Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Prostitution
Både köpa och sälja ska vara lagligt 91 65.00%
Bara sälja ska vara lagligt 9 6.43%
Bara köpa ska vara lagligt 4 2.86%
Både köpa och sälja ska vara olagligt 36 25.71%
Antal röster: 140. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-06, 23:48   #91
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Varför inte det? Jag kanske vill vara snäll mot min tjej, för att hon har varit snäll mot mig på andra sätt?
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Men jag kanske vill "ställa upp" för att vara snäll, är det moraliskt fel av mig?
Men alltså, det är skillnad på typ "ok då, jag är lite trött men jag kan väl kåta upp mig och så vet jag det kommer bli rätt lajbans ändå" och "ok då, gör vad du vill med mig så biter jag ihop låtsas jag att jag är nån annanstans under tiden".

Jag tror det sistnämnda är svårt för killar (om de inte tar bakvägen, så att säga) eftersom det går att stoppa in saker även om tjejen är helt torr och oupphetsad, men det är svårt att stoppa in en liten sladdrig mjuk sak.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:49   #92
Mescreant
Banned

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Men om du förespråkar laglig prostitution, och förutsatt att de prostituerade har valt yrket frivilligt, då kan du väl knappast se dem som offer?
Nej. Därför skrev jag just "offer" och inte offer. Ni ser dem som offer även om de valt yrket frivilligt. Däröver anser ni att det yrke dom valt är fel, baserat till stor del på er egna moral.

Det finns mängder av prostituerade som faktiskt är offer, som lever i ett helvete, vad som är intressant är väl vilka lagar och metoder som hjälper dem bäst?
Mescreant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:50   #93
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Svår fråga, rent principiellt är det lite att man ska ha frihet över sin egen kropp, vill man sära på benne för pengar så varsågod. Sen om det egentligen är bra för samhället är en annan sak.

För mig är det inget problem att moralisera över sex som bq gör, vill någon höja sex till skyarna varsågod, men det är ju den individuella friheten. Sen att man alltid kan diskutera sådana åsikter är en annan sak, men att styra lagen med att sex är heligt i åtanke är ju bara galet.

Problemet jag ser är att slavhandeln (östeuropeiska tjejer) kan öka och säkert en del annan brottslighet, om det blir fritt fram med prostitution. Fördelen i stort - förutom att vissa äntligen kan öppet gå till horor - är som jag ser det lite skatteintäkter. Tror inte det handlar om några intressanta summor idag, men om det blev en prostitutionstturism så kanske. Frågan är väl om man vill bli känd för det och om det är värt det. Har för mig det även är ett problem med svartjobb i länder med laglig prostitution som Tyskland där många försöker skippa att skatta då det plötsligt blir mindre lockane att ligga för pengar om man måste ge hälften till staten.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:51   #94
Trance

Trances avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Jag vet inte hundra såklart, men dels så måste killar vara iallafall lite sugna för att få upp den (oftast) plus att jag aldrig direkt tjatat.

jag tycker inte du ska ha dåligt samvete om du inte tjatat skitlänge innan eller mutat henne med pengar innan typ "snälla, du får en big mac om du ställer upp".

Dessutom tror och hoppas jag att en person med normal empatisk förmåga kan läsa av den andra personen iallafall lite. Är den helt lealös och tittar åt ett annat håll och ser lidande ut, så är det kanske inte helt med på det hela. Gråter personen lite efteråt, tyckte den kanske inte det var helt kul. Har du tjatat i en timme och personen till slut med en suck ger sig och ser ihopbiten ut hela tiden, så var det kanske inte helt ömsesidig kåthet.
Nej, men då får personen skylla sig själv om den umgås med sådana personer. Visst är det elakt, men man kan trycka ner en person på så många sätt och att vissa personer ibland har sex mot sin vilja trots att de inte nödvändigtvis visar det är ju inget argument mot legalisering av prostitution.

Citat:
Ursprungligen postat av Frida.B Visa inlägg
Om du mår bra av att bli tagen bakifrån av Greger 56 som frustar yeah baby så är det inte moraliskt fel. Men om du springer hem gråtandes till mamma efteråt så var det fel...
Det kan ju inte bero på resultatet.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:53   #95
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frida.B Visa inlägg
Om du mår bra av att bli tagen bakifrån av Greger 56 som frustar yeah baby så är det inte moraliskt fel. Men om du springer hem gråtandes till mamma efteråt så var det fel...
Bra sammanfattning. Tänk att man alltid måste ta ***-i-annan-killes-röv-exemplet för att killar ska förstå att sex inte alltid är något som alla tycker är superkul och att det kan göra sjukt ont.

(Åh, jag älskar den här killar-fattar-inget-generaliseringen. Men ja, ni ber ju om det (utom min vän SD-deciever). )
Gammal 2007-06-06, 23:54   #96
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Mescreant Visa inlägg
Nej. Därför skrev jag just "offer" och inte offer. Ni ser dem som offer även om de valt yrket frivilligt. Däröver anser ni att det yrke dom valt är fel, baserat till stor del på er egna moral.

Det finns mängder av prostituerade som faktiskt är offer, som lever i ett helvete, vad som är intressant är väl vilka lagar och metoder som hjälper dem bäst?
Jag ser alla som jobbar som prostituerade som offer, oavsett vad de säger själva om att det var de som valde jobbet.

