2008-06-13, 14:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av rolf
Fan vad brutala bilder du radar upp! Benen verkar matcha överkroppen, men jag kommer inte riktigt över hur stora baksida axlar du verkar ha. Helt galet, och ryggen är inte riktigt klok den heller. Inspirerande! 
|
tackar tackar!! kul att höra om baksida axlar för dom har jag piskat på rätt mycket
|
|
|
2008-06-13, 14:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Jag skulle ligga högt i både kolisar och protein för att nu i inledningen på din comeback lägga på så mycket muskulatur som möjligt, sen när du stagnierar kika mer på att plocka av vadderingen.
My 5 cents.
|
håller med till viss del, hade behövt göra så egentligen men känner samtidigt att det kan bli lite tight om tid att både försöka växa och dieta till oktober, vill ju helst vara tävlingsklar iaf 2-3 veckor innan så det inte blir att stressa på slutet..iofs är det ca 4 månade kvar..fan nu blev jag lite klyven, får ta en funderare, när börjar du din diet och ungefär hur mycket har du att skala av?
|
|
|
2008-06-13, 14:28
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP
Tja din fysik är komplett. Men eftersom du har tränat så länge har du inte fått några skador?
Såg din rygg nu!  måste krävas en hel del pisk för å få den. Mycket bättre en vad jag trodde.
|
tackar tackar, jodå nog har jag haft skador, inga större men enhel del inflammationer, bristningar osv. mycket därför som jag kör mitt upplägg med lätta vikter nu
|
|
|
2008-06-16, 19:39
|
|
|
Registered User
|
sådär ja, då fick man äntligen träna efter 3 dagars vila..körde folkrace med jobbet på fredag och lördag festade jag faktiskt vilket inte hör till vanligheterna och söndagen blev det ingen träning pga lördagens festligheter, är faktiskt ganska försiktig när jag är ut så jag hade ingen bakis men ett träningspass "dagen efter" ger nog inte så mycket ändå..
måndag 16/6 bröst och triccar
bröst: lutande hantelpressar 10*10 40kg hantlar hade gärna haft tyngre men nästa steg på det gymmet jag var på var 50 och det tror jag hade blivit för tungt att köra 10*10 med, bra pump men dom var alldeles för lätt, fick hålla ett rejält tempo för att ta slut i sista setet
triceps: sittande scullcrusers eller vad den nu heter 10*10 63kg på stångenja det var tanken iaf, vet inte vad jag tänkte men det var alldeles för för tungt, fick sänka till 53 efter 4de settet
jaja hursomhelst så var det ett bra pass, trots lite missberäkningar med vikter
och min diet har startat idag, kommer att ta det ganska lugnt i början med morgoncardio 2 ggr i veckan och öka cardion och sänka kalorierna ganska långsamt, är ju i rätt bra form så det är onödigt att stressa på..
|
|
|
2008-06-17, 02:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Benen ska man inte heller klaga på.  . Ska bli spännande att se resultaten av dieten senare!
|
|
|
2008-06-17, 09:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Josef266
Benen ska man inte heller klaga på.  . Ska bli spännande att se resultaten av dieten senare!
|
tack! jo det kommer bli intressant även för mig.
|
|
|
2008-06-17, 18:24
|
|
|
Registered User
|
sådär, då var dagens pass avklarat, blev rygg och biceps idag..hade egentligen tänkt träna benen idag men då var det en dam som lurat mig på en cykeltur uppför dundret (högt berg i gällivare) till ett fik där högst upp, jaja bara kaffe för mig..är rätt långt och brant på sina ställen så jag får väl ta det som en slags benträning då.
ryggen: stångrodd, 10*10 med 95kg på stången är lite tyngre än vikten jag hade sist när jag körde 10*10 på stångrodden och det kändes verkligen, ruskig pump i underarmarna med!
och som vanligt när det gäller ben, rygg och även bröst ibland så körde jag några set extra i nån annan övning, idag blev det drag bakom nacken, minns inte vikten eller repsen men 3 set runt 10 reps
biceps då: scottcurl 10*10 40kg ruskigt tungt, fick slänga lite på slutet för att få upp stången, hade rätt bra pump i biccarna efter ryggen oxå så det kan ha bidragit till att det kändes tungt
nöjd med passet, bra pump och kände mig hyffsat stark..passet tog ca 50 minuter så tempo var lite långsammare än det kan gå ibland med det tog ju inte så länge att det störde på nåt sätt..
|
|
|
2008-06-18, 09:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
tjena mr ruhl inressant journal, formen är inte heller fy skam.
ruhl on!
|
2008-06-19, 09:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Östbergspojken
tjena mr ruhl inressant journal, formen är inte heller fy skam.
ruhl on!
|
tackar tackar!! kul att du tycker journalen är intressant.
|
|
|
2008-06-19, 18:33
|
|
|
Registered User
|
bendag idag! torsdag 19/6
började med baksida ben: liggande bencurl 10*10 en platta ifrån fullt mag, 55 stod det på plattan var jäkligt tungt, sista settet fick jag bara 6 reps men gjorde 10or på alla andra set dock så blev rörelselängden inte full på alla reps i dom sista 3-4 seten
finnen 3 set ggr max vilket inte blev så värst många
framsida ben: körde benen i vadmaskinen, blev som en hacklift ungefär fast man stod rak i kroppen var en riktigt skön övning, var lite lätt på fullt mag men hade kunnat göra den lite tyngre genom att gå djupare, dock kände jag av mina sidor på låren så jag gick ungefär till parallella reps. 10*10
vader: körde i samma maskin som jag körde benen i, fullt mag + en 17.5 kg hantel i varje hand som extra belastning 10*10
sådär ja..jättenöjd med passet, grym pump och helt slut mycket pga av värmen
|
|
|
2008-06-19, 20:19
|
|
|
#VilaLagom
Reg.datum: Oct 2004
|
Enormt med creds om du klarar av att köra finnen "på riktigt" utan hjälp eller fusk, det är snuskigt tungt! Nog ser man ju på din träning varför du har så bra ben
|
2008-06-19, 23:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
vad är "finnen" ?
|
2008-06-20, 10:29
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av rolf
Enormt med creds om du klarar av att köra finnen "på riktigt" utan hjälp eller fusk, det är snuskigt tungt! Nog ser man ju på din träning varför du har så bra ben 
|
jag orkar göra finnen utan hjälp eller fusk endast nåt enstaka reps och om jag börjar med övningen, som igår tex så skjuter jag till med armarna i starten, därför tycker jag det är en bra avslutningsövningh för man kan reglera hur mycket hjälp man behöver..
|
|
|
2008-06-20, 10:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Östbergspojken
vad är "finnen" ?
|
är så att man sätter fast benen/fötterna i något alt att nån träningskompis håller i dom med kroppen liggande rak på mage och så drar man som upp överkroppen med hjälp av baksida lår, vet inte om du förstår vad jag menar, finns säkert nåt annat namn på övningen oxå.
|
|
|
2008-06-21, 16:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Lyckades till slut hitta hit...Lite bökigt men jag får köra på frugans konto tillsvidare. Kul och se nostalgibilder från gamla Zekes! Vilar midsommarhelgen och fortsätter med 10*10 till veckan.
Som sagt - grym form! Kör hårt!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.
|

|