Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-24, 17:05   #1
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
mr ruhls journal "the way i do it" =)

tjena! tänkte jag skulle dra igång en journal mest för min egen skull men alla som är intresserad får gärna läsa och komma med kommentarer, bra som dåliga..

har nästan alltid kört tungt och alla set till failure, verkligen gillat den sortens träning men tyvärr så klarar min lilla kropp inte av stora vikter någon längre tid och nu har jag verkligen haft mycket skador den sista tiden så jag tänkte prova ett nytt upplägg i några månader, går ut på att köra 10*10 på alla muskelgrupper dock så tillsätter jag lite set på större muskelgrupper.

så här ungefär: man tar en vikt som man klarar typ 20 rep med men gör en
10a vila en liten stund, gör sen 10 rep igen och igen tills man når 10 set, första 2-3 setten är riktigt lätt men eftersom jag inte kör nån lång vila mellan setten så blir det rätt snabbt tungt och när man kommer upp i 7de- 8de settet så är det duktigt tungt, fördelen är att man knappt behöver värma och man undviker skador och passen går riktigt fort eftersom man inte behöver värma så mycket och inte behöver gå mellan olika redskap. nackdelen är att det känns för egot att handskas med så små vikter haha och sen är jag lite orolig för att tappa styrkan men det får jag ju se sen om det blev så..
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 17:17   #2
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
börjar med gårdagens pass fredag 23/5 ben, mest baksida, ni kommer att märka att jag kör rätt mycket ben och det är för att jag anser att dom ligger lite efter, vaderna tränar jag inte längre och det är absolut inte för att dom är för stora, tvärtom så har jag så små så jag skäms=) men efter att ha gjort allt för att få dom att växa dom senaste åren har jag gett upp, dom växer inte av nåt

började med frontböj atg, kan för egots skull berätta att jag är riktigt stark i just benen, frontböjt över 200 parallella, skönt att jag fick det ur mig haha

80kg, fösta setten kändes som uppvärmning och det får man kanske kalla det oxå men det blev snabbt tungt, på sista settet så fick jag köra några grunda för att komma upp i 10rep

sittande bencurl, kommer inte ihåg vikten men ca halva magget, eftersom det var mest baksida lår idag så körde jag 3 sett liggande lårcurl oxå, lite mer än halva magget och kanske lite färre rep, runt 7-8rep

avslutade med 6 set mage i olika maskiner
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 17:26   #3
Klo
Registered User
 
Klos avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Örebro
Inlägg: 4 642
Men risken är ju att vaderna blir ännu mindre om du slutar träna dom helt

Skulle gärna se lite utförligare beskrivning av passen.
__________________
Ren idrott ftw!
Klo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 17:34   #4
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
dagens pass lördag 24/5

rygg och biceps

började med chins med enbart kroppsvikt, redan vid set 6 så var det riktigt svårt att göra en 10a så jag körde dom 4a sista setten i dragmaskinen, blir ju ungefär samma övning, där hade jag 70kg som vikt

och för att ryggen är en rätt stor muskelgrupp så körde jag en slags hantelrodd där man ligger på mage på en bänk med inte så stor lutning och har en hantel i varje arm och drar upp så långt det går, körde 2 set med 38 kg hanlar och 1 set med 32kg

biceps: körde koncentrationscurl sittande med armbågen mot insida knä, vikten? haha skratta inte nu..12kg!!!!! var rätt tungt i set 8-9 i sista fick jag ta sats för att få 10.

passet gick så fort så jag körde 5 set baksida axel, framåt lutande, körde 10or med 18kg, där oxå lätt i första men tack vare tempot så blev det riktigt tungt snabbt..

totalt tog passet ca 40 minuter.
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 17:36   #5
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
Citat:
Ursprungligen postat av Klo Visa inlägg
Men risken är ju att vaderna blir ännu mindre om du slutar träna dom helt

Skulle gärna se lite utförligare beskrivning av passen.
haha det är fysiskt omöjligt att dom kan bli mindre än vad dom är, isåfall så kommer dom att gå av när jag promenerar

ska se vad jag kan göra..
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 21:25   #6
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
dagens pass måndagen 26/5

bröst och triceps, hade planerat ett benpass men hade fortfarande värk i benen sen förra benpasset så..

