Då ska vi se....
Lördag 2013-11-02 DM i klassisk styrkelyft, Jokkmokk.
Hela veckan hade varit helt körd då sonen håller på att få tänder. Sömn var en bristvara som låg på minus Måndag till Torsdag i princip. Blev snuvig under veckan dessutom.
Vi åkte runt 13:30 från Umeå och var framme vid 19, just i tid för att se de avslutande böjarna på de utrustade atleterna! Kul att se lite lyftning om än vi var tröttare än tröttast. Marsch i säng och invänta morgondagen!
Såhär gick det efter en natts sömn:
Knäböj:
255
000
267
000
275
XXX
Taggade inte till ordentligt och viljan tog slut när foten träffade flaket. Bara att spotta i nävarna och ge sig själv en omgång inför nästa tävligt. Pers likväl med 7,5kg.
Bänkpress:
170
000
180
000
Avstog mitt tredje lyft då 180 kändes tungt och var väldigt nära max för dagen. Väldigt lite vilja också av någon anledning.
Marklyft:
240
000
260
000
270
000
Vad ska man säga? Kunde inte ha gått bättre och detta överträffade alla mina förväntningar på dels den här tävlingen, och dels på marklyftet som helhet. 10kg pers som var så efterlängtat efter 5 års stillestånd.
Totalen blev 717,5kg och tävlingspers med 17,5kg. Med facit i hand hade 272,5 kanske varit en möjlig vikt i marklyftet, men det får nog vänta tills nästa tävling.
Med allt som hände runtomkring med allt från sonens tänder till klubbkamrater som ville ha hjälp så blev det en bra tävling för samtliga i Umeå Power. Jag vill nästan säga att vi dominerade, men det kanske är lite för kaxigt

Som fotnot kan nämnas att min kära sambo gjorde debut på flaket och fick 8/9 vita lampor och pers i samtliga grenar. Så vi var en stolt familj när vi ramlande innanför dörren i Umeå vid 23-tiden på Lördagkväll.
Nu väntar en lugnare vecka och efter det en period där jag ska prova att gå ner på 3 dagar / vecka istället för nuvarande 4. Detta för att ge mer utrymme för familjetid och för min sambo som vill utöka träningen.