2008-07-24, 18:25
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Shit va du är duktig på att springa alltså, väldigt inspirerande att följa din journal, än om jag är skadad för tillfället och inte kan följa ditt mönster. :/ Synd med knät btw, jag har också problem med mitt..  Det blir nog bättre om du får vila en dag.
|
2008-07-24, 19:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
En stund efter morgonjoggen åkte jag på ett migränanfall
|
Citat:
Fick ont i knät på tredje och känslan i kroppen i övrigt var helkass.
|
Vad är det här för dumheter? Vill vi inte ser mer av i denna journalen. Krya på dig!
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
Shit va du är duktig på att springa alltså, väldigt inspirerande att följa din journal
|
Instämmer!
|
|
|
2008-07-27, 12:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Körde en lätt 6km jogg igår lördag, och det var överkomligt med knät. Lite stelt i början men bättre mot slutet. Idag söndag sprang jag samma runda men med lite raskare avslut. Kändes bättre än igår. Får bli en 8km runda imorgon och sedan intervaller på tisdag. Har tänkt att tävla på lördag så håller inte knät för den planen med träningen den här veckan får jag sikta på en tävling längre fram bara. Inga problem!
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
Shit va du är duktig på att springa alltså, väldigt inspirerande att följa din journal, än om jag är skadad för tillfället och inte kan följa ditt mönster. :/ Synd med knät btw, jag har också problem med mitt..  Det blir nog bättre om du får vila en dag.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff
Vad är det här för dumheter? Vill vi inte ser mer av i denna journalen. Krya på dig!
Instämmer!
|
Tack så mycket, det var vänligt sagt av er.
|
|
|
2008-07-29, 20:07
|
|
Registered User
|
Måndag 28 Juli
Distans: 8 km
Tid: 37:30
Kilometertid:ca: 4.40
Puls: 156/168
Tisdag 29 Juli
Intervaller: 6*600 meter med 2min vila.
Tider: 1:43-1.45
Kilometertid: 2.54 ca
Puls: 149/183
Grymt tunga ben och en puls som tog tid att få upp. En börja jobba-effekt kanske? Nöjd med tiderna men fick verkligen kämpa från första loppet redan. Knät känns okej, men kroppen i övrigt känns lite halvseg. Bara att jobba på så vänder så småningom.
|
|
|
2008-07-30, 20:55
|
|
Registered User
|
Onsdag 30 Juli
Distans: ca 11km
Tid: precis över 55min
Kilometertid: Dagens matteuppgift!
Puls: 150/169
Efter passet igår då jag kände mig väldigt "stabbig" i benen valde jag att köra ett lätt distanspass för att bara få kroppen att må bra. Väldigt behagligt då pulsen går ner till 125 om det går nedför en bit! Känner lite stelhet i knät men ingen smärta.
Finns tävlingar både fre och lör denna vecka men har inte bestämt mig för något ännu. Får se vad som händer!
|
|
|
2008-07-31, 20:43
|
|
Registered User
|
Torsdag 31 Juli
Träningsform: En inte alltför tuff improviserad fartlek
Tid: 33min
Kilometertid:noll koll
Puls: xx
Känslan i kroppen är inte alls speciellt bra nu. Inte ont någonstans men musklerna i benen är oerhört slitna och riktigt bränner då jag skall ta i ordentligt. Har haft svårt att ställa om från semester till jobb och har sovit runt 5tim/natt sen i söndags. Gissar att det har något med saken att göra. Att få sova lite mer till helgen ser jag verkligen fram emot. Försöker träna på som vanligt.
|
|
|
2008-08-01, 22:45
|
|
Registered User
|
Fredag 1 augusti
Snabbdistans: 8.1km blev det
Tid: 30.12
Kilometertid:3:43
Puls:179/184
Sprang kl 18 idag men det var rätt hett trots det var så sent på dagen. Vad skall man säga om passet då... Benen kändes klart bättre än vad de gjort tidigare dagar, blev positivt överraskad. Värmen var enorm, runt 30 grader. Har aldrig sprungit så fort och långt i sådan värme. Fick efter drygt halva passet typ som solfrossa nästan, jag kände mig helt frusen fastän det var så jäkla varmt. Skum reaktion?
Skall bli riktigt gott att sova ut imorgon för att sedan springa en vanlig distans. På söndag siktar jag på något kortare och snabbare tror jag, för det var längesen. Kanske kanske backe..
|
|
|
2008-08-02, 11:59
|
|
Registered User
|
Idag är man så illa tvungen till en vilodag känns det som nu. Vaknade inatt med en fruktansvärt kramp i en vad och krampen satt i under flera minuter.