sneahantelpressar 10*10 gick som vanligt jättelätt dom första setten men dom sista fick man verkligen ta i, set nr 10 klarade jag inte alla, blev väl en 7 eller nåt, hade 37,5kg hantlar

eftersom bröst tillhör en större muskelgrupp anser jag så körde jag 3 set i cabelcrossen oxå, minns inte vikt men det var inte många plattor, ca 10 reps på varje

triceps: 10*10 i cabelcrossen, vet inte vad övningen heter men man fäster en stång eller som i det här fallet ett rep i nedre trissan och lägger sig på en bänk med lutning med huvudet mot trissan och drar/trycker uppåt/framåt..

här klarade jag alla sett men det var riktigt tungt på dom sista setten, vikten var 110kg i en cabelmaskin, motsvarar väl inte alltför många kg om man omräknar det till en stång..

that´s it for today, ett snabbt och bra pass, ruskig pump blev resultatet..tror det här kommer att gynna min återhämtning mellan setten i framtiden när jag återgår till min "vanliga" träning, börjar dock trivas mer och mer med att använda lättare vikter, man slipper ju ha ont överallt, förutom positiv smärta av pumpen förstås
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 21:29   #7
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
10x10 är äckligt jobbigt, har bara provat det lite och orkade inte så om du orkar med det flera pass har du verkligen vinnarskalle! Sen tycker jag det är skoj att du skriver journal eftersom du har grym fysik, alltid roligt att kolla de stora killarnas träning. Jag hoppas på bilduppdateringar också! Lycka till!
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 21:46   #8
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
10x10 är äckligt jobbigt, har bara provat det lite och orkade inte så om du orkar med det flera pass har du verkligen vinnarskalle! Sen tycker jag det är skoj att du skriver journal eftersom du har grym fysik, alltid roligt att kolla de stora killarnas träning. Jag hoppas på bilduppdateringar också! Lycka till!
jo det är riktigt tufft men man får bita ihop tack för berömmen!! ska försöka få lite bilder oxå, kör ofta ensam så då kan det blir svårt men ska försöka ha med kamera när jag kör ihop med nån, blir lite roligare läsning då..
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:30   #9
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
bendag!!! tisdag 27/5

började med benpressen 10*10 som vanligt, vikten var på 200kg och det var duktigt tungt på slutet, kompisen fick hjälpa på dom sista repsen i sista settet..körde riktigt bra djup på dom, 200 kändes löjligt lätt i början men efter nåt set
Bifogade bilder
Filtyp: jpg benpress1.jpg (95.9 KB, 1999 visningar)
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:32   #10
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
ser ut som att jag gäspar i den första benpressbilden men det gör jag absolut inte, bjuder på mina fula ansiktsuttryck=)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg benpress2.jpg (100.0 KB, 1980 visningar)
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:32   #11
Exhale_
Registered User
 
Exhale_s avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 330
Kul med en ny journal av "the big guy"! Skall följas
Exhale_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:33   #12
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
sen tre lätta set i bensparken, riktiggt slut i benen nu..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg benspark.jpg (102.2 KB, 1957 visningar)
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:37   #13
mr ruhl
Registered User
 
mr ruhls avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: north of sweden
Inlägg: 2 566
sen dags för baksida, tog inga bilder här men vi körde liggande på mage på en bänk med en hantel mellan fötterna, jag körde med 27.5kg riktigt lätt i början men som vanligt duktigt jobbigt i slutet 10 set alltså, sen har jag ju skrivit att jag slutat köra vader men kompisen ville så vi körde några set vader oxå

ett riktigt bra pass, helt jäkla färdig efteråt, en posebild hann jag ta oxå=)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg benpose.jpg (91.6 KB, 1971 visningar)
__________________
everybody wants to be a bodybuilder, but no one wants to lift those heavy ass weights

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:38   #14
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Jäkligt bra bygge.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:44   #15
Exhale_
Registered User
 
Exhale_s avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 330
Var fan tränar du?
Exhale_ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)