Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-27, 18:38   #11116
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
och så här ska det se ut inom 1,5 år:

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 20:03   #11117
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Innan jag fyller 40 så ska jag vara med i fjällräven classic.. då jävlar.
Härligt!

Får man hänga med?

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 06:35   #11118
Nelli
Registered User

Nellis avatar

Reg.datum: Apr 2008
Ja, sömn gör så himla mycket, dessutom blir jag så sjukt hungrig om jag inte sover, dåligt humör och tappar sugen att träna, bara se till att få ordning på det!

Gillar filmen och whiskey kommentaren hihi, tycker nog du ska ta med lite i år ändå härligt, mys väder hade du med lol
Tips, sänk musiken när du pratar!
Sundvall, kul, halva min släkt är från ö-vik, mamma har precis köpt ("sommar") hus, som kan vara året runt boende där.

Damn! jag är avis! Fjällen är så himla härliga!
Ja å syskonen tog med pappa till Scotland / highlands i April, på whiskey resa för pappas 60 års dag, och de fjällen var helt otroliga med (vi körde) det är något jag skulle vilja vandra i!
Nelli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 06:37   #11119
Nelli
Registered User

Nellis avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Härligt!

Får man hänga med?
kollo träff/fjällvanding hehe

Senast redigerad av Nelli den 2011-07-28 klockan 06:47.
Nelli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 06:52   #11120
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
och så här ska det se ut inom 1,5 år:
Sir, hur ska du lösa det med klorna?

I all välmening, med vänliga hälsningar.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 12:35   #11121
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Härligt!

Får man hänga med?
självklart bara du inte sinkar mig

Citat:
Ursprungligen postat av Nelli Visa inlägg
Ja, sömn gör så himla mycket, dessutom blir jag så sjukt hungrig om jag inte sover, dåligt humör och tappar sugen att träna, bara se till att få ordning på det!

Gillar filmen och whiskey kommentaren hihi, tycker nog du ska ta med lite i år ändå härligt, mys väder hade du med lol
Tips, sänk musiken när du pratar!
Sundvall, kul, halva min släkt är från ö-vik, mamma har precis köpt ("sommar") hus, som kan vara året runt boende där.

Damn! jag är avis! Fjällen är så himla härliga!
Ja å syskonen tog med pappa till Scotland / highlands i April, på whiskey resa för pappas 60 års dag, och de fjällen var helt otroliga med (vi körde) det är något jag skulle vilja vandra i!
Håller helt med om sömnen o ska tänka på det där med filmen/musiken.. =)
Skottland är för övrigt underbart! Jobbade lite där för 10 år sedan eller så och ska absolut tillbaka dit med..

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Sir, hur ska du lösa det med klorna?

I all välmening, med vänliga hälsningar.
lol, klorna känns som det minsta problemet om jag jämför min o hans fysik

Journalen
Gammal 2011-08-04, 12:46   #11122
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Hördu Skuggan, vad har du för sorts pulsklocka?

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 12:53   #11123
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Mountain Adventure 2011 - check

Ska sätta ihop en film när jag är tillbaka på hemmaplan och kommer lite bilder mm i fjällvandringstråden då också.

Kan summera årets fjälläventyr som det mest fysiskt påfrestande jag gjort sedan lumpen (15 år sedan, LOL!) och även något av det mer psykiskt påfrestande sett till "Hjärnskrynkleri/Självcoachning Över Tid". Särskilt med tanke på att jag gjorde allt helt ensam.

Förberedelser: Inga mer än löpträning/konditionsträning i sommar
Packning: Vägde inte exakt, men gissar på 12-13 kg (har som sport att packa fjäderlätt)
Kalorier intagna per dag: ca 1600-1800

Dag1: Tågresa i 16 timmar inkl 3,5 timmes försening gjorde mig grinig. Grinigheten tog jag ut i aggressioner när jag väl började vandra. Från Nikkaloukta till Kebnekaise Fjällstation tog bara några timmar och från busslasten var jag först på plats på fjällstationen. Halvjoggade stundoms förbi massor med folk. Sträcka ca 13 km, tid okänd ännu.

Dag2: Värk under trampdynorna och begynnelse till blåsor precis på stora trampdynan under respektive stortå?! Wtf. Hade ju dubbla sockor och brukar aldrig få skavsår där. Drog iväg västra leden mot Kebnetoppen. Passerade massor med folk och höll högt tempo. Flera avbröt redan innan första platån (Kitteldalen) och stod och flåsade helt dyblöta av svett och detta var den enklaste biten på hela klättringen. Vänstra knät började jävlas rätt tidigt. Brosk som lade sig mot en nerv, så varje steg uppåt var som om ett rakblad skar inne i knät (föreställ en tandläkarborr rätt ner i en nerv utan bedövning, sådär ilande känsla). Bet ihop och tog mig förbi ett 50 tal pers på vägen upp på första höjden och höll ett högt tempo, tills ena ljumsken plötsligt lade av. Gnistrande smärta i höger ljumske, antagligen överbelastad/irriterad. Bara o bita ihop. Ner 600m i Kaffedalen och sedan ytterligare 800m klättring upp mot Kebne. Smärtan var brutal, men tjurigheten ännu mer brutal och jag ökade tempot ännu mer i ren ilska.

