tror jag, skadad i år) som jag fortfarande snackar en hel del med, får mycket värdefulla tips av honom och är en stor inspirationskälla.
Nu måste jag dock bestämma mig inom nån månad på om jag ska satsa mot F5 nästa år... vad säger du/ni?
|
|
|
2010-08-24, 18:44
|
|
|
Registered User
|
Körde ett överkroppspass idag. Kommer lägga om min träning till en 2split; över/underkropp, där jag kommer fokusera på följande övningar:
Överkropp:
Bänkpress
Chins
Militärpress
Dips
Stångcurls
Underkropp:
Knäböj
(Marklyft)
Givetvis kommer kompletteringsövningar utföras, men kommer inte skriva upp de i träningsboken. På överkroppspassen kommer jag alternera mellan dips och curls (varannat pass).
|
|
|
2010-08-26, 19:16
|
|
|
Registered User
|
Hm, jag äter en jävla massa atm.
Igår drygt 400g kyckling med quinoasallad, idag nästan 500g fläskfilé med en klyftad bakpotatis. Jag lär iofs inte oroa mig för att inte ha fått i mig tillräckligt med energi...
|
|
|
2010-08-27, 18:09
|
|
|
Registered User
|
Jävlar vilken pump man fick i låren idag... och skakade som ett asplöv efter 1 arbetsset böj
5 set, 6 reps, 120kg blev det. Hade som mål innan att köra 5*8, men kände när jag började värma att det var orimligt. Blev lite marklyft och utfall med, för att avsluta med finnen. Min röv och mina hamstrings kommer må prima imorron... eller inte
|
|
|
2010-08-28, 16:28
|
|
|
Registered User
|
Kurerar träningsvärk i röv och ben med 500g pannbiff och lite glass
|
|
|
2010-08-28, 20:03
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv
Tack
Japp, F5 är det som har fått mig att träna så seriöst som jag gör. Var en kille på gymmet (som jobbade där) som drog igång en F5-liknande tävling, men lite lättare. Var typ avlastade chins (-30% av KV tror jag), knäböj i smith (halva KV tror jag), militärpress (30% av KV tror jag) och dips (på KV). Skitskoj tyckte jag då, och så pratade vi en hel del efter det och han förklarade mer. Samtidigt är det en annan kille på gymmet som tävlade i F5 (10:a förra året tror jag, skadad i år) som jag fortfarande snackar en hel del med, får mycket värdefulla tips av honom och är en stor inspirationskälla.
Nu måste jag dock bestämma mig inom nån månad på om jag ska satsa mot F5 nästa år... vad säger du/ni? 
|
Shit va skoj!  Tkr det är ett kul å intressant tävlingsmoment utöver det mesta^^
klart du ska försöka satsa!
|
|
|
2010-08-30, 18:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
klart du ska försöka satsa! 
|
Då kör vi på det då!
Just nu ser planen ut som följer:
Mellanreps- (hypertrofi) blandat med viss lågrepsträning september ut.
Lågreps 5 veckor, högreps 1 vecka (och dietande) fram till maj typ, beroende på hur jag svarar givetvis. Kommer då och då att lägga in ett F5-pass (varannan månad kanske) för att se hur man ligger till. Efter detta kommer jag satsa på att slipa formen och justera en eventuell viktdiff. Låter det som en bra plan?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.
|

|