Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-15, 12:25   #11221
begt
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Jag har lagt upp en redogörelse med bilder från min fjällvandring i år här för de som är intresserade (säkert inte bara shadowfire):

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=170145
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 12:36   #11222
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Inget snack om saken att man kör en brygga i bänk, det gör jag alltid och kommer alltid att göra om jag är ute efter en maxning eller en tung lågreppare. Samma sak med att låsa in skulderbladen in under kroppen.

Det ena utesluter dock inte det andra. Kontaktträning för pecs och volymträning är det som ska få fart på tillväxten.
Bänkpress är egentligen ingen bröstövning, den låsta banan armarna får i och med stången gör det till något som mer attackerar axlar och triceps, precis som du påpekat. :-) Vore det inte bättre med hantelpress och fies för att bygga på brösten?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:22   #11223
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av begt Visa inlägg
Jag har lagt upp en redogörelse med bilder från min fjällvandring i år här för de som är intresserade (säkert inte bara shadowfire):

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=170145
härligt begt!
kika gärna i fjällvandringstråden som jag startat också, där diskuteras det lite allmänt runt vandring! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94599

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Bänkpress är egentligen ingen bröstövning, den låsta banan armarna får i och med stången gör det till något som mer attackerar axlar och triceps, precis som du påpekat. :-) Vore det inte bättre med hantelpress och fies för att bygga på brösten?
Med risk för att upprepa mig, det beror lite på utförandet.
Finns ett gäng utmärkta artiklar och instruktionsfilmer om det (sök på han miroslav eller milovich eller vad han heter, han har en bra video där han går igenom kontraktionen på pecs under bänkpressens moment och visar hur det ser ut i incline mm).

Hantelpress är optimalt i flera andra aspekter, men nu saknar jag ju hantlar hemma så...

Jag låter träningsvärken idag tala för sig själv, den garanterar inte tillväxt, men den talar åtminstone om vad och var jag tränade igår och där det gör ont är precis där jag vill att det ska börja växa.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:29   #11224
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag märker en enorm skillnad om jag bara tänker "pressa upp stången" eller "använd brösten för att pressa upp stången". Filmade lite utföranden igår och det ser helt annorlunda ut när jag kör med kortare ROM och behåller muskelkontraktionen på pecs och verkligen jobbar med pectoralis för att få upp stången. Lägre vikt på stången, absolut, men vilken grym pump och jäklar vilken kontakt.

Å negativa reps, åååh, nom nom nom, hur KAN jag ha missat denna underbara rörelsebana... höjden av självplågeri, me like!!

Lurar på om mina triceps orkar bli smiskade lite idag...

Journalen
Gammal 2011-08-15, 14:39   #11225
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Lurar på om mina triceps orkar bli smiskade lite idag...
Ge nu hästskorna en rejäl omgång
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 15:10   #11226
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Dagsvikten idag låg på 76 kg. Igår tryckte jag i mig ett helt paket citronmuffins (800-900 kcal) och körde en kebabpizza på kvällen också för att toppa. Som vanligt så räckte det inte till för att komma över på kcalplus, utan jag fick fortsätta att trycka i mig ägg o proteindrinkar. Landade till slut på 3100 kcal och ett överskott på ca 400 kcal.
Fasiken vad mysigt det låter. Synd att det verkar som jag gör värme av allt eventuellt överskott jag petar i mig nu - och vill neråt. Låter som det går ihop bra, men det gör det inte. Klurigt
Jag kanske också ska börja åka uppåt i vikt..? Det låter onekligen trevligt att äta muffins och kebabpizzor hela dagarna.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 19:00   #11227
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Ge nu hästskorna en rejäl omgång
blev en lightversion

Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Fasiken vad mysigt det låter. Synd att det verkar som jag gör värme av allt eventuellt överskott jag petar i mig nu - och vill neråt. Låter som det går ihop bra, men det gör det inte. Klurigt
Jag kanske också ska börja åka uppåt i vikt..? Det låter onekligen trevligt att äta muffins och kebabpizzor hela dagarna.
hehe, idag blev det uppladdning med Frödinge Finostkaka + ovispad milda 12% vaniljvisp. nomnom..

Journalen
Gammal 2011-08-15, 19:10   #11228
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Fritzel Power Basement - armar tungt.

breathing squats
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 15 x 60 kg ] + [ 5 x 60 kg ] höll på att ramla av yrsel, fick ta 5 sek break innan sista fem flög upp

chins
1 set [ 6 x kv ] oj vad jag tappat här
1 set [ 4,5 x kv ]
1 set [ 2 x kv ] knakade duktigt baksida axel

dips
1 set [ 16 x kv ] långsamt 2-3 sek ner, superstrikt, ingen utlåsning
1 set [ 10 x kv ] explosivt, max speed
1 set [ 6 x kv ] explosivt, max speed

dips
static hold 1 rep @ 15 sek @ strax över parallell

chins
static hold 1 rep @ 15 sek @ haktippen mot stången

ugly ez curls
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 3 x 50 kg ] failure 4'e rep
1 set [ 3 x 50 kg ]
1 set [ 3 x 50 kg ] failure 3'e rep

SUMMERING:
Breathing squats för att få upp trycket i kroppen. Armarna domnade bort efter 8-9 reps så jag tappade känseln runt stången. Sedan började jag bli yr, flåsade som fan trots att det inte var speciellt tungt. La ifrån mig stången, skakade ut blod i armarna o andades någon sekund och gjorde sedan 5 lätta till. 20 rep böj var målet och det kändes kräkjobbigt flåsmässigt men inte viktmässigt.

