Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-13, 15:51   #10561
Severen
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Ser gott ut, jag är svältfödd! När bjuder du in nu då?.. =)
Severen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-14, 20:03   #10562
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Låter lovande!!

Med en stor mängd tårta, godis & grillat på lördag så kommer du vara i toppform igen
lol, lördag som gäller alltså??

Citat:
Ursprungligen postat av Severen Visa inlägg
Ser gott ut, jag är svältfödd! När bjuder du in nu då?.. =)
haahha, såg nog hur mkt chips du åt inne i bb-huset.
du har stående inbjudan annars anyways, det vet du

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-14, 20:06   #10563
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Status 14/4

Ingen skillnad med smärtstillande eller annat ännu, uppenbarligen gör inte smärtstillande så mkt för nerver i kläm :/ .... tar det lite lugnt ett tag till, sen jäv...

För övrigt mår jag sjukt gott i livet. Vem behöver ZMA när det finns vårsol? Nivåerna av dopamin, endorfin, serotonin osv är maxat. Living the dream.

Journalen
Gammal 2011-04-14, 21:22   #10564
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, lördag som gäller alltså??
Jepp! Den dagen verkade bäst för vissa som tydligen måste träna flera ggr i veckan.

Jag hoppas oxå hinna träna något på lördagen men har inte bestämt vad ännu.
Ska kolla med Jonas när han sprungit och cyklat färdigt för mer exakt tid så jag skickar dig ett sms senare.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 23:32   #10565
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Otroligt träningssugen nu, bara jag får tillbaka känseln i västerarmen.
Skulle jag r***a nu så skulle det kännas som om jay-z var där och inte jag. :/

Har en plan i tankarna dock. Mitt dilemma hela hösten/vintern med träning kontra husrenovering har varit just att orka med båda delarna. Kör jag skiten ur mig på gym så är jag verkligen helt död. Att då komma hem och försöka trycka upp en 1200-gipsskiva på väggen med precision är tvärkört. Särskilt då jag har ett vanligt jobb på dagarna med som kräver sin energi, även om det är ett kontorsjobb.

Därav har jag skippat träningen, fokuserat på vanliga jobbet och på husrenoveringen och tappat så sjukt mkt muskler o styrka :/ ... planen nu framåt är att jobba, renovera OCH träna, men på ett schemalagt sätt. Istället för att renovera 4-6 dagar/vecka, så ska jag försöka schemalägga renoveringsdagar. Då ska jag vara utvilad och ha energi att köra järnet. Samtidigt ska jag ha schemalagda träningsdagar för gym. OCH jag ska ha vilodagar, schemalagda. Annars kommer jag gå i väggen.

Jag har hittills i mitt liv inte stött på en enda människa som jobbar 70-100 tim på sitt vanliga jobb/vecka, renoverar ett helt hus på entréplan ensam, datear singeltjejer, träffar o umgås med vänner, tränar seriöst för att tävla inom Fitness Five och dessutom tar flygcert samtidigt. Kanske tagit mig vatten över huvudet plz?

Journalen
Gammal 2011-04-16, 23:46   #10566
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Jag har hittills i mitt liv inte stött på en enda människa som jobbar 70-100 tim på sitt vanliga jobb/vecka, renoverar ett helt hus på entréplan ensam, datear singeltjejer, träffar o umgås med vänner, tränar seriöst för att tävla inom Fitness Five och dessutom tar flygcert samtidigt. Kanske tagit mig vatten över huvudet plz?
Det låter som du har brått nånstans. Vart ska du?
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 08:42   #10567
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Du kan vara något på spåret där...
Gammal 2011-04-17, 09:03   #10568
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Därav har jag skippat träningen, fokuserat på vanliga jobbet och på husrenoveringen och tappat så sjukt mkt muskler o styrka :/ ... planen nu framåt är att jobba, renovera OCH träna, men på ett schemalagt sätt. Istället för att renovera 4-6 dagar/vecka, så ska jag försöka schemalägga renoveringsdagar. Då ska jag vara utvilad och ha energi att köra järnet. Samtidigt ska jag ha schemalagda träningsdagar för gym. OCH jag ska ha vilodagar, schemalagda. Annars kommer jag gå i väggen.
En plan börjar ta form! Bra idé.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 09:23   #10569
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Det låter som du har brått nånstans. Vart ska du?
är nog kopplat till händelser tidigare i livet... en hel hög med vänner o släkt som lämnat jordelivet innan de fyllt 40... så jag jagar nog livsupplevelser för att hinna med så mkt som möjligt innan det är min tur typ