Nådde toppen, tog en lunchbreak och joggade sedan ner från berget igen. Tur o retur 19 km på 9 tim 40 min något. Ramlade ihop vid tältet helt förstörd, men blev omhändertagen av tre goa tjejer som bjöd på Baileys o skratt o humör vilket gav ny energi.

Dag3: Stooora vätskefyllda blåsor under varje trampdyna nu. Ljumsken bättre. Vänsterknät svullet och eventuellt vätskefyllt. Drog iväg till Tarfala, ca 13 km tur o retur. Trångt, smalt och stenigt som fan, bitvis klättring över stenblock. Kopiöst jobbigt och smärtan med blåsorna brände i varje steg. Det var dock värt det, så jävla magiskt vackert. Kände mig minst i världen, samtidigt det kändes som om jag ägde livet. ... 13 km på ca 6,5 timme.

Dag4: Tillbaka till Nikkaloukta, tjuvade en båttur även denna gång. Ca 13 km, varav jag för att hinna med båten joggade första 8 km på under 2 timmar (1 o 45 något med full packning).

Summering: Hade jag inte haft problem med blåsor, knät och ljumsken så hade turen "bara" varit jäkligt jobbig. Nu blev den överjävligt jobbig och jag fick psyka mig själv hela tiden till att fortsätta, bara nöta, bara bita ihop. På filmen kommer det finnas ett antal citat där jag hör mig själv säga "gnälla kan jag göra när jag kommer hem, nu kör vi!!"... Tjurig som fan.

Prestationen blev över mina egna förväntningar, Sveriges högsta berg avklarat och nu känner jag mig verkligen som en 30-taggare med hyggligt god fysik. I can do this shit!!!

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2011-08-04 klockan 12:54.
Gammal 2011-08-04, 13:16   #11124
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Kan tillägga att samtliga dagar låg jag på ett rejält kaloriunderskott. Hade helt enkelt varken tid eller viktmässigt (utmaningen är att packa under 10kg packning) möjlighet att ens nå plusminusnoll i energiintag. Räknar krasst med att jag låg på ett underskott av 2000 kcal eller mer varje dag. Skaplig turbodeff

Journalen
Gammal 2011-08-04, 13:32   #11125
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Kan tillägga att samtliga dagar låg jag på ett rejält kaloriunderskott. Hade helt enkelt varken tid eller viktmässigt (utmaningen är att packa under 10kg packning) möjlighet att ens nå plusminusnoll i energiintag. Räknar krasst med att jag låg på ett underskott av 2000 kcal eller mer varje dag. Skaplig turbodeff
Skapligt var ordet! Det är i klass med en maginfluensa.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 13:51   #11126
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Imponerande prestation, Skuggan! Att du kämpade på trots all smärta och jobbighet. Skönt att nå toppen kan jag tänka mig!

Roligt med lite tingeltangel också. :-)

Dags att beställa tre pizzor ett tag framöver!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 13:56   #11127
StarkeMats
Registered User

StarkeMatss avatar

Reg.datum: May 2007
Kul att se att du fortfarande ligger i!
Grymt!
Gammal 2011-08-04, 16:15   #11128
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Jag var seriös med att jag gärna gör en satsning på fjällräven (extreme?) eller något liknande.

Vi ska ju bli de nya "Stenmark"-gubbarna så då är det ju perfekt att visa att man behärskar allt!!

Ska bli kul att höra mer om ditt äventyr när du kommer hem igen!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 17:05   #11129
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Hördu Skuggan, vad har du för sorts pulsklocka?
garmin 310xt =) ... har en del brister, men överlag är jag nöjd.. storlek/format på den tilltalade mig och den har de funktioner jag sökte. 1995 kr eller ngt kostade den.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Skapligt var ordet! Det är i klass med en maginfluensa.
hahaha, ja så kan man jämföra.... fisarna från det frystorkade käket påminner också om maginfluensa

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Imponerande prestation, Skuggan! Att du kämpade på trots all smärta och jobbighet. Skönt att nå toppen kan jag tänka mig!

Roligt med lite tingeltangel också. :-)

Dags att beställa tre pizzor ett tag framöver!
hahaha ja nästan så... men det var samma sorts tjurighet som på varbergsloppet, fast på ett sätt värre. All sten gjorde så sjukt ont efter ett tag... sten, sten, sten... inte en enda meters fotsteg som man kunde vila eller njuta av, utan hela tiden balansera kroppsvikt och planera var man skulle sätta fötterna. Galet psykiskt jobbigt med.

Citat:
Ursprungligen postat av StarkeMats Visa inlägg
Kul att se att du fortfarande ligger i!
Grymt!
hahah, mer ska det bli i höst.. w8 and see... =)

Citat:
Jag var seriös med att jag gärna gör en satsning på fjällräven (extreme?) eller något liknande.

Vi ska ju bli de nya "Stenmark"-gubbarna så då är det ju perfekt att visa att man behärskar allt!!

Ska bli kul att höra mer om ditt äventyr när du kommer hem igen!
hahah ja, det kommer en muntlig rapport över en grillkväll =) .... sedan ska jag fixa en film på det också. För någon som aldrig sett blocksten innan så kan 6km promenix låta som mysigt. Det är det inte. =)

Journalen
Gammal 2011-08-04, 19:53   #11130
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Grillkväll. I helgen?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:23.