Nu dagen efter känns vaden helt förstörd och jag haltar då jag går, både grymt öm och stel. Har ju koll på att det är en kraftig muskelsammandragning vid kramp, men vad har hänt med vaden då det känns helt bedrövlig även dagen efter? Någon som läser är och som har koll?
|
|
|
2008-08-03, 13:44
|
|
Registered User
|
Mjukade på vaden lite idag via ett pass på runt 7km. Kändes allt bättre ju längre jag sprang, och mot slutet hade jag ingen känning alls.
Får bli ett vanligt distanspass imorgon, och som det känns nu intervaller på tisdag.
|
|
|
2008-08-04, 00:28
|
|
Fudoshin
Reg.datum: Apr 2006
|
Hoppas du får ordning på vaden. Du har koll på mineral- och salthalten i kosten, du som springer så mycket, snabbt och antagligen svettas ganska mycket? Det har ju varit skapligt varmt på sistone.
|
|
|
2008-08-04, 21:24
|
|
Registered User
|
Måndag 4 augusti
Träning: 10km distans
Tid: 44:45
Kilometertid:4.28
Puls: 155/171
Vilket eländes väder med vind och regn det var idag... Valde att springa i skogen för att vara i lite vind- och regnskydd, och visst det funkade väl bra. Dock var det som att någon hällde en spann vatten över en varje gång det friskade i bland trädens kronor. Kroppen normal bara. Blev lite sömn inatt, känns av nu efteråt.
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Hoppas du får ordning på vaden. Du har koll på mineral- och salthalten i kosten, du som springer så mycket, snabbt och antagligen svettas ganska mycket? Det har ju varit skapligt varmt på sistone.
|
Vaden kändes skönt nog kanon idag.  Får dock rätt ofta problem med kramp, speciellt i vaderna. Har noll på koll på intaget av mineraler och salter. Hur vet man att man får i sig tillräckligt då? Äter ett överskott och låter resten gå ut den naturliga vägen?
|
|
|
2008-08-05, 10:42
|
|
Fudoshin
|
Med tanke på hur mycket du springer är det ingen fara att salta lite extra på maten. Fast mineralerna är jag osäker på, jag kommer inte ihåg vilken/vilka det var som kunde vara involverade i kramp. MultiSport och den typen av tillskott ska vara balanserade för idrottare, säger de på apoteket iaf, men jag vet inte hur stor tilltro man ska sätta till dem.
Hinner du dricka när du springer, eller fyller du på vätska efteråt?
|
|
|
2008-08-05, 11:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Vilket eländes väder med vind och regn det var idag.
|
Verkligen. Jag cyklade först till en bana, men den var delvis fylld med vatten. Nästa jag cyklade till var ok dock.
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Hinner du dricka när du springer, eller fyller du på vätska efteråt?
|
Grabben springer ju sällan längre än en timme, så det borde inte vara så kritiskt att dricka under passen.
|
|
|
2008-08-05, 11:57
|
|
Fudoshin
|
Njae, i normala fall är det kanske inte så viktigt men senaste veckan har det ju varit 30 grader varmt och mer, så risken för att ligga på vätskeundersott redan från början är ju stor. Tänkte på krampproblemen, först och främst.
|
|
|
2008-08-05, 20:25
|
|
Registered User
|
Tisdag 5 augusti
Träning: 4*2000 meter med 2 min vila
Tider: 7:10 - 6.54 - 6.46 - 6.41
Kilometertid: Lite blandat.
Puls: 152/184
Tanken var egentligen att springa fem lopp men båda mina kära vader satte stopp för det, och inte alls orken som säkert synes på vilket håll som tiderna var på väg åt. Kände redan efter två lopp att det skulle bli svårt att genomföra passet men fixade fyra lopp. Kom 20 meter på femte loppen innan det började rycka lite väl mycket i musklerna och då vet jag vad som är på gång! Känslan i kroppen kändes helt okej. Skum känsla att springa så "långsamt" på bana ändå. Kör ju alltid kortare och snabbare annars.
Angående krampdiskussionen tackar jag för tipsen. Skall läsa på lite om det och se vad man eventuellt kan förändra. Dricker bara på intervallpass för inte behöva vara torr i munnen och aldrig under distanser.
Problemet beror kanske på att jag är klen i vaderna eftersom jag är rätt långt från biff.
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff
Verkligen. Jag cyklade först till en bana, men den var delvis fylld med vatten. Nästa jag cyklade till var ok dock.
|
Ja, där fick vi igen för de torra veckorna med råge! Såg nyss på tv att det varnades för något liknande regn senare i veckan också.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.
|

|