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Du kan vara något på spåret där...
hehe mmm

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
En plan börjar ta form! Bra idé.
ohya.
Bara armen blir bra, idag är den sämre. Äckligt mkt sockerdricka i hela handen.

Journalen
Gammal 2011-04-17, 09:43   #10570
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
är nog kopplat till händelser tidigare i livet... en hel hög med vänner o släkt som lämnat jordelivet innan de fyllt 40... så jag jagar nog livsupplevelser för att hinna med så mkt som möjligt innan det är min tur typ
Blir det så mycket till livsupplevelser om du bara stressar runt hela tiden då? Är det inte vettigare att försöka njuta av vardagen istället? Om man nu kan det.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 09:43   #10571
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Kanske det blir din tur fortare än vanligt pga den farten du har?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 11:47   #10572
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Träning - status? Dont do it.

Någon sa nerv C6 i kläm. Sjukvårdsupplysningen sa armen lite ur led.
I dunno. På akuten sa de inte så mkt alls, orkade inte vänta på läkare utan åkte hem o grävde fram papprena på mina försäkringar. Har ju sådant där jobbtjottafräs, så ringde försäkringsbolagets sjuksköterska och har en akuttid hos en ortoped imorgon. I första hand ska nacke o rygg kollas.

På ett sätt känns det bra att kolla upp det, på ett annat sätt känner jag mig som en dålig människa som har en försäkring som hjälper mig "gå före i kön". Nåja, får fundera på det moraliska senare, nu vill jag bara få tillbaka känseln i vänsterarmen och bli av med smärtan, sen jävlar....

Du behöver inte ha dåligt samvete för det, man kan boka tid till ortopeder på nätet nu för tiden
Ett tips nästa gång är att ej åka till akuten (om du ej behöver bli inlagd) utan vända dig till din jourcentral istället. Så slipper du vänta.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 16:31   #10573
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Söndagsträning

Löppremiär för i år. Polade lite med asicsen och letade badsjöar här runt huset, sprang efter små skogsvägar. Armen kändes skitkass o springa med, det pirrar o gnistrar från axeln o ut i fingerspetsarna. Jävla nervhelvete vad förbannad jag blir.

Löpningen gick som väntat, fruktansvärt dålig kondis och tunga lårmuskler. Vader och fötter kändes lätta och spänstiga. Flåset och fläsket från gårdagens grillning begränsade.

Hade en bra laddning inför dagens löpträning dock. 4st chipotleburgare med cheddarost, sedan grillade jag en ytterfilé med som ska ätas till middag. PS, 944RS, min grill blev 250 grader celcius på 15 minuter med en enda tändkub

Journalen
Gammal 2011-04-17, 18:23   #10574
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Men jag hade ju snikbriketter.

Nästa gång blir det Weberbricketter

Tack som fan för dem

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-21, 07:54   #10575
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Status - 21/4

Armjäkeln har blivit sämre tyvärr. Ett tag kändes det som om det gick åt rätt håll, men jag är nästan tillbaka till ruta 1 nu. Har smärtstillande till över helgen, sedan blir det till o ringa läkaren igen.

Träningen uteblir helt. Ska försöka springa en sväng iaf, men inte ens det gick bra sist jag testade. Djävelberg vad en nervinklämning ska ställa till med saker då, men visst, den går ju från nacken, via ryggen, genom axeln och ut i handen så...

Glad påsk eller ngt.!

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:43.