Chins - första gången på ett år, tappat både känsla o styrka. Inget mer att orda, bara o nöta på. Dips kändes däremot brutalt bra. Gamla PB't är 23 eller 24 och det kommer jag lätt nita, tävlingsstrikt dessutom. Brände dock sjukt mkt krut idag genom att köra långsamt ner och konstant kontraktion (inte vila genom utlåsning). De explosiva dipsen bokstavligen talat sköt slut på armarna.

Fulcurls kommer jag köra regelbundet. Jag har tränat bicepsen überstrikt genom alla år och sista 2 åren har de tvärstannat. Nu blir det en kombination av strikt, kontakt, pump på ett pass och fulcurls på ett annat. Vikten ska grisas upp, gärna med orangutangvrål. Edit: dagens 50 kgs var en aning överambitiöst dock, men inom 4v ska jag nita ett rep hyffsat strikt på 65 kg

Skippade smalbänken idag då jag tränade tuttar igår och har sådan sjuk pump i tuttarna idag. Överlag är jag uppsvälld i hela kroppen nu. Laddningen med kcalplus + kreatin + perfekta övningar har gjort hela mig stenhård. Aj lajk it!

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2011-08-15 klockan 19:12.
Gammal 2011-08-15, 19:15   #11229
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Squats'n'milk! 20-rep böj är det roligaste som finns!
Postat via en mobil enhet
Gammal 2011-08-15, 19:23   #11230
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Månadsmål Augusti:

Håller fortfarande på att jaga mitt forna jag och styrkan jag hade förra året. Kommande 2v kommer jag jaga ökningar som fan och tillåta mig vara viktkåt för att pressa muskelminnet lite extra.

Löjligt att börja om på vikter man en gång i tiden fixat lätt, men men. Kommande 14 dagar kommer jag att jaga:

1x120 i böj (tidigare PB 130) Uppskattad 1RM nu; 105
1x105 i bänk (tidigare PB 107,5) Uppskattad 1RM nu; 97,5
1x160 i mark (tidigare PB 190). Uppskattad 1RM nu; 150

14 dagar på mig. Jag kommer att lyckas.

Journalen
Gammal 2011-08-15, 19:32   #11231
Fettecke
Registered User

Fetteckes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Klart du gör det grabben!

låga repsantal och viktvana i smithmaskinen eller squatbox (kasta på äckligt med vikt och lyft bara av stången på axlarna som i vanlig böj... stå kvar tills du tycker det är nog... Upprepa proceduren igen med tyngre vikt =)) till slut är kroppen van vid högre vikter än du böjer, och vikten känns "lättare" att böja, vilket gör mkt för psyket!

... upprepa samma sak för marksyft, static-holds för att få upp viktvanan på tyngre vikter än du ska dra...

Ovanstående funkar bra för mig vid formtoppning =)
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 19:35   #11232
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Spännande!
Gammal 2011-08-15, 20:31   #11233
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Månadsmål Augusti:

Håller fortfarande på att jaga mitt forna jag och styrkan jag hade förra året. Kommande 2v kommer jag jaga ökningar som fan och tillåta mig vara viktkåt för att pressa muskelminnet lite extra.

Löjligt att börja om på vikter man en gång i tiden fixat lätt, men men. Kommande 14 dagar kommer jag att jaga:

1x120 i böj (tidigare PB 130) Uppskattad 1RM nu; 105
1x105 i bänk (tidigare PB 107,5) Uppskattad 1RM nu; 97,5
1x160 i mark (tidigare PB 190). Uppskattad 1RM nu; 150

14 dagar på mig. Jag kommer att lyckas.
Jaga inte sönder dig!! Jag vill ju inte vinna alla fighter på WO

Kul att du hittar saker att äta som gör att du kommer på kcal + men du kan väl ändå minska liiite på sockret. Du vet att tjockisar som jag inte mår bra av att läsa om andras frossande

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 20:37   #11234
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Några liter mjölk om dagen är grymt. Byt ut all annan dryck mot det, vips 800-1000 kcal extra. :-)
Gammal 2011-08-15, 20:38   #11235
Becky
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jaga inte sönder dig!! Jag vill ju inte vinna alla fighter på WO

Kul att du hittar saker att äta som gör att du kommer på kcal + men du kan väl ändå minska liiite på sockret. Du vet att tjockisar som jag inte mår bra av att läsa om andras frossande
+1 på den! Sluta fresta oss som är svaga!
Becky är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:07.