Vad tror du de prostituerade tjänar bäst på? 4 timmar lagstagdad arbetsdag med fast lön eller förbud av sexhandel? Jag kanske är naiv, men jag tror de skulle föredra att jobba med något annat än att få sina arbetsförhållande förbättrade.

Det är ingen slump att det är uteslutande killar (vid en snabb anblick) som har röstat för en legalisering av både köp och försäljning av sexuella tjänster. Antagligen för att de flesta tänker med dicken i stil med "vadå, vill de ha sex frivilligt så får de väl ha det? och tjänar de pengar på situationen, win-win, så länge jag får knula så är jag snel hest"
Gammal 2007-06-06, 23:55   #97
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Citat:
(Åh, jag älskar den här killar-fattar-inget-generaliseringen. Men ja, ni ber ju om det (utom min vän SD-deciever). )
Du vet, det finns ett nätverk för SD-kvinnor, aldrig funderat på medlemskap?
Gammal 2007-06-06, 23:56   #98
Baan
Registered User

Baans avatar

Citat:
Det är ingen slump att det är uteslutande killar (vid en snabb anblick) som har röstat för en legalisering av både köp och försäljning av sexuella tjänster. Antagligen för att de flesta tänker med dicken i stil med "vadå, vill de ha sex frivilligt så får de väl ha det? och tjänar de pengar på situationen, win-win, så länge jag får knula så är jag snel hest"
Det är ingen slump för att det är 95 % killar på det här forumet.

@Twitter
Gammal 2007-06-06, 23:57   #99
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
Det är väl som med porr. Jag har inget principiellt emot porr. Vad är det för fel på porr liksom? Båda att syssla med det och att konsumera det. Kör så det ryker.

Men sen undrar jag om det går att se på porr och porrindustrin så som den faktiskt ser ut som två skilda saker. Porrindustrin är säkert rutten på många sätt, trots att jag inte är emot själva iden om porr.

Sen om förbud är den rätta vägen kan man ju diskutera.
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:57   #100
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Nej, men då får personen skylla sig själv om den umgås med sådana personer. Visst är det elakt, men man kan trycka ner en person på så många sätt och att vissa personer ibland har sex mot sin vilja trots att de inte nödvändigtvis visar det är ju inget argument mot legalisering av prostitution.
Precis som misshandlade fruar får skylla sig själva för att de lever med män som slår dem och därför är det inte fel att slå sin fru? Givetvis bör tjejerna (som det oftast är) rycka upp sig och skaffa bättre sällskap, men det är ändå alltid killens (som det oftast är) fel.

Jag menar att det alltid är fel att ha sex med någon som inte är kåt eftersom det skadar personen och jag betvivlar att många prostituerade är särskilt kåta under arbetstid.
Gammal 2007-06-06, 23:59   #101
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Bra sammanfattning. Tänk att man alltid måste ta ***-i-annan-killes-röv-exemplet för att killar ska förstå att sex inte alltid är något som alla tycker är superkul och att det kan göra sjukt ont.

Kvinnor kan nog vara minst lika bra på att göra så att det tar sjukt ont för män. (manligt känsorgan är väldigt känsligt för er som inte visste det)

Nä nu ska jag gå och sova gonatt på er
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:59   #102
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Det är ingen slump för att det är 95 % killar på det här forumet.
Om en enda användare av kvinnligt kön kryssar i att de förespråkar legalisering av både försäljning och köp av sexuella tjänster så ska jag fan mig rita ett kors i taket.
Gammal 2007-06-07, 00:01   #103
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Du vet, det finns ett nätverk för SD-kvinnor, aldrig funderat på medlemskap?
Gud vad jag skulle smälta in!

Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Det är väl som med porr. Jag har inget principiellt emot porr. Vad är det för fel på porr liksom? Båda att syssla med det och att konsumera det. Kör så det ryker.

Men sen undrar jag om det går att se på porr och porrindustrin så som den faktiskt ser ut som två skilda saker. Porrindustrin är säkert rutten på många sätt, trots att jag inte är emot själva iden om porr.

Sen om förbud är den rätta vägen kan man ju diskutera.
Jag håller helt med dig om porr, men vet inte exakt hur det går att aplicera på prostitution. Men jag är övertygad om att det är lättare att göra "bra" porr än "bra" prostitution. Många, många fler tänder på att filmas när de har sex än på att bli knullad av en rad okända människor i som sitt dagliga arbete. Tror jag,
Gammal 2007-06-07, 00:01   #104
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Mescreant Visa inlägg
Nej, tänk efter lite.

Det är väl snarare jämförbart med hur legalisering av, och tillgång till, alkohol minskar hembränning och smuggling. Vilket det gör.
Knappast. Så länge någon är villig att sälja billigare än det statliga monopolet kommer det att finnas både köpare och säljare som står utanför statens kontroll. När det gäller spriten gör det väl inte så mycket, det är bara skattepengar som inte kommer in.

Men tror du en sekund på själv att trafficking skulle upphöra? Hallickarna skulle bara sänka priset under statens, och fortsätta i lönndom som om inget hade hänt. Kanske skaffa sig fler tjejer (kidnappa, köpa fler) för att täcka inkomstbortfallet.
Gammal 2007-06-07, 00:01   #105
Baan
Registered User

Baans avatar

Citat:
Om en enda användare av kvinnligt kön kryssar i att de förespråkar legalisering av både försäljning och köp av sexuella tjänster så ska jag fan mig rita ett kors i taket.
Sök efter eskortsidor och tipsa om forumet så får du väl se Men visst är nog kvinnor i regel mer negativa.

@Twitter

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.